Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اموال تملیکی از واگذاری خودروهای چینی غیر استاندارد متوقف در گمرک به سازمان اموال تملیکی خبر داد. ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه صنعت، معدن و تجارت نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دو ماه قبل در گزارشی به توقف 600 خودروی چری در گمرک مانده برای نخستین بار در خبرگزاری تسنیم پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده بود، حدود 600 خودروی چینی از یک مدل خاص(چری) در گمرکات هرمزگان (شهید رجایی) به‌دلیل عدم کسب مجوزهای لازم استاندارد و محیط زیست متوقف شده است. اطلاعات اولیه حکایت از آن دارد که یک مشکل فنی در سیستم سوخت‌رسانی این خودروها دلیل اصلی عدم کسب مجوزهای لازم برای ترخیص بوده است. خودروهای مذکور در حال حاضر در اختیار سازمان اموال تملیکی بوده، اما باتوجه به هزینه‌های بالای انبارداری و گمرکی فعلاً هیچ مشتری برای خرید این خودروهای چینی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

توقف 600 خودروی چینی در گمرک به‌دلیل نداشتن استاندارد

حالا بعد از گذشت دو ماه و پیدا نشدن مشتری برای این خودروها رئیس سازمان اموال تملیکی از واگذاری 500 دستگاه از چری های غیر استاندارد به سازمان فنی و حرفه ای خبر داده است. خبرگزاری تسنیم برای نخستین بار تصاویر این خوردوهای غیر استاندارد را منتشر می‌کند. گفتنی است بعد از گزارش تسنیم، این برند خودرویی وجود خودروهایی با نام مذکور را رد کرده بود.

 

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ارزش کارشناسی رسمی دادگستری برای این تعداد خودرو 42 میلیارد ریال است، تصریح کرد: به دلیل آنکه این خودروها نتوانستند مجوز و استاندارد لازم را برای ورود به کشور اخذ کنند، متروکه شد و برای اینکه هزینه بر این خودروها مترتب بود و در حال مستهلک شدن بودند، مقرر شد تا برای امور آموزشی و فنی و حرفه‌ای در اختیار این سازمان قرار گیرد.  426 دستگاه از این خودروهای سواری مربوط به شرکت چری با مدل 2013 و 2014 بوده و 63 دستگاه سواری برند سابرینا دنده اتوماتیک بوده است.

انتهای پیام/

R1389/P1012122/S7,77,78,1246/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ظهر پنج شنبه پس از نظارت میدانی و بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی راهی انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان شد و روند اجرای دستورات پیشین خود که در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالاهای متروکه صادر شده بود را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این بازدید، از وضعیت ساماندهی کالاها و اقلام در انبارهای تملیکی استان هرمزگان ابراز رضایت کرده و ضمن تاکید بر استمرار این روند گفت: آنچه امروز در انبارهای اموال تملیکی قابل مشاهده است حقیقتاً با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی افزود: با تلاش صورت گرفته امروز وضعیت انبارهای اموال تملیکی به حد مطلوبی رسیده است و مشکلات پیشین به حداقل رسیده است.

رئیس قوه قضائیه خطاب به وزیر دادگستری نیز گفت: ضرورت دارد پرونده‌هایی از سازمان اموال تملیکی که در سازمان تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی هستند با سرعت و دقت بیشتری تعیین تکلیف و به سرانجام برسند.

کد خبر 6095057

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد