Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@17:05:38 GMT

یارنسب: بازکردن روی شهدا هنگام وداع جای تأمل دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۰۳۴۵

یارنسب: بازکردن روی شهدا هنگام وداع جای تأمل دارد

اسکندر یارنسب، مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به باز کردن روی شهدا به هنگام مراسم وداع آن را نوعی از تبلیغ دانست و گفت: پیکر، اندیشه، شخصیت و آرمان‌های شهید مطهر و مقدس است؛ بنابراین از حیث تبلیغی باید شرایط روانشناختی، جامعه شناختی، نوع نگاه مخاطب، میزان پذیرش و استقبال مخاطبان در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها را مدنظر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باز کردن روی شهدا برای انجام کارهای تبلیغاتی به هنگام وداع جای تأمل دارد که حتما باید موضوع را مدنظر قرار دهیم. به‌نظر می‌رسد این موضوع را باید به لحاظ روانشناختی و جامعه‌شناختی در شرایط و اقتضائات زمانی و مکانی مورد تأمل و دقت قرار گیرد؛ چراکه خواسته‌ها، نیازها، نگرش‌های نسل جدید متفاوت با نسل‌های پیشین است و کارهای تبلیغاتی هم باید متناسب با نیازها، مطالبات، نگرش‌ها و شرایط روز جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان باشد.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: هر عنصر تبلیغی ممکن است کارکرد و عملکرد خاص خود را داشته باشد و هیچ کدام از عناصر جای یکدیگر را پر نخواهند کرد. برای مثال اگر در گذشته‌های دور منابر و سخنرانی‌ها در حوزه تبلیغات دینی کارکرد خود را داشتند، امروزه هم این کارکرد را برای مخاطب خاص خود دارند و کارکردشان را از دست نداده‌اند. امروزه عموم مردم بیشتر به سمت شبکه‌های مجازی سوق یافته‌اند و ما هم باید در این  سمت‌و‌سو گام برداریم.

وی بیان کرد: گاهی اوقات برخی از سخنرانان به‌گونه‌ای سخنرانی می‌کنند و بر این تصور هستند که مخاطبانشان همه مفاهیم را درک می‌کنند و پیش‌زمینه‌ای نسبت به آن دارند، درحالی‌که نسل جدید اطلاعات چندانی نسبت به دفاع مقدس ندارد. معتقدم در این شرایط برای نسلی که انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، باید محصولات فرهنگی و تبلیغی را بر مبنای ذهن، نگرش، رفتار، اعتقادات، باورها، احساسات و عواطف آنها تولید کنیم. یکی از مشکلات جامعه امروزی این است که در کارهای تبلیغاتی‌اش صرفا جنبه احساسی و عاطفی را در نظر دارند که تاثیر این فعالیت‌ها سریعا از بین می‌رود. متأسفانه ما از جوانان و خواسته‌های‌شان عقب افتاده‌ایم.

یارنسب اظهار کرد: فضای مجازی در سیستم‌های اداری تقسیماتی دارد و ما در بنیاد متولی این بخش نیستیم، اما ما در جشنواره سرچشمه سرخ که با موضوع شهدای هفتم تیر برگزار شد، بخشی از مسابقه را به فضای مجازی و به طور خاص اینستاگرام اختصاص دادیم. آثار این بخش در سطح عالی بود و حتی بسیاری از این آثار در بخش بین‌الملل حرفی برای گفتن داشتند. از این پس سعی می‌کنیم در جشنواره‌هایی که در معاونت فرهنگی برگزار می‌شود، بخشی را به فضای مجازی اختصاص دهیم. همچنین در شبکه پیام‌آوران ایثار از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌کنیم و معتقدم در این فضا جای کار بسیاری دارد و باید متناسب با نیازهای امروز جامعه گام‌های مؤثری برداریم که هنوز برای رسیدن به حد مطلوب از آن فاصله داریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیأت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

کد خبر 6096486 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)