Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون دکتری در صبح روز جمعه 4 اسفند خبر داد و گفت:‌ کارت‌های ورود به جلسه از فردا سه شنبه اول اسفند از طریق سایت سازمان سنجش توزیع می‌شود.

دکتر حسین توکلی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 جمعه 4 اسفند در 55 شهر و 117 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام داوطلبان می‌توانند پرینت کارت ورود به جلسه آزمون را از سه شنبه اول اسفند تا پنج‌شنبه سوم اسفند از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

وی تاکید کرد: همراه داشتن کارت ورود به جلسه به همراه اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه ضروری است.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 تعداد 234 هزار و 454 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و فرآیند آزمون از ساعت 8 صبح روز جمعه 4 اسفند آغاز می‌شود و داوطلبان باید تا قبل از ساعت 7 در حوزه‌های امتحانی حضور یابند چرا که درب حوزه‌های امتحانی ساعت 7 صبح بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: سطح سوالات اختصاصی آزمون دوره دکتری بر اساس توانایی داوطلبان و دانش آنان از دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد است ضریب سوالات اختصاصی 4، ضریب درس زبان خارجی 1 و ضریب استعداد تحصیلی نیز 1 است.

توکلی ادامه داد: در جلسه آزمون دو بسته حاوی سوالات و پاسخ‌نامه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و سوالات شخصی‌سازی شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳، در جمع خبرنگاران در دانشگاه الزهرا اظهار کرد: آزمون سراسری به سلامت برگزار شده است، فقط در یکی از شهر‌ها سیل آمده که ارتش جمهوری اسلامی برای کمک آمده است و داوطلبان را جابه‌جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان گفت: در هر ۵ گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس، دفترچه دانشجو معلم مختص فرهنگیان توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند.

پورعباس تصریح کرد: تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند، ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است؛ بنابراین در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد ۴ نمره برای داوطلب یا به انتخاب خودشان یا انتخاب سازمان سنجش قابل استفاده است.

پورعباس گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و چند روز پس از آن فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • بیش از ۷۲۰ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه دریافت کردند
  • توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند