Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@17:27:36 GMT

امروز ارتش سوریه وارد عفرین می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۲۲۹۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، منابع خبری از ورود ارتش سوریه (امروز -دوشنبه) به عفرین در راستای توافق دولت سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه خبر می‌دهند.

خبرگزاری کُردی «رووداو» به نقل از «شیخو بلو» از فرماندهان حزب دموکراتیک کُردی، نوشت: ارتش سوریه، دوشنبه وارد عفرین خواهد شد. هدف از ورود به این شهر حمایت و دفاع از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ریزان» مشاور رسانه‌ای «یگان‌های مدافع خلق کُرد» در عفرین، شنبه به خبرگزاری رووداو اعلام کرده بود: «رایزنی‌ها درباره عفرین ادامه دارد، و ما در صورت دستیابی به توافقی نتایج آن را اعلام می‌کنیم.»

درخصوص گزینه‌های مطرح شده در جریان این مذاکرات و موضع «یگان‌های مدافع خلق» درخصوص آنها، حدو گفت: «ما تمامی گزینه‌های به جز اشغالگری ترکیه را قبول می‌کنیم. ترکیه از نظر نظامی شکست خورده و از بحران رنج می‌برد. همین امر باعث شده است که ارتش آن زیرساخت‌ها و آثار باستانی در عفرین را هدف قرار دهد.

نیروهای ارتش سوریه در سال 2012 از نواحی کردی در شمال عقب‌نشینی کردند.

ترکیه سعی دارد «یگان‌های مدافع خلق» را از عفرین عقب براند؛ چرا که آن را وابسته به حزب ممنوع‌شده کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که خواستار خودمختاری در ترکیه است می‌داند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه از اینکه جنبش حماس توافق آتش‌بس را پذیرفته رضایت دارد و از رژیم صهیونیستی نیز انتظار دارد که این توافق را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رجب طیب اردوغان امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: ما از پذیرش توافق آتش‌بس توسط حماس خشنود هستیم، اسرائیل نیز باید گام مشابهی را بردارد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داده است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز دوشنبه در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

کد خبر 751246

دیگر خبرها

  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • ارتش اسرائیل باید امروز وارد رفح شود
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • خبر امیدوارکننده نکونام از دو مدافع مصدوم
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت