Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@11:09:59 GMT

ورود فرش دستباف ممنوع؛ حتی ایرانی!

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۲۷۴۶

ورود فرش دستباف ممنوع؛ حتی ایرانی!

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با اشاره به ممنوعیت سفت و سخت واردات فرش‌های دستباف ایران، گفت: حتی واردات فرش‌های دستباف ایرانی که بدون جواز صادرات از کشور خارج شده‌اند به داخل ممنوع است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مجتبی عراقچی با بیان این‌که ایران خود یک تولیدکننده منطقه فرش‌های دستی است، اظهار کرد: ورود هرگونه فرش دستی به بازار داخلی توجیه‌پذیر نیست و ممنوعیت‌های سفت و سخت قانونی برای آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حتی پیش از این فرش‌هایی که از برای بازارهای خارجی فرستاده می‌شد و بعد از مدتی به فروش نمی‌رفت و قصد بازگرداندن آنها به کشور وجود داشت، این ممنوعیت برای آنها اعمال می‌شد و گمرک از ورود فرش‌ها جلوگیری می‌کرد یا ترخیص آنها را منوط به پرداخت تعرفه‌های بالا کرده بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف در خصوص رایزنی‌های انجام شده با گمرک، اظهار کرد: با توافق صورت گرفته، قرار شد فرش‌های دستبافی که از گمرک جمهوری اسلامی ایران صادر شدند و جواز رسمی داشتند بتوانند به داخل بازگردند که فقط فرش‌هایی که پس از انقلاب صادر شدند را شامل می‌شود و همچنان فرش‌هایی که پیش از انقلاب از مرزها خارج شده‌اند امکان ورود ندارند.

این اظهارات در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارش های تحلیلی خود از امار تجارت ایران را، بدون تفکیک آمار واردات فرش و صنایع دستی را اعلامی می‌کند و نمی توان به دسته بندی دقیقی از موارد وارداتی رسید. با وجود آنکه ایران خود یکی از مراجع اصلی تولید صنایع دستی و فرش دستباف است، به نظر می رسد که باید آمار مربوط تجارت این دسته از محصولات به خصوص آمار مربوط به واردات با حساسیت بیشتر و قابل رصدی ارائه شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم

امیرعلی داود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واردات قطعی خودرو‌های هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودرو‌های سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور بوده و توسط شرکت طلوع طلایی کیش شعبه قشم انجام گرفته که در روز‌های آینده وارد جزیره قشم می‌شوند.

وی افزود: پس از ورود این خودرو‌های وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز می شود و برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفند سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودرو‌ها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد.

امیرعلی داود افزود: مذاکراتی هم با سایر مناطق آزاد کشور برای عرضه این خودرو‌ها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودرو‌ها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است،

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تمامی مجوز‌های لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اخذ شده و این خودرو‌ها دارای استاندارد‌های بین المللی GCC و CCC هستند.

امیرعلی داود گفت: همه خودرو‌های وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ است که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودرو‌های واردات قطعی به فوریت و طی روز‌های آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟