Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:23:39 GMT

جریانی که با تغییر مدیریت‌ها کند می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۰۲۸۰

جریانی که با تغییر مدیریت‌ها کند می‌شود

نائب رییس انجمن هنرمندان سفالگر گفت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سابق سیستان و بلوچستان- کامبیز مشتاق گوهری- عامل ارتباط انجمن هنرمندان سفالگر با هنرمندان روستای کلپورگان بود اما متاسفانه این جریان با تغییر مدیریت‌ها کند می‌شود.

فرزاد فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره همکاری انجمن هنرمندان سفالگر با هنرمندان منطقه کلپورگان بیان کرد:سفال کلپورگان بیش از 7000 سال قدمت دارد و از همان ابتدا از مواد اولیه آن منطقه برای ساخت سفال استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلپورگان تاریخچه‌ای دارد که می‌تواند مورد بحث قرار بگیرد مثل نقش‌هایی که روی سفال شهر سوخته پیدا شده  و به عبارتی منشا انیمیشن بوده است.

او ادامه داد:ارتباط انجمن هنرمندان سفالگر با کلپورگان صرفا در راستای شناخت هنرمندان آن منطقه بود تا با در جریان قرار گرفتن نقش، فرم و شکل گیری سفال‌های این منطقه بتوانیم آن را در نمایشگاه‌ها یا برنامه‌های دیگر مد نظر قرار دهیم.

نایب رییس انجمن هنرمندان سفالگر افزود: هنرمندان انجمن به مدت یک هفته از کارگاه سفال روستای کلپورگان و هنرمندان آن بازدید کردند که در نتیجه زمینه ارتباط هنرمندان آنجا با ما فراهم شد که همچنان ادامه دارد و از آن سود دو طرفه می‌بریم.

فرجی بیان کرد: ما درصدد هستیم به بالا بردن سطح کیفی هنرمندان کلپورگان کمک کنیم زیرا آنها در زمینه اطلاعات فنی با مشکل روبرو هستند. طبق آخرین صحبت‌هایی که با آقای گوهری داشتیم قرار شد مدیر هنری- بازرگانی در این زمینه وجود داشته باشد که جریان تولید منطقه را هدفمند کند.
 
به گزارش ایسنا، روستای کلپورگان به عنوان نخستین روستای آسیا و اقیانوسیه به شورای جهانی صنایع دستی معرفی و در نهایت در فهرست جهانی به ثبت رسید. مدتی پیش پروانه دهواری- مدیر کارگاه کلپورگان- از تعطیلی نخستین کارگاه و موزه زنده این روستا توسط معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان به ایسنا، خبر داد اما پس از آن بهروز عیسی زهی اعلام کرد سیاست نوبتی را برای اداره این کارگاه در پیش گرفتیم.

زنان کلپورگان، سفال‌ها را بدون استفاده از چرخ سفالگری و با دست درست می‌کنند و آن‌ها را با اشکال خاص هندسی که قدمتی چند هزار ساله دارد، تزئین می‌کنند. آن‌ها از آب «تیتوک» سنگی که از کوه بیرک به‌دست می‌آید، استفاده و به‌وسیله یک تکه نازک چوبِ خرمای وحشی که به اندازه چوب کبریت است، سفال‌ها را تزیین می‌کنند. رنگ این نقوش قبل از پختن سفال، قهوه‌ای متمایل به قرمز است که براثر حرارت به رنگ سیاه درمی‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

در اثر بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب‌ها، راه ۱۰ روستای مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات در منطقه روداب غربی این شهرستان مسدود شده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، فرمانداری بم اعلام کرد: در اثر بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب‌ها، راه ۱۰ روستای مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات در منطقه روداب غربی این شهرستان مسدود شده است و تلاش‌ها برای بازگشایی راه‌ها ادامه دارد.

طبق این اعلام همچنین ۱۰ خانه مسكوني نیز در منطقه تهرود دچار آبگرفتگی شدند. 

به قرار اطلاع بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود واقع در شرق استان است که منجر به ورود آب به منازل مردم روستای خان خاتون شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • بررسی شایعه تغییر مدیریت در سرخابی‌ها توسط مالکان جدید
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود