Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@23:26:41 GMT

اولین گوشی هوشمند جهان با پردازنده ۷ نانومتری!

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۰۱۷۷

اولین گوشی هوشمند جهان با پردازنده ۷ نانومتری!

ساعت24 -در شرایطی که سامسونگ در نمایشگاه MWC 2018 از پرچمداران جدید خود رونمایی خواهد کرد، اطلاعاتی در رابطه با گلکسی S10 منتشر شده است. بر اساس گزارش ها، قدرت این گوشی هوشمند را پردازنده اسنپدراگون 855 با معماری 7 نانومتری تامین می کند.

وبسایت کلیک - محمد قریشی: در شرایطی که سامسونگ در نمایشگاه MWC 2018 از پرچمداران جدید خود رونمایی خواهد کرد، اطلاعاتی در رابطه با گلکسی S10 منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش ها، قدرت این گوشی هوشمند را پردازنده اسنپدراگون 855 با معماری 7 نانومتری تامین می کند.

یکی از افشاگران معروف دنیای تکنولوژی یعنی رولند کوانت، در توییتی اعلام کرد پردازنده پرچمدار آینده کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 اولین پردازنده موبایل با معماری 7 نانومتری است که به احتمال زیاد به مودم X24 این شرکت مجهز می شود.

دیروز کوالکام خبر از تولید اولین چیپست خود با معماری 7 نانومتری داد که باعث تعجب بسیاری از علاقه مندان به دنیای تکنولوژی شد. البته این تراشه در اصل مودم بی سیم X24 است. دستگاه هایی که به این مودم مجهز می شوند، در شبکه ارتباطی 4G LTE به سرعت دانلود 2 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا می کنند.

جدیدترین پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس تنها چند روز دیگر به صورت رسمی معرفی می شوند (گلکسی اس ۹ یکشنبه ۶ اسفند رونمایی می شود). پردازنده اسنپدراگون 845 که قدرت این دو دستگاه را تامین می کند از مودم X20 بهره می برد که سرعت دانلودی برابر با 1.2 گیگابیت را برای آن ها به ارمغان می آورد (بنچمارک های اسنپدراگون 845 نشان از قدرت بسیار بالای این پردازنده دارد).

در حالی که کوالکام اعلام کرده گوشی های مجهز به مودم X24 این شرکت در اواخر سال 2018 روانه بازار می شوند ولی انتظار می رود اولین پردازنده مجهز به این مودم، اسنپدراگون 855 باشد که احتمالا برای اولین بار در گلکسی S10 مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که گفته شد مودم X24 با معماری 7 نانومتری توسعه یافته است و سامسونگ نیز اعلام کرده که از اوایل سال 2019 شروع به تولید انبوه پردازنده های 7 نانومتری خواهد کرد. با توجه به این مسائل انتظار می رود اسنپدراگون 855 مجهز به مودم X24 با معماری 7 نانومتری تولید شود. این موضوع را رولند کوانت در توییت خود نیز تایید کرده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه احتمالی سامسونگ برای معرفی محصولات ادامه ۲۰۲۴ و اوایل ۲۰۲۵ لو رفت

به‌نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۴ و اوایل ۲۰۲۵ برای سامسونگ بسیار شلوغ خواهد بود. این شرکت اوایل سال جاری سری گلکسی S24 را عرضه کرد که با استقبال خوبی در سراسر جهان مواجه شد. گزارشات حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد در ادامه محصولات بیشتری را معرفی و روانه بازار کند. اکنون یک منبع مدعی شده است که در یک سال آینده باید منتظر معرفی و عرضه چه محصولاتی باشیم.

یک منبع آگاه به‌نام PandaFlashPro با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، نقشه راه سامسونگ را لو داد. در این گزارش، محصولات جدیدی به چشم می‌خورند که نام و تأییدیه‌های برخی از آنها قبلاً در فضای مجازی افشا شده بود.

دستگاه‌هایی که سامسونگ احتمالاً در دنباله ۲۰۲۴ یا سال ۲۰۲۵ معرفی می‌کند

اول از همه، درباره گوشی‌های تاشو باید گفت که احتمالاً در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ (تیر یا مرداد ۱۴۰۳)، گوشی‌های گلکسی زد فولد ۶، زد فلیپ ۶ و گلکسی فولد اولترا معرفی و به بازار عرضه خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که نسخه اولترا گوشی گلکسی فولد، قرار نیست فولد ۶ اولترا نام بگیرد؛ بنابراین شاید سامسونگ برای تولید این گوشی پرچمدار، خط تولید جداگانه‌ای راه‌اندازی کند.

همچنین در ماه ژوئیه، احتمالاً شاهد عرضه گجت‌های پوشیدنی جدید ازجمله سری گلکسی بادز ۳، سری گلکسی واچ ۷ و گلکسی رینگ خواهیم بود. در این گزارش درباره برنامه‌ریزی سامسونگ برای عرضه تعدادی از دستگاه‌های Fan Edition نیز اطلاعاتی به چشم می‌خورد؛ بر این اساس، انتظار می‌رود نسخه‌های FE دستگاه‌های گلکسی زد فلیپ، گلکسی S24، گلکسی بادز ۲، گلکسی واچ، گلکسی زد فولد و گلکسی تب S10 به بازار عرضه شوند. به‌علاوه، در سال ۲۰۲۵ نیز نسخه‌های FE تبلت‌های سری گلکسی S10، هدست گلکسی XR، گلکسی بوک ۴ اج و البته سری گلکسی S25 احتمالاً معرفی و روانه بازار خواهند شد.

پس عجیب نیست که بگوییم سال جاری و سال آینده میلادی برای سامسونگ بسیار پربار خواهد بود. به‌غیر از حوزه سخت‌افزار، سامسونگ در زمینه نرم‌افزار و هوش مصنوعی نیز قصد دارد در ماه مه سال جاری میلادی (اردیبهشت ۱۴۰۳)، ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی را به‌همراه آپدیت One UI 6.1 برای گلکسی S21 و S22 عرضه کند.

در صنعت گوشی‌های اندرویدی که بسیاری از برند‌ها برنامه مدون و جامعی ندارند، به‌نظر می‌رسد سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی است که نقشه راه دقیقی را تنظیم کرده. این شرکت چندین سال است که با استراتژی کامل و منظم خود، هر سال دستگاه‌های قدرتمندی را روانه بازار می‌کند. البته گزارش امروز ممکن است در حد شایعه باشد و برخی محصولات نام‌برده سال جاری یا سال آینده میلادی معرفی نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سرعت دانلود و آپلود این گوشی از آیفون۱۵ بالاتر است!
  • بخشی از مشخصات شیائومی ۱۴T و ۱۴T پرو فاش شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل
  • ارتباط با ماهواره‌؛ قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جدید گوگل
  • برنامه سامسونگ برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ لو رفت!
  • برنامه احتمالی سامسونگ برای معرفی محصولات ادامه ۲۰۲۴ و اوایل ۲۰۲۵ لو رفت
  • گوشی پیکسل ۹ احتمالاً سیستم ارتباط ماهواره‌ای و مودم جدید خواهد داشت
  • گلکسی واچ ۷ سامسونگ در مرجع صدور گواهی بلوتوث رؤیت شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۶ فروردین ۱۴۰۳؛ محبوب‌ترین گوشی بازار با چه قیمتی فروخته می‌شود؟
  • طراحی گوشی جدید ریلمی فاش شد