Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اسماعیل چمنی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز و ایران در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار داشت: به‌منظور معرفی بهتر فرش دستباف ایران به گردشگران خارجی و پیوند ایشان با رویداد 2018 تبریز، این نمایشگاه راه‌اندازی شد تا بتواند مکانی برای بازدید و سهولت دسترسی گردشگران به دستبافته‌های ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمنی با اشاره به دعوت صورت گرفته از سفرای کشورهای خارجی حاضر در ایران برای بازدید از این نمایشگاه افزود: از آنجا که فرش دستباف مهمترین سفیر اقتصادی و فرهنگی کشور است، هماهنگی‌های لازم با سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در ایران صورت گرفته تا ضمن بازید ایشان از فرش‌های ایرانی، ارتباط موثر ایشان با رویداد 2018 برقرار شود. همچنین برنامه‌ریزی شده تا گردشگران خارجی بتوانند همه مراحل تولید فرش را از نخ تا پرداخت نهایی را در کارگاه نمونه‌ای که به همین منظور تجهیز شده‌، ببینید.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تبریز در ادامه خاطر نشان کرد: به جرات می‌توان گفت فرش دستباف بی‌رقیب‌ترین کالا برای مفهوم اقتصاد مقاومتی است برای اینکه همه عوامل تولید آن داخلی بوده و بدون نیاز به واردات، برترین کالای صادارتی نیز است.

وی درباره خواسته‌های قالیبافان، پرداخت وام کم‌بهره تولید و بیمه را یادآور شد و گفت: 2 میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این هنر صنعت مشغول به کار هستند و هزینه ایجاد شغل در این بخش حدود 20 میلیون تومان است.

چمنی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر همراه به کاهش تولید از میزان صادرات نیز کاسته شده و آلمان که مهمترین مقصد صادراتی فرش دستباف ایران بوده به مانند گذشته رونق ندارد.

وی با بیان اینکه میزان تولید فرش دستباف کم شده و مراجعه خریداران خارجی فرش کاهش یافته است، گفت: باید دیپلماسی فرش را از طریق رایزنان توسعه داد.

به گفته چمنی، تولیدکننده باید تلاش کند ولی به‌رغم قانون جدید بیمه قالیباف نیاز به تصحیح دارد چراکه در سال های قبل ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده داشتیم ولی ظرفیت بیمه کردن دو میلیون نفر را داشتیم با این حال در طرح پایش بیمه نزدیک 150 هزار بیمه شده، حذف شدند.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه و فروشگاه نفیس‌ترین فرش‌های‌ دستباف ایران و تبریز در خیابان پاسداران، نبش بهستان هشتم تهران راه‌اندازی شده و توانسته برای 500 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کنند. فرش های ارائه شده در این نمایشگاه بی‌واسطه و مستقیم از تولیدکننده دریافت و در نمایشگاه عرضه می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته

محمود سیجانی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولید و افزایش نسبی تولید، اظهار داشت: احیای این تعداد واحد باعث شد تا به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، گفت: تامین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تامین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است.

سیجانی اضافه کرد: برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن احیای واحدهای معدنی در دستور کار است، گفت: این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران ابراز داشت: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

سیجانی اضافه کرد: در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود ضمن اینکه ۱۷ درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل گفت: ۴۸ جلسه کارگروه برگزار شده که مشکلات ۱۱۰۰ واحد رسیدگی شده است. همچنین بازدید میدانی از واحدهای صنعتی استان تهران یکی از بحث‌های اصلی است که این امر با حضور مدیران مختلف استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه شرکت‌های دانش بنیانی و تبدیل شرکت‌های دانش بنیان کوچک به تولیدی است.

سیجانی بیان داشت: ۱۰۷ کارخانه مجوز دانش بنیانی گرفتند؛ همچنین افزایش ظرفیت اسمی ۵۶۸ واحد را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت به بخش خودتامین برق رفته است گفت: آمادگی مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی داریم دنبال منابع انرژی‌های جدید هستیم مشوق‌هایی در تولید برق و جلب سرمایه‌گذاری‌ها بخش خصوصی داریم ضمن اینکه خانواده‌های کارگران آماده هستند که توازن در مصرف انرژی ایجاد و با تولید همراهی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بخش‌های دیگر در مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن همراهی کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: شورای مشورتی بخش خصوصی با حضور انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، کارآفرینان برتر و مدیران اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل داده‌ایم تا از ظرفیت سرمایه و ایده مردم بهره ببریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • برگزاری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف اشتغال دانشجویان
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان