Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@23:03:56 GMT

هشدار بانک مرکزی درباره فروش ارزهای دیجیتالی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۷۷۸۴۸

هشدار بانک مرکزی درباره فروش ارزهای دیجیتالی

ساعت 24- در هیاهوی التهابات اخیر در بازار ارز تعدادی از کانال‌های تلگرامی به تبلیغ درباره فروش ارزهای دیجیتالی با موافقت بانک مرکزی پرداختند درحالی که این بانک اساساً معرفی ارز رسمی دیجیتال را تکذیب کرده است.

در روزهای اخیر و همزمان با تشدید تلاطم‌ها در بازار برخی کانال‌های تلگرامی به تبلیغ درباره خرید و فروش ارز دیجیتالی با مجوز بانک مرکزی روی آوردند و حتی اعلام کردند که به کسانی که برای اولین بار در سایت رسمی صرافی مورد نظرشان ثبت‌نام کنند 20 دلار هم به‌عنوان هدیه پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی برخی از این کانال‌های تلگرامی اعلام کردند به افرادی که ثبت‌نام کرده و افراد دیگری را هم برای ثبت‌نام خرید ارز دیجیتالی معرفی می‌کنند، هدیه 20دلاری پرداخت می‌شود.

باتوجه به انتشار اخباری در فضای مجازی در خصوص فروش ارز اینترنتی با مشارکت بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تاکنون بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزینه و اینترنتی از سوی بانک مرکزی به‌عنوان ارز رسمی معرفی نشده‌اند و این بانک هیچ گونه فعالیت و مشارکتی در خرید و فروش این ارزها ندارد.

در این خصوص لازم به تأکید است که نوسانات شدید ارزش ارزهای رمزینه و فعالیت‌های سوداگرانه از طریق بازاریابی شبکه‌ای و فعالیت‌های هرمی در قبال آنها باعث عدم‌اطمینان و بروز ریسک بالا برای آنها شده است.

بنابراین به‌دلیل ریسک بالای خرید ارزهای رمزینه و فعالیت سوداگران در این عرصه، به سرمایه‌گذاران و هموطنان گرامی توصیه می‌شود که بر اساس پیشنهادهای فریبنده سوداگران، سرمایه خود را در معرض ریسک قرار ندهند؛ چرا که امکان مالباختگی در آن وجود دارد.

گفتنی است سازوکارهای کنترل و رصد سمت عرضه ارزهای رمزینه با همکاری بانک مرکزی و سایر نهادهای ذی‌ربط، در حال انجام است و سیاست‌های بانک مرکزی در این خصوص پس از بررسی کامل موضوع، ابلاغ خواهد شد.

تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌

تین نیوز

۱۰ انجمن بزرگ تولیدی کشور در نامه به رهبر معظم انقلاب درخواست کردند:  بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌.

به گزارش تین نیوز، ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی کشور در نامه ای به رهبر معظم انقلاب از سیاست های بانک مرکزی در حوزه سرکوب نرخ ارز صادرات و انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی انتقاد کردند و خواستار واقعی‌ سازی نرخ ارز در سامانه نیما مبتنی بر نرخ شناور مدیریت شده نص صریح قانون شدند.

انجمن های مس، فولاد، پتروشیمی، پالایش نفت، سنگ آهن، پلیمر، آلومینیوم، سرب و روی، نساجی و صنعت کفش ایران این نامه را به رهبری نوشته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز