Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:30:35 GMT

20خانه ورزش روستايي درقم فعال است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۰۲۲۹

20خانه ورزش روستايي درقم فعال است

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- رئيس هيات روستايي، بومي و محلي قم با اشاره به تلاش براي راه اندازي خانه ورزش روستايي گفت: تاکنون 20 خانه ورزش در روستاهاي پرجمعيت قم راه اندازي شده و 10خانه ورزشي ديگر نيز تا نيمه اول سال آينده به بهره برداري مي رسد.

رضا رحيمي روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ايرنا بااشاره به مصوبات يازدهمين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدرشهرستان به رياست فرماندار قم،خاطرنشان کرد: منظور از خانه ورزش روستايي، مکان هايي است که بعد از تجهيز به امکانات ورزشي در اختيار ورزشکاران روستايي قرار مي گيرد و در کنار آنها برخي فعاليت هاي آموزشي و فرهنگي نيز انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار منطقه 2 قم ادامه داد: در روستاها بيشتر رشته هاي ورزشي که جنبه هاي محلي و بومي داشته باشد فعال مي شود و اکنون ورزش هايي مانند هفت سنگ، طناب کشي، شترسواري والک دولک در اين روستاها اجراي
خواهد شد.
وي بيان داشت: درکنار اين ورزش هاي بومي محلي برخي ورزش هاي توپي نيز مورد توجه هيات مي باشد.
وي برگزاري کلاس هاي آموزش مربي گري، مسابقات قهرماني روستايي و فعاليت هاي ورزشي فرهنگي را از جمله اقدامات هيات روستايي، بومي و محلي استان ذکر کرد و گفت: ما اکنون 200 روستا در استان قم داريم که در زمان برگزاري جشنواره هاي فرهنگي و مسابقات ورزشي، به تمام اين روستاها فراخوان داده خواهد شد و تيم هاي منتخب از ميان اين روستائيان، انتخاب و به مسابقات کشوري و يا استاني اعزام مي شوند.
رئيس هيات روستايي، بومي و محلي استان قم اظهار داشت:تيم هفت سنگ روستائيان قم که به تازگي به مسابقات کشوري در آبادان اعزام شده، منتخب همه روستائيان استان بود.
يازدهمين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان به رياست فرماندار قم در هفته جاري تشکيل شد، رضا سيار فرماندار و رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان در اين جلسه با اعلام خبر تاسيس 30 خانه ورزشي روستايي در سطح روستاهاي زير 1000 خانوار شهرستان قم گفت : با امضاء تفاهم نامه سه جانبه ميان وزارت کشور ، وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، خانه هاي ورزش روستايي تشکيل مي شود که اين مهم مي تواند ضمن پرکردن اوقات فراغت جوانان کمک خوبي در کاهش آسيب هاي اجتماعي در ميان جوانان داشته باشد.
در اين جلسه بخشداران موظف شدند روستاهاي واجد شرايط را معرفي نمايند.
درحال حاضر 135روستاي بالاي 20 خانوار، 69 روستا زير 20خانوار و 126آبادي بدون سکنه در استان قم وجود دارد.
استان قم همچنين شامل پنج بخش جعفريه، سلفچگان، خلجستان، کهک و مرکزي مي باشد.
7401/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام

شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه در استان ایلام ۳۶۴ هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند، اظهار کرد: ۳۷ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این تعداد هیئت ورزشی استان به فعالیت‌های ورزشی می‌پردارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در سال جاری، توسعه اماکن و فضا‌های ورزشی در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار است، تصریح کرد: سرانه ورزشی استان پیش از این، ۹۰ صدم متر مربع بوده است که این میزان با افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، در سطح استان به ۹۸ صدم مترمربع افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به اینکه برای اولین بار اعتبار ورزشی استان طی سال‌های گذشته، برابر اعتبار ورزشی کلان شهر‌های کشور در دولت سیزدهم اختصاص یافته است، گفت: اعتبارات ورزشی استان با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های استاندار ایلام در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه ۶۴ طرح نیمه‌تمام ورزشی در آغاز کار دولت سیزدهم در استان وجود داشته است، گفت: از این تعداد طرح، از ابتدای کار دولت سیزدهم با تلاش مستمر و تعامل مسئولان ارشد استان، ۳۳ طرح تکمیل شده و در اختیار اقشار مختلف مردم و ورزشکاران استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۵ طرح ورزشی دیگر نیز تا دهه فجر سال جاری تکمیل می‌شود، یادآور شد: قبل از دولت سیزدهم در استان ۷۸ خانه ورزش روستایی وجود داشته است که این تعداد از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون، به ۱۱۴ خانه ورزش روستایی افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • این سردردها نشانه چیست؟