Web Analytics Made Easy - Statcounter

سحرگاه 30 بهمن سال 52 سالروز پرواز کبوترهای خونین بالی است که عاشقانه به‌فرمان امام خوبی‌ها لبیک گفتند و به مبارزه علیه طاغوت بر خواستند و مظلومانه به دستور مستقیم شاه خائن جان خویش را درراه انقلاب اسلامی تقدیم کردند و آسمانی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری گرو، مردم دیار قهرمان نهاوند در طول سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تقدیم عزیزترین فرزندانش نام خود را در تاریخ پرافتخار کشورمان جاودانه کرده است و بر خود می‌بالد که اولین شهری در کشور بوده در 15 آبان ماه سال 57 باافتخار مجسمه شاه خائن را به زیر کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشادت‌ها و شجاعت‌های مردم کهن شهر نهاوند اما به این تاریخ و ایام انقلاب ختم نمی‌شود بلکه دیار قهرمانان مفتخر است که در سال‌های خفقان رژیم ستم‌شاهی در اوایل دهه 50 با تشکیل اولین حلقه‌های مبارزاتی برعلیه ظلم و فساد طاغوتی نقطه عطفی را در تاریخ مبارزات مردم انقلابی کشورمان برعلیه شاه ایجاد کرده است.

در سال 51 و در سال‌های سیاه و خفقانی رژیم پهلوی که کسی جرئت اعتراض به علیه ظلم آشکار خاندان پهلوی را نداشت 6 نفر از جوانان باایمان و شجاع شهرستان نهاوند با هدایت‌های معلمی بااخلاق و انقلابی به نام حاج محمد طالبیان گروهی را تشکیل دادند و نام ابوذر از صحابه پیامبر اسلام را بر این گروه نهادند و مرامنامه و برنامه خودسازی ویژه‌ای را برای خود انتخاب کردند.

این گروه در سال ۱۳۵۱ در شهر نهاوند با مشی اسلامی و با انتخاب نام و فریاد ابوذر درراه جهاد مسلحانه پنهانی علیه شاه قرار گرفتند و با تدوین ایدئولوژی و برنامه عملی به خودسازی و خودشناسی، آگاه‌سازی توده‌های مردم همت گماشتند.

گروه ابوذر نهاوند به پیشنهاد بهمن منشط و با استقبال سایر اعضا مانند ولی‌الله سیف، عباد الله خدا رحمی، روح‌الله سیف، حجت‌الله عبدلی، ماشاالله سیف تشکیل شد.

این 6 جوان نهاوندی به مبارزه علیه حکومت شاه اقدام کردند و در مقابل این رژیم سفاک ایستادگی و مقاومت کردند و فعالیت‌ها و مبارزات بسیاری علیه رژیم ستم‌شاهی انجام دادند و پس از چندین ماه مبارزه سرانجام این گروه انقلابی دستگیر شدند.

گروه ابوذر نهاوند سرانجام در تیرماه ۱۳۵۲ پس از دستگیری و تحمل شکنجه‌های فراوان و گذراندن چندین جلسه محاکمه در سحرگاه 30 بهمن‌ماه 52 در میدان چیتگر تهران با دستور مستقیم شاه خائن توسط سربازان جهل و خصم رژیم تیرباران و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهادت این جوانان انقلابی در آن شرایط سخت و دشوار باعث شد تا نهاوند جزو نخستین شهرهای پیشرو در انقلاب باشد و شهادت انها به‌عنوان نقطه عطفی زمینه را برای مبارزات مردم برعلیه حکومت طاغوت فراهم کند و در به ثمر رسیدن این انقلاب و پیروزی در جنگ تحمیلی برای همیشه نام این شهر را بر تارک تاریخ این دیار ماندگار و شناخته شود.

برنامه خودسازی و مرامنامه ابوذران شهید نهاوند که همگی ملزم به اجرای آن بودند:

"" هر حرکت و سکون جز به یاد خدا و برای خدا نباشد، نماز در اول وقت خوانده شود و در هفته یک روز روزه گرفتن، نماز به جماعت خوانده شود و یک ساعت تأمل درآیات قرآن در هر صبح، نماز شب خواندن، دوری از گناهان کوچک و ترک مکروهات، اجتناب از دروغ و غیبت و تهمت و صداقت در گفتار و کردار، اجتناب از خوردن غذاهای لذیذ و میوه و کمک به افراد در هر شرایط، امربه‌معروف و نهی از منکر و خوش‌رویی با افراد خانواده و دیگران، احسان به حیوانات خواندن درس‌های مدرسه و دو سه ساعت مطالعه غیردرسی، یک ساعت تفکر درباره مسائل و جمع‌آوری مطالب، حداقل سه‌ربع نرمش و ورزش در روز، هفته‌ای یک‌بار کوهنوردی و هفته‌ای یک‌شب شکنجه شدن، بررسی اعمال روزانه و انتقاد از خویش و در نظر گرفتن کلیه مسائل امنیتی """

 

در ادامه وصیت‌نامه شهدای گران‌قدر گروه انقلابی ابوذر نهاوند را مشاهده می‌کنید

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۶۶ پهپاد بر فراز قلمرو «کراسنودار» و ۲ فروند پهپاد دیگر در شبه‌جزیره کریمه سرنگون شدند.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه اظهار کرد روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را در شب جمعه تا شنبه ۲۷ آوریل در منطقه کراسنودار (جنوب) و در کریمه ضمیمه شده رهگیری کرده است.

به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، ونیامین کوندراتیف، فرماندار منطقه کراسنودار در تلگرام نوشت: «آنها سعی کردند به پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های نفتی حمله کنند، طبق اطلاعات موجود در محل، هیچ آسیب جدی وجود ندارد.»

ارتش اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را به خاک روسیه افزایش داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد