Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: دکتر محمد کافی، رییس دانشگاه فردوسی مشهد امروز 29 بهمن ماه در آیین افتتاحیه پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه حوزه گردشگری تنها اقتصاد و تفریح نیست، بلکه حوزه‌ای است که شما فرهنگ و ارزش‌هایتان را با آن به نمایش می‌گذارید، اظهار کرد: ما نسبت به مسئله زیارت مسئول هستیم و متعهدیم که برای آن پژوهش کنیم تا بستر مناسبی برای زیارت و گردشگری در استان فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زیارت مقوله‌ای است که ما باید خود برای آن تولید محتوا و علم کنیم و در وهله اول خود از آن بهره‌مند شویم و سپس حاصل آن را به دیگران عرضه کنیم.

رییس ‌دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه پژوهشکده زیارت و گردشگری، پروژه‌ای مشترک بین استانداری و دانشگاه فردوسی است، تصریح کرد: جای خالی پژوهشکده زیارت و گردشگری در دانشگاه احساس می‌شد؛ چندسال پیش قرار بود این پژوهشکده به صورت مستقل ساخته شود، اما محقق نشد ولی امروز به لطف استانداری خراسان رضوی شاهد افتتاحیه این پژوهشکده در دانشگاه هستیم.

کافی تاکید کرد: مزیت پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی این است که با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی شکل گرفته و تمام گروه‌های پژوهشی آن مجوزدار هستند و درحال حاضر نیز پروژه‌های بزرگی را در برنامه خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: تاکنون زیارت و گردشگری در استان بی متولی نبوده و ما با راه اندازی پژوهشکده زیارت و گردشگری درنظر داریم به سایر نهادها در این زمینه کمک کنیم و امیدواریم‌ این پژوهشکده بتواند به خوبی در این مسیر نقش ایفا کند تا مسائل و مشکلات زیارت و گردشگری به عنوان حلقه گمشده در استان، برطرف شود.

رییس ‌دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: بخشی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی به پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه واگذار شد تا این پژوهشکده در معنای واقعی در کنار پژوهشگران این حوزه قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران

عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران گفت: یکی از برنامه های وزارت علوم موضوع راه اندازی دانشکده خانواده است که در این بین از شورای گسترش مجوز راه اندازی دانشکده خانواده را اخذ و این دانشکده در دانشگاه های شهید بهشتی، الزهرا و تهران راه اندازی می شود. 

وی بیان کرد: در برنامه تحولی به تمام دانشگاه ها موضوع اهمیت خانواده را اعلام کرده و در این خصوص ۱۵ رشته را ایجاد و راه اندازی شده است. 

عمو عابدینی افزود: دانشگاه تهران دانشگاهی مادر و در زمینه طرح تحولی و برنامه هفتم اقدامات خوبی را انجام داده است. 

تدوین سند ملی خانواده 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سند ملی خانواده تدوین و در آینده تصویب و ابلاغ خواهد شد. 

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران گفت: مسئله خانواده موضوع مهمی است و بسیاری از تهاجم های صورت گرفته فاصله از زندگی فردی و فاصله گرفتن از خانواده است.

وی بیان کرد: سند ملی خانواده تدوین و به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد. جنبش تعهد به خانواده موضوع مهمی است که رئیس جمهور تاکید جدی بر آن دارد.

وی ادامه داد: غرب تمایل زیادی داشته خانواده های هم جنس و انحرافی را در جهان رواج دهد و به همین دلیل باید در خصوص تحکیم خانواده به طور علمی و دقیق توجه ویژه ای داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • اتوبوس گردشگری گرگان راه اندازی می شود
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس