Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن از اختصاص ۱۴ میلیارد ریال برای احداث بنای جدید مسجد صاحب الزمان(عج)در کمترین فاصله از مکان قبلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، فرهاد حجازی معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن اظهار کرد: مجموعه مجری طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از ابتدای مسیر اجرای طرح همواره و در حدتوان و اختیارات خود اهمیت ویژه ای برای اماکن مذهبی و اجتماعی موجود در منطقه قائل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۶۰ مسجد و حسینیه فعال در سطح منطقه ثامن وجود دارد که معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن در طول سال علاوه بر اجرای برنامه های مشارکتی در مناسبت های ملی و مذهبی، برنامه ریزی هایی در جهت مشارکت در بهبود و بهسازی و رفع نواقص جزئی در ساختمان،تجهیز مساجد از قبیل اقلام فرهنگی و در صورت داشتن فضای مناسب و تقاضا، وسایل ورزشی دارد.

حجازی عنوان کرد: به ناچار برخی از اماکن در مسیر اجرای طرح باید تخریب شوند که در خصوص مساجدی که این وضعیت را داشتند،با اخذ مجوزات قانونی مبنی بر تبدیل به احسن و تجمیع مساجد خرد از متولیان امر،در این خصوص اقدام شده است.

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن گفت: مسجد صاحب الزمان(عج) که در مسیر اجرای راستگرد ورودی شارستان قطاع۴(بلوار شهید حاجی حسنی کارگر) از سمت خیابان نواب صفوی قرار داشت نیز از همین قاعده نسبت به تخریب آن اقدام شد و بنا به توافق صورت گرفته با اداره اوقاف و امور خیریه مشهد مقدس در زمینی به مساحت ۴۴۴متر مربع از مکان قبلی و در بهترین موقعیت بلوار شارستان در ابتدای حاجی حسنی کارگر ۳ و جنب مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت ساختمان جدید آن احداث خواهد شد.

حجازی افزود: در حال حاضر با اخذ طراح و مشاور پروژه که یکی از طراحان برگزیده مشهد مقدس و مجری اماکن فرهنگی و مذهبی بسیاری در سطح کشور می باشد، و با همکاری گروه مشاوران شهرداری منطقه ثامن، مرحله طراحی بنای مسجد انجام شده و با تامین اعتبار ۷ میلیاردریالی از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی پروژه را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون دو مسجد امام هادی(ع) در حاشیه بلوار امیرالمومنین(ع) و مسجد امام خمینی(ره) در حاشیه میدان امر به معروف و نهی از منکر در قطاع۳ به طور کامل توسط مجموعه مجری طرح ساخته و به بهره برداری رسیده است افزود: اجرای کامل ساختمان مسجد هزینه ای بالغ بر چهارده میلیارد ریال می طلبد که در زیربنای ۷۴۰مترمربع و با در نظرگرفتن امکانات رفاهی و بهداشتی مجهز بنا می شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: باید ۲۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید گلشنی منفرد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از کارگران نمونه معدن انگوران از رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه و مجوز اکتشاف در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با توسعه اکتشافات در حوزه معادن در آینده نزدیک شاهد فعالیت ۱۶۵ معدن غیر فعال استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیر فعال داریم، افزود: دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است، عنوان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان جهت ایجاد رفاه و توسعه با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس باید ۲,۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

گلشنی منفرد در ادامه با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است، گفت: امید است با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

کد خبر 748892

دیگر خبرها

  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود