Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، اسماعیل چمنی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز و ایران، امروز در نشست خبری که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر همراه با کاهش تولید، از میزان صادرات فرش دستباف هم کاسته شده بود.

وی افزود: صادرات فرش به آلمان که مهمترین مقصد صادراتی فرش دستباف ایران بوده مانند گذشته رونق ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چمنی اظهار داشت: خواسته‌های قالیبافان، پرداخت وام کم‌بهره تولید و بیمه است. در حال حاضر 2 میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این هنر صنعت مشغول به کار هستند و هزینه ایجاد شغل در این بخش حدود 20 میلیون تومان است. 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف ایران بیان داشت: نمایشگاه و فروشگاه نفیس این فرش‌های دستباف ایران و تبریز همراه با رویداد انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرهنگی و گردشگری جهان اسلام در 2018 در تبریز و تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه می‌توان فرش دستباف ایران را به گردشگران خارجی نشان داد و پیوند گردشگران با رویداد 2018 تبریز را سهولت بخشید و همچنین مکانی برای بازدید گردشگران از دست‌بافته‌های ایران باشد. 

چمنی با اشاره به دعوت صورت گرفته از سفرای کشورهای خارجی در ایران برای بازدید از این نمایشگاه بیان داشت: فرش دستباف مهمترین سفیر اقتصادی و فرهنگی کشور است، به همین دلیل با هماهنگی‌ لازم با سفارت‌خانه‌های کشورهای خارجی در ایران سعی شده تا ضمن بازدید توریست‌های خارجی از فرش‌های ایرانی ارتباط مؤثر آنها با رویداد 2018 هم برقرار شود. 

چمنی بیان داشت:‌ همچنین برنامه‌ریزی شده تا گردشگران خارجی بتوانند همه مراحل تولید فرش را از نخ تا پرداخت نهایی در کارگاه نمونه‌ای که به همین منظور تجهیز شده مشاهده کنند. 

رئیس اتحادیه فرش‌های دستباف ایران گفت: مراجعه خریداران خارجی فرش کاهش یافته است و باید دیپلماسی فرش را از طریق رایزنان توسعه داد. 

وی اظهار داشت:‌ تولیدکنندگان باید تلاش کنند، ولی به رغم قانون جدید بیمه،‌ قالیباف نیاز به اصلاح دارد، چرا که در سال‌های قبل 500 هزار نفر بیمه‌شده قالیبافی داشتیم، اما ظرفیت بیمه کردن 2 میلیون نفر بود، با این حال در طرح پایش بیمه نزدیک به 150 هزار بیمه شده حذف شدند. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

به گزارش «تابناک» به نقل از منیبان، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با اظهارات اخیر کریمی قدوسی گفت: اساسا رویکرد جمهوری اسلامی ایران هسته ای و اتمی نیست با اینکه در این رابطه کشور توانمند است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: اگر ایران و اسرائیل وارد فضای جنگ تمام عیار شوند ایران مجبور است به سمت بمب اتم حرکت کند تا توازن ایجاد شود اما مجموعه تحولات نشان داد بعد از تقابل اخیر ایران و اسرائیل، این رژیم به تنهایی نمی تواند علیه ایران اعلام جنگ کند.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: در تقابل اخیر ایران و اسرائیل وابستگی اسرائیلی ها به قدرت های فرا منطقه ای مشخص شد و به همین دلیل بایدن شرایطی را شکل داد که اسرائیل جنگ را فراگیر نکند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه به سود همگان است تنش ها در خاورمیانه کاهش پیدا کند، گفت: طرح مباحثی مانند دسترسی ایران به بمب اتم در این شرایط فقط زمینه را برای کسانی فراهم می کند که فتنه را گسترش دهند. رافائل گروسی تا پیش از این به صورت تلویحی می گفت ایران قابلیت تولید سه بمب هسته ای را دارد اما امروز به یکباره از هفت بمب هسته ای سخن به میان می آورد.

او افزود: بمب مربوط به دوران جنگ است، ایران تا آستانه جنگ قدم برداشت اما از این مسیر بازگشت. تهدیدی که امروز متوجه ایران است تشدید انزوا و تحریم های جدید است همانطور که اخیرا و پس از ماجرای اسرائیل، تحریم های گسترده علیه ایران آغاز شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: در گذشته هم یک مثلث چالش آمیز در ایران وجود داشته است. ادعای رسیدن ایران به بمب، ادعای خروج از ان پی تی و ادعای بستن تنگه هرمز ضلع های این مثلث بودند که هر سه این ادعا، پشتوانه های حقوقی و دفاع مشروع ایران را تضعیف می کند.

او افزود: کشور درحال حاضر سیاست خارجی شعار زده دارد. علاوه براین یکی از مواردی که تحریم ها و انزوای ایران را تشدید کرده بلوف هایی است که پشتوانه عملی ندارند و اساسا راهبرد سیاست خارجی کشور هم نیستند اما بهانه ای برای ایجاد تنش برای ایران ایجاد کرده اند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: نقطه ضعف دیپلماسی عمومی ایران این است که افراد تریبون هایی را در نقاط مختلف در اختیار دارند که بهانه ای برای تحمیل فشار بر کشور ایجاد می کنند.

او در پایان تاکید کرد: تاوان بلوف زنی برخی افراد را، سیاست خارجی ایران می دهد.

دیگر خبرها

  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی