Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - با وجود تلاش تمامي دستگاه هاي اجرايي و امدادي با توجه به بدي شرايط جوي در منطقه، تاکنون محل سقوط هواپيماي مسافربري «اي تي آر» شرکت هواپيمايي آسمان که روز گذشته در اطراف سميرم دچار سانحه شد، مشخص نشده است.

به گزارش ايرنا، هم اکنون بيش از 100 گروه امدادي و مردمي در منطقه جستجوي خود را آغاز کرده اند تا شايد امروز محل سقوط هواپيماي شرکت آسمان کشف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش هاي دريافتي، نيروهاي امدادي امروز (دوشنبه) با بسيج تمام امکانات، جست وجوي خود را در روز دوم حادثه با 80 تکنسين براي يافتن ردي از لاشه هوايپيماي سقوط کرده تهران - ياسوج که 66 مسافر و خدمه داشت، آغاز کرده اند.
اين در حاليست که روز گذشته با وجود10 ساعت تلاش نيروهاي امداد و نجات اثري از هواپيماي سقوط کرده ديده نشد.
در واکنش به اين حادثه تلخ و ناگوار وزير راه و شهرسازي با خانواده‌هاي جان‌ باختگان سانحه ابراز همدردي کرد و گفت که گروه‌هاي امداد و نجات در منطقه و در نزديکي روستاي دنا در حال جستجو هستند.
عباس آخوندي ضمن رد نقص فني اين هواپيما گفت: نقص فني اين هواپيما در چند روز گذشته و ارتباط آن با اين سانحه هوايي قابل استناد نيست.
وي گفت: به محض وقوع اين سانحه و بر اساس قوانين سازمان هواپيمايي ستاد بررسي سانحه تشکيل شد و در حال حاضر 11 گروه در اين ستاد آماده به کار و پيگير علت وقوع سانحه هستند.
وي از مکاتبات و مذاکره با شرکت ATR خبر داد و گفت: در مذاکراتمان با شرکت ATR قرار بر اين شد که اين شرکت نمايندگان خود را براي بررسي علت سانحه به کشورمان اعزام و نظر خود را درباره علت وقوع اعلام کنند.
پرواز شماره 3704 هواپيمايي آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازي ساعت 8 صبح ديروز يکشنبه تهران را به مقصد ياسوج ترک کرد، اما در نزديکي سميرم اصفهان سقوط کرد.
اين هواپيما از نوع اي تي آر 72 پس از 55 دقيقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج مي‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط اين هواپيما در منطقه کوهستاني پادناي سميرم در 14 مايلي فرودگاه ياسوج اتفاق مي افتد.
نماينده مردم شهرکرد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به انتقاد‌هايي که از خريد هواپيما‌ها توسط دولت انجام مي‌شد، گفت: فرسودگي ناوگان هوايي نتيجه سقوط هواپيماي تهران - ياسوج است.
اردشير نوريان ضمن تسليت به بازماندگان حادثه هواپيماي تهران - ياسوج گفت که اين وقايع نشان مي‌دهد مجلس بايد بر موضوع ناوگان حمل و نقل ريلي و خطوط هوايي توجه کند.
وي افزود: آقاياني که فرياد مي‌زدند نه پول مي‌خواهيم نه هواپيما و ورود هواپيما‌ها را به باد انتقاد مي‌گرفتند امروز ببينند در يک وضعيت نه چندان ناگوار هوايي و اقليمي يک هواپيما سقوط مي‌کند.
او خواستار سرو سامان دادن وضعيت حمل و نقل کشور شد و گفت: تاخيري که در فرودگاه وجود دارد مورد اعتراض مردم است. اين موضوع به وضعيت فرودگاه بر مي‌گردد، آن وقت ما فشار مي‌آوريم که اعتبار فرودگاه‌ها را کاهش دهيم.
غلام‌ محمد زارعي نماينده مردم بويراحمد و دنا با بيان اين که خلبانان برجسته و صاحب نظر در جلسه با وزير راه و شهرسازي و نمايندگان سازمان هواپيمايي، ايمني هواپيماي سقوط کرده را تاييد کردند، گفت: هنوز وضعيت سقوط اين هواپيما مشخص نيست.
وي اظهار داشت: اين هواپيما در سال‌هاي گذشته توانسته به طور مرتب به فرودگاه ياسوج پرواز داشته باشد، اما اساسا هواپيماي ATR سرعت کمتري نسبت به ساير هواپيماها دارد و امکان ارتفاع گيري ندارند.
وي افزود: اين هواپيما امکان ارتفاع گيري بيشتر از 20 هزار پا را ندارد اما نمي‌توان مدعي شد هواپيماي ايمني نيست.
اين نماينده مجلس گفت: تيم‌هاي امداد و نجات در روستاي بيده مستقر هستند و جستجو براي کشف لاشه هواپيما در کوه‌هاي اين منطقه در حال انجام است اما شرايط بد جوي مانع از پيدا کردن لاشه هواپيما شده است.
به دنبال سقوط يک فروند هواپيماي اِي تي آر هواپيمايي آسمان، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهوري، وزير راه و شهرسازي را مسئول تشکيل ستاد بررسي سانحه سقوط هواپيماي شرکت آسمان کرد.
متعاقب بروز اين حادثه، رييس جمهوري دستور تشکيل ستاد بررسي سانحه سقوط هواپيما را بر اساس قانون سازمان هواپيمايي کشوري صادر کرد.
بر اساس اين دستور، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي ماموريت يافت با حضور و تشکيل ستاد بررسي سانحه در سازمان هواپيمايي کشور، ضمن مديريت، پيگيري و انجام هماهنگي هاي لازم براي خدمات امدادي، علل حادثه سقوط هواپيماي شرکت آسمان را به سرعت گزارش کند.
وزير راه و شهرسازي نيز در حکمي به علي عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي کشوري خواستار تشکيل ستاد بررسي سانحه و 11 گروه تخصصي همراه براي بررسي اين اتفاق ناگوار شد.
همچنين وزير راه و شهرسازي طي حکمي «مهرداد تقي زاده» معاون حمل و نقلي اين وزارتخانه را موظف به تشکيل هيات تخصصي بر فرآيند رسيدگي سانحه هواپيماي آسمان کرد تا با تشکيل يک هيات تخصصي بر فرآيند رسيدگي سانحه نظارت و نتيجه را گزارش کند.
رييس کميسيون عمران با تشريح جزئيات جلسه ستاد بحران سقوط هواپيماي تهران- ياسوج گفت:‌ اگر خطري اين هواپيما را تهديد مي‌کرد خلبان فرصت اعلام خطر و گزارش را به مرکز کنترل داشت، اما هيچ صحبتي درباره خطرات احتمالي و يا احساس خطر خلبان انجام نشده است.
محمدرضا رضايي کوچي درباره بازگشايي جعبه سياه اين هواپيما با حضور نمايندگان شرکت ATR اظهار داشت: طبق قوانين بين‌المللي جعبه سياه بايد با حضور نمايندگان اين شرکت گشوده و بازخواني شود.
به گفته وي، در حال حاضر اقدامات براي ويزاي نمايندگان شرکت ATR در حال انجام است و احتمالا تا فردا نمايندگان اين شرکت وارد ايران مي‌شوند.
رييس کميسيون عمران تاکيد کرد: البته قرار نيست جعبه سياه تحويل شرکت ATR شود بلکه جعبه سياه در ايران با حضور نمايندگان شرکت ATR باز و بررسي خواهد شد.
نماينده مردم جهرم با بيان اينکه اين نوع و مدل هواپيما مشکلي براي پرواز در مسير فرودگاه ياسوج ندارد، اظهار داشت: هواپيماي ATR مي‌تواند تا ارتفاع 21 هزار پا پرواز کند و بالاترين نقطه قله کوه دنا 14 هزار پا ارتفاع دارد بنابراين اين هواپيما مي‌تواند بيش از 6 هزار پا از بالاترين نقطه کوه دنا پرواز کند.
رضايي تاکيد کرد: خلبان اين هواپيما از خبره‌ترين خلبان‌هاي صنعت هوانوردي کشورمان بود و پرواز با ATR را به ساير خلبانان آموزش مي‌داد، بنابراين خلبان با مهارتي براي پرواز با اينگونه هواپيما محسوب مي شد.
اين نماينده مجلس با اشاره به ابهامات بسيار زياد در اين سانحه هوايي اظهار داشت: 8 دقيقه پس از اين که هواپيما از رادار اصفهان به کنترل پرواز فرودگاه ياسوج تحويل داده مي‌شود، از رادار ناپديد مي‌شود اين در حالي بوده که هنوز هواپيما وارد ارتفاع کوه دنا نشده بود بنابراين نمي‌توان اصابت اين هواپيما با کوه را تاييد کرد.
رضايي تاکيد کرد: در جلسه با حضور وزير راه و شهرسازي تمام مکالمات خلبان با مرکز کنترل ارتباط فرودگاهها از زمان تيک‌آف تا زماني که از رادار محو شد را شنيديم. 8 دقيقه پس از اينکه هواپيما وارد مرکز کنترل ياسوج مي‌شود خلبان هيچ اظهاري درباره بدي شرايط جوي و يا احساس خطر اعلام نمي‌کند .
رئيس کميسيون عمران با بيان اينکه تمام موضوعات تا 8 دقيقه پاياني کاملا عادي و نرمال مخابره شده بود، گفت: قطعا نمي‌توان گفت علت سانحه شرايط نامساعد جوي بوده چرا که گزارش شرايط آب و هوا پيش از پرواز به خلبان ارايه شده و هيچ مشکلي در شرايط جوي هم نداشته است.
به گفته وي، 8 دقيقه پس از اينکه هواپيما وارد مرکز کنترل ارتباط فرودگاه ياسوج شده کاهش ارتفاع مي‌دهد. يک احتمال داده شده اين نقطه ابري بوده اما بايد خلبان ارتفاع را افزايش مي داد تا از نقطه ابري عبور مي کرد، اما نمي‌دانيم چرا خلبان ترجيح داده ارتفاع خود را کاهش دهد البته در اين شرايط هنوز وارد منطقه کوهستاني هم نشده بود.
رضايي تاکيد کرد: اگر خطري اين هواپيما را تهديد مي کرد خلبان فرصت اعلام خطر و گزارش به مرکز کنترل را داشت، اما هيچ صحبتي درباره خطراتي احتمالي و يا احساس خطر خلبان انجام نشده است.
وي ادامه داد: اين سانحه بسيار مبهم است و کارشناسان صنعت هوانوردي وقتي عوامل را کنار هم مي گذارند تا به گزارشي از علت سانحه برسند، نمي‌توانند تحليل دقيقي داشته باشند بنابراين بايد گزارش نهايي با توجه به اطلاعات جعبه سياه هواپيما تهيه شود.
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري نيز به ايرنا گفت: شرايط بد جوي و کوهستاني بودن منطقه سقوط هواپيماي شرکت هوايي آسمان، عمليات جستجو را بسيار سخت و دشوار کرده است.
علي عابدزاده افزود: متاسفانه تماس خلبان 55 دقيقه پس از پرواز با مرکز کنترل قطع و اين هواپيما در 14 مايلي (حدود 23 کيلومتر) فرودگاه ياسوج از صفحه رادار محو مي شود.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108**1597
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پرواز هواپیمای شرکت آتا از مشهد به تهران، دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی به فرودگاه مشهد بازگشت.

به گزارش مشرق، حسن جعفری افزود: پرواز شماره ۵۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا به تهران، ساعت ٢٣ و ۴٠ دقیقه فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترک کرده بود.

وی اضافه کرد: این پرواز به علت نقص فنی با تصمیم خلبان و با رعایت مسائل ایمنی و استاندارد پرواز، به مشهد بازگشت و به سلامت بر زمین نشست.

جعفری افزود: این پرواز با ۲۷۴ دقیقه تاخیر در ساعت سه و ٣۴ دقیقه بامداد امروز انجام شد.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)