Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@08:52:23 GMT

آکادمی علوم ورزشی اصفهان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۷۴۶۲۱

آکادمی علوم ورزشی اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آکادمی علوم ورزشی مرحوم محمد لوافان عصر امروز در مراسمی به بهره‌برداری رسید. این آکادمی با ۱۱۰۰ متر زیر بنا و با صرف هزینه ۲۰ میلیارد ریالی توسط خانواده لوافان در سه طبقه احداث شده است.

محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، محمد سلطان‌حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی نایب‌رییس شورای شهر اصفهان، مهدی مزروعی عضو شورای شهر اصفهان، غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی- ورزشی، محمد سلامتیان از خیران اصفهانی و رییس مجمع خیرین ورزش‌یار اصفهان، خانواده مرحوم لوافان، علی پیمان صفت مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان و جمعی از پیشکسوتان ورزش اصفهان در این مراسم افتتاح آکادمی علوم ورزشی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد سلطان‌حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مراسم اظهار کرد: در مراسم امروز بزرگانی مانند محمد سلامتیان که به همراه خانواده خود چندین مدرسه و کتابخانه به تاسیس کرد، حضور دارند. وی ورزشگاه سلامت در محله زینبیه و سالن رزمی در کنار آن را در این منطقه محروم تاسیس کرد.

وی افزود: آکادمی علوم ورزشی ۲ سال و اندی پیش توسط مرحوم محمد لوافان با آن دستان لرزان و در حالی که فرزندانش زیر بازوانش را گرفته بودند کلنگ‌زنی شد و پس از فوت آن بزرگوار، فرزندان خیری که چند مدرسه ساخته بود، ادامه‌دهنده راه او بودند.

محمدعلی شجاعی، معاون توسعه اقتصادی و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت:اگر حضور تلاشگران اقتصادی نبود، اصفهان جایگاه کنونی را در کشور نداشت.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با تلاشگران استان در حوزه اشتغال داشتیم و کارنامه‌ای از استان اصفهان به دست آوریم. اصفهان به عنوان دومین قطب اقتصادی، سهم بالایی در تعداد خیران مدرسه‌ساز و ورزشی‌ساز دارد و وجود بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی و ۹۰۰ خیریه نشان از مردم تلاشگر اصفهان دارد.

شجاعی افزود: امیدوارم با تلاش کاری کنیم تا اصفهان به داشته‌هایی بیش از آنچه دارد، دست پیدا کند.

معاون توسعه اقتصادی و منابع انسانی استانداری اصفهان اظهارکرد: آکادمی علوم ورزشی جزء نداشته‌های کشور است. اجرا مسیر خود را می‌رود و علم مسیر خود را می‌پیماید و این مجموعه می‌تواند نقطه اتصال ورزش و علم روز دنیا باشد.

در پایان، محمدعلی شجاعی معاون استاندار، محمد سلامتیان رییس مجمع خیرین ورزش‌یار استان اصفهان، باقری مقدم رییس هیأت پزشکی- ورزشی استان اصفهان، محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی- ورزشی با اهدای لوح یادبود از عوامل سازنده و برنامه‌ریز آکادمی علوم ورزشی تجلیل کردند.

به گزارش ایمنا، کلنگ آکادمی علوم ورزشی هجدهم دی ماه ۹۳ و با نام آکادمی بسکتبال اصفهان در زمین همجوار هیأت بسکتبال استان اصفهان به دست مرحوم محمد لوافان به زمین زده شد و مدتی پیش با تصمیم وارثان مرحوم لوافان، نام این محل به آکادمی علوم ورزشی تغییر یافت.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر این موزه که در محوطه‌ی طبقه هم‌کف دانشگاه افتتاح شد، شامل گنجینه‌ای ارزشمند از آثار، قطعات، ابزارآلات، تصاویر و سایر اقلام مرتبط با فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه که جنبه تاریخی و هویتی دارد، در معرض دید دانشگاهیان قرار گرفته است.

علاوه بر افتتاح موزه و بازدید معاون رییس جمهور و هیات همراه از دانشگاه، طی نشستی یک توافق نامه همکاری نیز به امضای طرفین رسید.

در آیین امضای توافق‌نامه همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و افتتاح موزه این دانشگاه، روح االه دهقانی معاون علمی رییس جمهور با تاکید بر حمایت از استادان محور و الگو در تربیت دانشجویان توانمند، نوآور و اثرگذار گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در دانشگاه‌ها که به واسطه اشتغال استادان دانشگاه به آموزش، فعالیت های فناورانه و تولید علم تا حدی به فراموشی سپرده شده، موضوع شاگردپروری است. بیشتر استادان دانشگاه‌های مطرح و فنی کشور، غالبا سرگرم تولید علم و توسعه فناوری بوده و کمتر روی پرورش، تربیت و بالندگی شخصیت و هویت دانشجویان تمرکز داشته‌اند.

وی افزود: این در حالی است که استادانی داریم که از توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی در تربیت و رشد دهی دانشجویانی که آینده‌ساز کشور شوند، برخوردارند.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان از استادانی که در کنار کار علمی خود، شاگردپروری می کنند و برای دانشجویان وقت می گذارند، حمایت می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه نیاز مبرم امروز عرصه آموزش عالی کشور وجود استادان الگو و محور است، افزود: استادان الگو و پرورش دهنده، می‌توانند هویت‌بخش دانشجوی ما باشند و اتصال تاریخی دانشجویان با ظرفیت‌ها و هویتشان را برقرار کنند. این جنس استادان می‌توانند آگاهی لازم را درمورد گذشته، پیشینه و وضعیت کشور به دانشجویان بدهند و به واسطه این پرورش و آگاهی بخشی، امید و انگیزه را در نیروی انسانی دانش آموخته گسترش و تسری بدهند.

وی تصریح کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری با همین رویکرد و در قالب یک طرح غیر فراخوانی که از ۶ ماه قبل آغاز شد، روند شناسایی ۱۱۰ استاد شاگردپرور را در قالب کمیته‌های نخبه محور که بیشتر متشکل از دانشجویانی هستند که با بنیاد ملی نخبگان در ارتباط هستند و شناخت خوبی روی این جنس استادان دارند، آغاز کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به تقدیر از استادان برگزیده همزمان با سالروز گرامیداشت معلم اشاره کرد و افزود: این ۱۱۰ استاد شناسایی شده اند که همزمان با روز گرامیداشت معلم (دوازدهم اردیبهشت ماه)، طی مراسمی تقدیر می شوند و یک جایزه پژوهشی ۱۰ میلیارد ریالی شامل هدیه نقدی تا اعتبار استفاده از خدمات به شکل دلخواه به ایشان اعطا می شود و از استادان برگزیده، ثبت تجربه و خاطره نگاری می شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه این طرح به صورت سالیانه اجرا می شود و از این تعداد، ۱۰ استاد برتر از گرنت تشویقی برخوردار می شوند، افزود: امیدواریم اجرای این طرح به ایجاد انگیزه در استادانی که به موضوع شاگردپروری اهمیت می‌دهند کمک کند و زمینه برای تربیت نخبگان و افراد توانمند که در توسعه علمی و فناورانه مجدانه کار می کنند اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش راهبردی و دستاوردهای ارزنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ابتدای تاسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در مقاطع گوناگون کشور افتخار آفرین بوده و چه قبل از انقلاب و چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن نقش مهمی در سازندگی و توسعه امروز کشور ایفا کرده است.

کد خبر 6092341

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • (تصاویر) افتتاح دانشکده علوم خانواده
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • سیدعباس هاشمی‌منش رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!