Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس – ایرنا – فرماندار کلاله اعلام کرد: به منظور مقابله با شیوع احتمالی آنفلوانزا و جلوگیری از انتقال این بیماری به انسان، ازکشتار و عرضه مرغ زنده در واحدهای غیرمجاز در این شهرستان جلوگیری، محل کسب عاملین پلمپ و متصدیان این واحدها به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگارایرنا، محمد حمیدی روز یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت وامنیت غدایی شهرستان کلاله افزود: در این شهرستان بیش ازچهل واحد عرضه مرغ زنده که می تواند عامل انتقال انواع بیماری به انسان شوند، فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برخورد با عاملین کشتار و عرضه مرغ زنده در شهرها، روستاها، حاشیه جاده ها و بازار روزهای این شهرستان به عنوان یکی از مصوبات جلسه امروز با هماهنگی دادستانی و با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات ، دامپزشکی و نیروی انتظامی بزودی اجرا می شود.
فرماندار کلاله تعیین محلی واحد برای احداث سکوی تخلیه و دپو زباله شهرها و روستاهای این شهرستان را دیگر مصوبه جلسه امروز کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله اعلام کرد و گفت: در این راستا اداره حفاظت محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان، جهادکشاورزی و دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط با هماهنگی سازمان بازیافت زباله استان اقدام نمایند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله نیز این نشست گفت: براساس پیگیری های صورت گرفته، محلی واحد در حومه روستای صوفیان در 12کیلومتری شهر کلاله شناسایی شده است.
مهیار کلوی اظهارامیدواری: براساس مصوبه این جلسه و قطعیت یافتن محل شناسایی شده و مشارکت جدی ادارات ودستگاههای اجرایی، معضل احداث سکو و دپو زباله شهرهای کلاله و فراغی و120 روستای این شهرستان برای همیشه حل شود.
درادامه این جلسه رئیس اداره دامپزشکی کلاله، آنفلوانزای پرندگان را قابل انتقال به انسان اعلام کرد و گفت:بیماری حاد آنفلوانزای پرندگان به یک قدمی ما رسیده زیرا علاوه بر افریقا و اروپا، درکشورهای همسایه نیز مشاهده شده است.
فرهاد تکه افزود: پرندگان مهاجر یکی از عوامل انتقال این بیماری خطرناک به انسان هستند و بر این اساس مردم از تماس با پرندگان مهاجر و وحشی و شکار و مصرف گوشت و تخم آن خودداری کنند.
شهرستان کلاله با 2 شهر و 120 روستا وبیش از 130هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده است.
7478/1860

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داد.

رسانه‌های فلسطینی هم اعلام کردند که نظامیان یگان ویژه ارتش اشغالگر به شهرک قباطیه در جنوب جنین یورش بردند. نظامیان اشغالگر به شهر السموع در جنوب الخلیل نیز حمله کردند.

در خبری دیگر، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از ورود ده‌ها جوان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین یک بانوی فلسطینی ۳۳ ساله را پس از یورش به خانه وی در اردوگاه جلزون در شمال رام الله در کرانه باختری دستگیر کردند.

این تحولات در حالی است که رزمندگان مقاومت در جریان یورش نظامیان اشغالگر به مناطق شرقی نابلس به سوی آنها تیراندازی کردند.

همچنین جوانان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را با مواد منفجره دست ساز در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس هدف قرار دادند و آنها را به عقب‌نشینی مجبور کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است