Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی یزد با اشاره به استقبال پرشور دانشجویان یزدی از جشنواره ادبی هنری رویش، افزود: مرحله اختتامیه جشنواره با برنامه‌های متنوع، هفته آینده در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.  به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید حسن راسخی، مسئول بسیج دانشجویی یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه چهارمین کنگره شهدای دانشجو استان به یاد شهید دانشجو مدافع حرم، شهید صدر زاده برگزار خواهد شد، یادآور شد: سومین جشنواره ادبی هنری دانشجویی رویش در سطح دانشگاه‌های استان نیز در ذیل این کنگره و با همکاری بسیج دانشجویی و دانشگاه‌های استان در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  راسخی با اشاره به اینکه این جشنواره به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در سطح دانشگاه‌های استان؛ باهدف شناسایی دانشجویان هنرمند، تربیت و آموزش آن‌ها و تولید آثار فاخر جهت تبیین اسلام ناب محمدی و اهداف انقلاب از تیرماه سال جاری کار خود را آغاز کرد؛ تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان یزد دبیری این جشنواره را بر عهده دارد.

وی بابیان اینکه این جشنواره در شش بخش اصلی هنر‌های آوایی، هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، هنر‌های ادبی، فیلم و طراحی و دوخت لباس ایرانی اسلامی برگزار می‌شود، بیان داشت: شعر کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم کوتاه مستند و داستانی، تئاتر خیابانی، سرود، خوانندگی سنتی و پاپ، آهنگ‌سازی، طراحی لباس، دوخت لباس و طنز یک نفره ازجمله مهم‌ترین رشته‌های این جشنواره هستند.

دبیر کنگره شهدای دانشجو استان یزد، در ادامه با اشاره به موضوعات متنوع این جشنواره، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی، ایثار و شهادت، فعالیت‌ها دانشجویی و اجتماعی، آرمان‌خواهی و سبک زندگی ایرانی اسلامی مهم‌ترین موضوعاتی بود که موردتوجه دانشجویان قرار گرفت.

مسئول بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه دانشجویان تا ۲۰ دی‌ماه برای ارسال آثار فرصت داشتند، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰ اثر در بخش‌های مختلف توسط دانشجویان یزدی به این جشنواره استانی ارسال شد که نسبت به سال‌های گذشته با رشد چشمگیری روبرو بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های بخش پایانی جشنواره، اظهار داشت: این مرحله از جشنواره از جمعه ۴ اسفندماه لغایت ۷ اسفندماه در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

راسخی اضافه کرد: ۴ اسفندماه افتتاحیه این مرحله برگزارشده؛ و ۵ و ۶ اسفندماه نمایشگاه آثار دانشجویان، جلسات نقد و بررسی این آثار و کارگاه‌های آموزشی با حضور جمعی از هنرمندان صاحب‌نام استانی و کارشناسان برجسته فرهنگی و ادبی در محل دانشگاه یزد برپا خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: همچنین مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره نیز ۷ اسفندماه با حضور خانواده شهید صدر زاده و جمعی از مسئولین استانی و هنرمندان در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر معاونت دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی، جشنواره تعیین اتاق نمونه سراهای دانشجویی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی همزمان با هفته خوابگاه‌ها دهم تا هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با شعار «حفظ و ارتقای بهداشت فردی، بهداشت محیط و سلامت روان در سراهای دانشجویی و توجه ویژه به اهمیت بهداشت و سبک زندگی» برگزار می کند.

کد خبر 6094867

دیگر خبرها

  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد