Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پرواز ناتمام تهران - یاسوج موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب 29 بهمن‌ماه بود که با حضور کاپیتان بهادر عشایری مدیر فنی آموزش شرکت آسمان و سید احسن علوی نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس برگزار شد.

عشایری مدیر فنی آموزش شرکت آسمان با اشاره به اینکه سامانه اعلام موقعیت هواپیمای تهران - یاسوج فعال بوده است و معلوم نیست که چرا بعد از حادثه عمل نمی کند، گفت: هواپیمای A.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

T.R که در ارتفاعات دنا مفقود شده است، در ساعت مقرر پرواز کرده و تاخیر نداشته است .

وی با تاکید بر اینکه محال است که هواپیما چک نشده باشد افزود: مدارک آخرین کنترل ها وجود دارد.

عشایری با اشاره به اینکه این هواپیما جزو هواپیماهای پیشرفته و مدرن به حساب می آید گفت: به محض اینکه هواپیما ها بر روی فرکانس ۱۲ و نیم قرار می گیرند، آلارم و هشدار ها به صدا در می آید.

مدیر فنی آموزش شرکت آسمان با اشاره به اینکه ای ال تی این هواپیما فعال بوده است خاطرنشان کرد: محال است هواپیمای با کوچکترین اشکال و حتی تاریخ منقضی شدن یک قطعه به پرواز درآید ، حتی اگر در جعبه کمک های اولیه هواپیمایی چسب نباشد، پرواز نمی تواند انجام شود.

وی با اشاره به اینکه چک لیستی از استانداردهای هواپیما وجود دارد افزود : اینکه ای ال تی بر روی هواپیما نباشد محال است.

عشایری با اشاره به اینکه مسیر شیراز به یاسوج بد ترین مسیرموجود است اظهار کرد: این هواپیما با فرض این که نتواند به یاسوج برود می توانست به شیراز تغییر مسیر بدهد به طوری که ۳۰۰ کیلو سوخت اضافی همراه داشت.

مدیر فنی آموزش شرکت آسمان با بیان اینکه این هواپیما استانداردهای لازم را داشت گفت: اگر خلبان تشخیص می داد که نمی تواند در یاسوج بنشیند می توانست به شیراز برود.

وی با تاکید بر اینکه به پرواز درآوردن هواپیمایی که دارای اشکال است محال است گفت: هواپیمای ما به هیچ عنوان اشکالی نداشت.

عشایری با اشاره به اینکه مجموع عمر پروازی این هواپیما ۲۸ هزار و857 ساعت بود افزود: در دنیا هواپیماها به صورت ۲۴ ساعته پرواز می کنند، هواپيمای 25ساله‌‌ ما، از خيلی ازکشورها حتی خود فرانسه خواهان داشت.

سید احسن علوی رئيس کميته حمل و نقل مجلس در ادامه برنامه تاکید کرد: وقتی می دانستيد هوا خراب است، چرا مسير جايگزين انتخاب نکرديد؟ چرا ريسک پرواز را بالا برديد.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰ فروند هواپیما در کشور داریم که ۵۰ درصد هواپیماهای ما زمین‌گیر است اظهار کرد: هواپیمای حادثه دیده ۲۴ سال و شش ماه عمر داشت، بعید نیست که ای ال تی هواپیما از کار افتاده باشد.

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تکرار حوادث برای ما خیلی تلخ است باید تلنگری به بخش مدیریتی مخصوصاً در بخش حمل و نقل وارد شود گفت: چرا با گذشت 14 ساعت هنوز معلوم نيست هواپيما کجاست؟

علوی با اشاره به اینکه متوسط عمر هواپیما در دنیا ۱۱ سال است گفت: در کشورهای حاشیه خلیج فارس عمر هواپیما شش سال و برای ما ۲۲ سال است .

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها افزود : بحث بنده در این است که هنر مدیریتی ما چه می شود ، در تنگناها باید مدیریت صورت بگیرد، با همه مشکلات باید مدیریت به درستی انجام شود.

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس با بیان اینکه فعلا نمی توان عملکرد ستاد مدیریت بحران را قضاوت کرد گفت : باید منتظر باز شدن جعبه سیاه باشیم، لذا با توجه به بحث امداد و نجات و بحث‌های دیگر فعلاً باید صبر کرد و دید که چرا این اتفاق به این شکل رخ داده است.

فرماندار سمیرم هم با اشاره به اینکه شواهد نشان می‌دهد که به نزدیکترین فاصله از محل سقوط احتمالی هواپیمای رسیده‌ایم ادامه داد: برای پیشگیری از تهدید جانی گروه های جستجو در ارتفاعات دنا عملیات را متوقف کرده‌ایم و از فردا جستجو از سر گرفته می شود.

وی بیان کرد : عمليات جستجو در مناطق هموار ادامه دارد، زیرا احتمال کنترل و فرود در مناطق هوار وجود دارد، اما در مناطق بالا برای حفظ جان امدادگران فعلا عمليات جستجو را متوقف کرده‌ايم.

رعلی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه علت اصلی حادثه فقط در صورت رمزگشایی جعبه سیاه مشخص می شود افزود: ای ال تی های هواپیما ها بی نقص هستند و در بسیاری از کشورهای جهان پروازهای امن دارند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل هواشناسی استان گفت: فعالیت این سامانه از روز دوشنبه ۱۷ اردبیهشت آغاز و تا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.
چراغپور افزود: رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ و مه، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب از جمله مخاطرات این سامانه است.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان