Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ماهنامه ايران آذين - سعيد خداورديان: زندگي در آپارتمان هاي کوچک براي بيشتر کودکان و حتي بزرگسالان کسالت بار است اما اگر کمي ذوق هنري داشته باشيد مي توانيد در همين فضاي محدود، يک گالري هنري هيجان انگيز براي فرزندان تان بسازيد که رنگ هاي شاد و حجم ها و نقوش خلاقانه، آن را به زيبايي آراسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوي ديگر روانشناسان بر اين باورند که مشارکت بچه ها در کارهاي هنري و بخصوص کاربردي کردن هنرشان در منزل، باعث رشد سيستم ادراکي و پروراندن تخيل آنان مي شود.
ضمن آن که وقتي ايده هاي کودکي در خانه خودش جدي گرفته شود، در جامعه با اعتماد به نفس کافي و خودباوري بيشتري حضور پيدا خواهدکرد. با اين وصف استفاده از کارهاي هنري کودکان براي تزيين خانه فال و تماشاي توأم است. شما مي توانيد با استفاده از ايده هايي ساده که در اين گزارش توسط کارشناس روان شناسي پيشنهاد شده اند با وسايل ارزان قيمت و مقداري ذوق و سليقه فضاهاي دلنشيني را براي فرزندان تان طراحي و اجرا کنيد.

تزيينات ديواري دست ساز
تزيين ديوارهاي اتاق خواب کودکان با استيکرهاي کودکانه، پوسترهاي کارتوني و قاب هاي متعدد و متنوع مي تواند فضاي دلنشيني را براي آن ها بسازد نمونه هايي از تمام تزيينات گفته شده در بازار موجود است اما اگر بخواهيد از خلاقيت کودکان هم براي اين کار استفاده کنيد اولين پيشنهادمان اين است که وسايل خياطي تان را بگرديد و دکمه هاي رنگين و منجوق و مرواريدهاي بي استفاده را پيدا کرده و سپس به کمک کودکتان آن ها را روي تکه هاي گوني يا پارچه اي که نقشي را روي آن ها طرحي کرده ايد، بچسبانيد يا اگر کودک تان به تازگي نوشتن ياد گرفته است اجازه بدهيد با خط کودکانه اش جملات زيبايي را روي مقوا با ماژيک بنويسد و بعد روي خطوطش را با چسباندن سنگ هاي رنگين تزيين کنيد.
تماشاي اين قاب هاي دست ساز با توجه به اين که در آن ها، سليقه و خلاقيت خود کودک به کار رفته است، هميشه حس خوبي به او خواهدداد، استفاده از اسفنج هاي نرم (ابر) براي رنگ کردن ديوارها و تکنيک ابر و باد ايده جالب ديگري است که کودکان را سر ذوق مي آورد اما از همه اين ها مهم تر استفاده از اشکالي است که با کاغذرنگي، کاغذکشي و قيچي توسط بچه ها بريده و به ديوارها چسبانده مي شوند، به گفته کارشناسان ساختن کاردستي با کاغذ رنگي و الگوکشي حرکات دست و چشم بچه ها را هماهنگ مي کند.

دست هاي رنگي ات را به ديوار بچسبان
کودکان، دنياي رنگ ها را دوست دارند، دنيايي که به تخيل آن ها جان مي دهد و شادي را زير پوستشان مي دواند به همين دليل يکي از بهترين ايده ها براي رنگ کردن اتاق خواب کودکان مي تواند رنگ بازي و استفاده از تکنيک هاي انگشتي رنگ آميزي باشد، شما مي توانيد به سادگي قسمتي از ديوار اتاق کودکتان را با همکاري و هماهنگي خودش رنگ کنيد. اين کار مراحل ساده اي دارد، کافي است رنگ هاي مورد علاقه کودک را در ظروف مسطح جداگانه ريخته و از او بخواهيد که به ترتيب کف دستان کوچکش را در رنگ ها فرو ببرد و بعد روي در يا ديوار بچسباند با همين روش ساده اثر دستان کودکان روي در و ديوار اتاق تصاوير جالب و رنگارنگي مي سازند همچنين ايده دست نشانِ ديگر اين است که تکه اي گوني عريض را روي ديوار بچسبانيد و طرح هاي انگشتي را با رنگ هاي رشاد روي آن پياده کنيد، انگشتان رنگي مي توانند نقوش معرکه اي را اجرا کنند.

صندلي هيجان انگيز
استفاده از وسايل کهنه و تبديل آن ها به کاردستي هايي که قابل استفاده باشند براي بيشتر بچه ها فعاليتي هيجان انگيز است حالا اگر آن وسيله کهنه، لاستيک بزرگ ماشين يا کاميون پدرشان باشد، جذابيت ساخت کاردستي بيشتر هم مي شود. وسايل مورد نياز براي اين کار، لاستيک کهنه، تخته سه لايي، نخ هاي کنفي رنگي و چسب فوري است. کافي است لاستيک بزرگ کهنه را ابتدا خوب بشوييد و خشک کنيد حالا دو صفحه دايره اي به قطر لاستيک از تخته سه لايي ببريد و با درل و پيچ به رو و پشت لاستيک بچسبانيد.
در مرحله بعد بچه ها وارد کار شده و مي توانيد با مشارکت آن ها کنف هاي رنگي را با چسب هاي فوري دور تا دور لاستيک بپيچيد. اين کاردستي که مي تواند به عنوان صندلي در گوشه اي از اتاق مورد استفاده قرار گيرد فرهنگ بازيافت و استفاده دوباره از وسايل کهنه را هم به خوبي براي فرزندان جا مي اندازد ضمن آن که به گفته کارشناسان روي دقت و تمرکز بچه ها هم اثر بسيار خوبي دارد.

خاطره بستني در اتاق خواب
بستني يکي از خوردني هاي مورد علاقه بيشتر بچه هاست حالا تصورش را بکنيد که قاب عکسي که کودک، خودش با چوب بستني هاي رنگ شده مي سازد و عکسش را در آن مي بيند براي او تا چه اندازه مي تواند دوست داشتني و شيرين باشد به همين دليل استفاده از چوب بستني براي ساختن کاردستي هاي خلاقانه يکي از ايده هاي خوبي است که انعطاف و جاي کار زيادي هم دارد براي مثال کودک مي تواند با رنگ آميزي و چسباندن چوب بستني ها آن ها را به اشکال مختلف و متنوعي درآورد يا اين که برکه اي را با ابر و رنگ آبي روي ديوار اتاقش بکشد و سپس به کمک قيچي و چوب بستني هاي قرمز ماهي هايي براي اين برکه بسازد يا پرنده درست کند و روي ديوار بچسباند.
همچنين با چوب بستني هاي رنگين مي شود جامدادي، نيمکت اسباب بازي و قاب هاي کوچک و فانتزي درست کرد. کافي است کمي به سايت هاي کاردستي سر بزنيد و از الگوهايشان استفاده کنيد. به طور کلي از نظر کارشناسان روان شناسي استفاده از ابزار ساده، آشنا و در دسترس براي تزيين اتاق کودک، باعث مي شود او اتاقش را راحت تر بپذيرد، عزت نفس اش تقويت شود و احساس مفيد بودن داشته باشد.

از پوليش و کاموا غافل نباشيد
يکي از بهترين ابزار کارآمد براي ساخت کاردستي هاي تزيين اتاق کودکان، کامواهاي رنگيني هستند که مي شود از آن ها براي ساخت پادري هاي زيبا، آويزهاي ديواري و تزيينات متنوع ديگر استفاده کرد. براي نمونه ديدن الگوهاي مقوايي با طرح هايي از صورتک هاي کارتوني و سپس استفاده از چسب و کامواهاي خوشرنگ براي تکميل بخشي از آن ها کار ساده اي است اما نتيجه اي عالي و غافلگيرکننده براي کودکان دارد
همچنين مي توانيد با کمي آموزش از بچه ها بخواهيد کامواها را در رنگ هاي مختلف دور تا دور قاب عکس هاي ساده مقوايي، گلدان هاي پلاستيکي و شيشه اي يا بادکنک هاي کوچک چسبانده و از زيبايي، نرمي و رنگ هايشان لذت ببرند علاوه بر اين در بازار ابرهاي نرم و پارچه هاي پوليشي رنگارنگي هم هستند که مي شود با استفاده از قيچي و شابلون ها و الگوهاي گوناگون از آن ها اشکال قلب، دايره و ستاره و... درآورد که به گفته کارشناسان روان شناسي کودک اين کار براي تحريک اندام هاي حسي و حرکتي کودکان عالي است.

گالري کودکانه
تا اينجا ايده هايي براي استفاده از کاردستي هاي کودکان در چيدمان اتاقشان براي تان گفتيم و حالا با اين فرض که فرزندتان با شرکت در کلاس هاي هنري و خلاقيت يا راهنمايي و همراهي شما توانسته است کاردستي هاي ساده اي درست کند، پيشنهاد مي کنيم حتما بخشي از اتاق خودش يا محل زندگي تان را براي نگهداري و نمايش آثار هنري اش اختصاص دهيد به اين ترتيب کودکتان بيش از پيش براي انجام کارهاي هنري تشويق شده و اعتماد به نفس لازم براي ابتکار بيشتر در کارهاي هنري را پيدا مي کند، اين کار نياز به فضاي زيادي ندارد
براي مثال مي توانيد طناب کنفي بلندي را با ميخ به ديوار اتاقش وصل کنيد و نقاشي هايشان را با گيره هاي کوچک رنگين به آن بياويزيد يا کاردستي هايشان را در قفسه هاي پلاستيکي که با سليقه رنگ شده اند بچينيد. همچنين پيشنهاد مي کنيم که هميشه از کودک خود ايده هايي براي تزيين اتاقش با کاردستي هاي خودش بخواهيد و کمک کنيد تا آن ايده ها را عملي کند به اين ترتيب فرزندتان تاثير شگفت آور هنر را بر فضاي زندگي اش خواهيد ديد و اين قدم بزرگي براي کشف و تقويت خلاقيت کودکان است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد کودکان فلسطینی در هلند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، مراسم گرامیداشتی برای کودکان شهید در نوار غزه که در پی حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه به شهادت رسیدند، در هلند برگزار شد.

حدود 14 هزار جفت کفش کودک در میدان Vredenburg در شهر اوترخت هلند توسط بنیاد کاشت درخت زیتون به نشانه شهدای کودک در نوار غزه قرار داده شد.
 
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرد تعداد کودکان زیر دو سال که از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند، در شمال نوار غزه در عرض یک ماه دو برابر شده است.
 
از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا کنون بیش از 31 هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که اکثر آنها زن و کودک هستند.
 

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان درمورد گرسنگی در غزه
  • نمایش ۱۴ هزار جفت کفش کودک در هلند به یاد کودکان شهید غزه
  • گرامیداشت یاد کودکان فلسطینی در هلند
  • شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در تجاوزات اسرائیل به غزه
  • ایده‌های جالب برای عیدی دادن به کودکان
  • کشف آثار باستانی در اتاق زیر شیروانی
  • یونیسف: ۱۳ هزار کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند
  • راه اندازی اتاق ارزیابی رشد و تکامل نوزادان و کودکان بیلی در اهواز
  • نقش‌آفرینی انجمن‌های فرهنگی در غزه: از لبخند کودکان تا آموزش در شرایط سخت
  • (عکس) تصویری از چیدمان شیکِ اتاق خواب نرگس محمدی و علی اوجی