Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان - ايرنا- مديرکل دفتر جذب و سرمايه گذاري استانداري سمنان گفت: صادرات مواد معدني اين استان در سال جاري با ارايه تسهيلات رونق توليد و رفع مشکلات بيمه اي و مالياتي واحدهاي توليدي در مقايسه با سال گذشته حدود 30 درصد افزايش يافت.

منوچهر صادقي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : با وجود کمبود آب و نبود بازار فروش اما سهم بخش معدن حدود 50 درصد از ميزان صادرات کالا از اين استان را در سال جاري به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت : اين رقم مبين ميزان تاثيرگذاري بخش معدن بر اقتصاد سمنان است چرا که امروز ديگر با اتکا به اقتصاد نفتي نمي توان کشور را اداره کرد بنابراين بايد به بخش معدن توجه اساسي کنيم.
وي خاطرنشان کرد : امسال حدود 900 ميليارد ريال تسهيلات در قالب ثبت نام در سامانه بهين ياب به واحدهاي معدني استان پرداخت شد که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 15 درصد افزايش داشته است.
مديرکل دفتر جذب و سرمايه گذاري استانداري سمنان ادامه داد : براي افزايش اشتغال و رونق کسب و کار بايد از تمام ظرفيت هاي معدني استان بهره گرفت و رفع مشکل کم آبي در شماري از معادن و راه اندازي واحدهاي فرآوري نمونه از اقدامات اثر بخش براي کاهش آمار بيکاري است.
صادقي تصريح کرد : سمنان بيش از 14 درصد از کل معادن کشور را در اختيار دارد اما به دليل مشکلات زيرساختي، سهم اين بخش در کاهش آمار بيکاري در استان بسيار کم رنگ است.
وي با بيان اين که 40 درصد واحدهاي معدني استان به دليل کمبود آب نيمه فعال است، خاطرنشان کرد : فقط در 2 سال گذشته 32 واحد معدني استان به دليل کمبود آب تعطيل شد.
صادقي بيان داشت : بيش از 90 واحد معدني استان اکنون با مشکل نقدينگي مواجه اند که افزايش ميزان صادرات مواد معدني از سمنان به خارج از کشور در گرو رفع مشکلات فراروي اين واحدهاست.
با وجود فعاليت حدود 600 واحد معدني در سمنان، فقط 10 واحد فرآوري در اين بخش فعال است.
ه گزارش ايرنا، 40 درصد گچ، 60 درصد نمک ، 95 درصد سلستين، 95 درصد زئوليت، 15 درصد سولفات سديم، 15 درصد زغالسنگ و 20 درصد کروميت کشور در استان سمنان اکتشاف مي شود.
در استان بيش از 700 هزار نفري سمنان اکنون 40 نوع ماده معدني و سالانه نزديک به 16 ميليون تن مواد معدني استخراج مي شود.
7339/6026
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ کانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه کنيد.
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد

ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب رسیده است.

علی مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان کرمانشاه، گفت: از مجموع ظرفیت حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای استان، هم اکنون ۶۴.۹۱ درصد آن پُر است.

وی میزان ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه را ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان ذخیره سدها به ترتیب مربوط به سدهای گاوشان و داریان است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره وضعیت سرریز سدهای استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر تنها سد «تنگ حمام» در شرایط سرریز قرار دارد و ظرفیت مابقی سدهای استان تکمیل نیست، چون در کنار ورودی که این سدها دارد، خروجی و مصرف نیز دارند.

وی با بیان اینکه آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون مترمکعب بوده، خاطرنشان کرد: بیشترین آورد را نیز در سد داریان به میزان حدود ۱.۴ میلیارد مترمکعب داشتیم، اما چون این سد دارای نیروگاه است میزان خروجی آب آن نیز قابل توجه می‌باشد.

به گفته مرادی، پس از داریان بیشترین آورد سدهای استان در سال آبی جاری مربوط به سد گاوشان با حدود ۷۲ میلیون مترمکعب و کمترین نیز مربوط به سد گیلانغرب به میزان ۱.۶ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره آورد حاصل از بارش‌های اخیر نیز عنوان کرد: هنوز بخشی از رواناب حاصل از بارش‌ها وارد سدها نشده و آورد این بارش‌ها در آمار هفته آینده خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی