Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس اتحاديه آهن‌فروشان با اشاره به احتمال افزايش قيمت فولاد در سال آينده، گفت: بهبود بازار مسکن و رونق اين بازار در ماه‌هاي اخير احتمالا در سال آينده ساخت وساز افزايش يابد و اين امر نيز موجب مصرف فولاد و آهن در نتيجه افزايش قيمت اين محصول در بازارهاي داخلي خواهد شد.

محمد آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاري ميزان در خصوص علت افزايش هزينه توليد فولاد در کشور بيان کرد: با توجه به افزايش قيمت زغال سنگ، مواد اوليه، احتمال افزايش قيمت فولاد در بازارهاي جهاني و افزايش ميزان دستمزد کارگران در سال آينده قيمت محصولات فولادي 20 تا 30 درصد افزايش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در توضيح مهم‌ترين عامل افزايش قيمت فولاد در بازارهاي جهاني گفت: مهم‌ترين عامل افزايش قيمت فولاد در بازارها جهاني کشور چين است و اين کشور به عنوان بزرگترين تعيين کننده قيمت فولاد در جهان و تصميم به بازسازي و مدرن‌سازي اين کشور ميزان صادرات فولاد به شدت کاهش يافته و اين امر موجب افزايش قيمت اين محصول در بازارهاي جهاني شده است، اما اين احتمال نيز وجود دارد که به هر دليلي چين اين روند ساخت و ساز را متوقف کرده و مجددا محصولات را روانه بازارهاي جهاني کند که باعث افت شديد قيمت‌ها خواهد شد.
رئيس اتحاديه آهن‌فروشان در ادامه افزود: در سال گذشته بين 110 تا 120 ميليون تن صادرات فولاد داشته است اکنون اين صادرات را محدود به 10 تا 15 ميليون تن ورق فولادي کرده است و بخش عمده اي از مقاطع آهني خود را براي فرايند ساخت و ساز عمراني داخل کشور، صادر نمي‌کند.
آزاد با بيان اينکه توليدکنندگان بايد حجم توليد خود را در کشور افزايش دهند، تصريح کرد: عليرغم وضعيت بازارهاي جهاني، در برنامه هاي دولتي، فولادسازان مکلف به افزايش توليد خود هستند و بايد توليد مقاطع آهني را از حدود 21 ميليون تن فعلي به بيش از 25 ميليون تن برسانند.
وي تاکيد کرد: بازار آهن و فولاد در داخل چندان افزايش قيمتي تاکنون نداشته، فقط در ماه هاي اخير 100 تومان به قيمت هر کيلو اضافه شده است که بيشتر به دليل تفاوت نرخ ارز در بازار است چرا که اکنون دلار 3700 توماني به حدود 4700 تا 4800 تومان رسيده است.
رئيس اتحاديه آهن‌فروشان در خصوص تاثير ساخت و ساز بر قيمت فولاد و محصولات وابسته اظهار کرد: حدود 20 درصد قيمت مسکن مربوط به آهن و فولاد است، به هيمت دليل اين موضوع نمي‌تواند تاثير زيادي بر افزايش قيمت ساختمان داشته باشد و با وجود استفاده از سازهاي بتني کاربرد آهن و فولاد در ساخت و ساز نيز کاهش يافته است.
آزاد در انتها در خصوص تاثير قيمت فولاد بر قيمت مسکن خاطر نشان کرد: با توجه به بهبود بازار مسکن و رونق اين بازار در ماه‌هاي اخير احتمالا در سال آينده ساخت وساز افزايش يابد و اين امر نيز موجب مصرف فولاد و در نتيجه افزايش قيمت اين محصول در بازارهاي داخلي خواهد شد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است:

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار 93 هزار تومان
هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار 115هزار تومان
هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار 115 هزارتومان
هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار 81 هزار تومان
هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار 115هزار تومان
هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار 92 هزار تومان
هر کیلوگرم قهوه ای غیرتنظیم بازار 94 هزار تومان
هر کیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو ...) غیرتنظیم بازار 76 هزار تومان
هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار 48 هزار تومان
هر کیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار 38 هزار تومان
هر کیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار 61 هزار تومان
هر کیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار 38 هزار تومان
هر کیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند 1121 غیرتنظیم بازار 52هزار تومان
هر کیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره 62هزار تومان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • قیمت نجومی کاکائو؛ شکلات از دسترس خارج شد!