Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس نخبگان دانشجو را در زمان 8 سال جنگ تحمیلی بعنوان «نارنجک‌های فرهنگی» خطاب کرد که اطرافیانشان جذب راه و مرید ایشان میشدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ سردار عبدالفتاح اهوازیان در چهارمین کنگره شهدای دانشجوی شهرستان اسلامشهر با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) و سانحه دردناک سقوط هواپیمای مسافربری، با ذکر خاطراتی تلخ و دردناک از رفتارهای وحشیانه دواعش در کشورهای سوریه و عراق و رشادت های مدافعان حرم در مقابل آنان گفت: «رزمندگان و شهدای مدافع حرم با رشادت و ایستادگی در برابر تروریست‌های موردحمایت 120 کشور جهان، فتنه داعش را در نطفه خفه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «امروز دفاع از اسلام و مسلمین هزینه دارد و رزمندگان مدافع حرم برای دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری داده‌اند؛ فلذا (مسئولان و مردم) در قبال آنها و فرزندانشان وظیفه داریم.»

سخنران ویژه چهارمین کنگره شهدای دانشجوی شهرستان اسلامشهر با بیان خاطراتی از 8سال دفاع مقدس، به دلاورمردان نخبه شهید همچون شهیدان علی هاشمی، حسین علم الهدی و جهان آرا اشاره کرد و از دانشجویان حاضر خواست تا رهروی راه همسنگران خود باشند.

وی ادامه داد: «در زمان جنگ هرکجا موفقیتی شگفت آور و بزرگ رخ می داد، رد پای دانشجویان و نخبگانی همچون شهید هاشمی و .. در آن آشکار بود.»

اهوازیان با توجه به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه سردار قاسم سلیمانی و تاکید ایشان بر «بصیرت افزایی»، خواستار ارتقای بصیرت و هوشیاری آحاد مردم و بویژه جوانان و دانشجویان شد و افزود: «بصیرت و فهمی که دانشجو دارد بیش از مردم عادی است، لیکن همه در یک جا باهم مخلوط میشویم و آن عشق به ولایت، امامت و وطن است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر نیز با اهدای درود و سلام به ارواح طیبه امام راحل (ره) و شهدا و آرزوی توفیق، سلامتی و سعادت برای مقام معظم رهبری و تسلیت ایام سوگواری دخت نبی اکرم (س) و سانحه دردناک سقوط هواپیمای مسافربری؛ حضور مسئولان و میهمانان این مراسم معنوی را در واحد اسلامشهر ارج نهاده، آن را محفلی نیکو برای تذکر و ذکر دانست.

دکتر محمودرضا اسفندیار با قدردانی از حضور سردار زاهدیان و خانواده های معزز شهدا و دیگر میهمانان، به میزبانی برگزاری چهارمین کنگره شهدای دانشجوی شهرستان اسلامشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر افتخار کرد.

وی جلساتی اینچنین را راهنماهایی صریح و روشن برای تشخیص خط واقعی انقلابی بودن با انقلابی نما بودن معرفی و خاطرنشان کرد: «این جلسات به ما یاد می دهند که خودسازی مقدم بر هر کاری است؛ در این جلسات از کسانی که در میدان بودند شنیده و یاد میگیریم؛ به خود نهیب میزنیم که حقیقت چیست و راهش کدام است؟.»

چهارمین کنگره شهدای دانشجو و مدافع حرم شهرستان اسلامشهر با اجرای گروه فرهنگی هنری رضوان، پخش فیلم کوتاه دانشجویی و همچنین با تجلیل از خانواده های 20 شهید مدافع حرم ایرانی و فاطمیون ادامه و با رونمایی کتاب صوتی مسافر کربلا (شهید علیرضا کریمی) خاتمه یافت.

چهارمین کنگره شهدای دانشجوی شهرستان اسلامشهر به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، با حضور مجید درویشی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران و تعدادی از مسئولان شهرستان اسلامشهر همچون ملک‌شاهی معاون سیاسی انتظامی فرماندار، سرهنگ قوچی فرمانده حوزه بسیج ادارات؛ سرگرد جهانی‌نژاد جانشین فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا(ع)؛ همچنین با حضور پرشور دانشجویان و بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و جمعی از خانواده شهدای مدافع حریم اسلام و اهل بیت (ع) شهرستان اسلامشهر در سالن اجتماعات این واحد برگزار شد.

گفتنی است قرعه کشی و اهدای کمک هزینه سفر زیارتی کربلا به 2نفر و کمک هزینه سفر معنوی راهیان نور (سفر به جزیره مجنون) به 10 نفر از حاضرین از دیگر برنامه های این مراسم بود که به همت بسیج دانشجویی و با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی، و اداره روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست.

حسین باهوش در حاشیه دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با وی به ایسنا گفت: هر چه قدر بتوانیم چتر حوزه دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی را در شهرستان باز کنیم، قطعاً هویت منطقه حفظ و ظرفیت‌های شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه درخصوص روند احیای دانشگاه پیام نور و اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: ۲ سال پیش با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده دانشگاه پیام نور رشتخوار که در آستانه جمع‌آوری بود با ۱۵۰ دانشجو مجدداً احیا شد و امسال قریب به ۵۰۰ دانشجو دارد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه همین امر باعث شد این دانشگاه رتبه برتر جذب بیشترین دانشجو در استان را از آن خود کند، اذعان کرد: ما به جد پیگیر راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رشتخوار هستیم و با تمام توان و ظرفیت برای فعال شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: رشته‌های تحصیلی که مورد نیاز شهرستان است باید توسط کارشناسان شناسایی شود و همان رشته‌ها آموزش داده شوند.

باهوش خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش، مدیران شرکت‌های فولادی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار گردید قرار بر این شد که نیروهای بومی مرتبط با نیاز شهرستان آموزش داده شوند و به محض راه‌اندازی صنایع فولادی، نیروها به شرکت‌های مربوطه تزریق شوند.

فرماندار رشتخوار در ادامه افزود: رشتخوار در حال پیشرفت و توسعه در مسیر صنعتی شدن است و در آینده نزدیک منطقه متحول شده و چرخه‌های تولید فولاد راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی می‌طلبد به سمت رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی پیش برویم و نیروهای ماهر برای شهرستان آموزش دهیم.

باهوش راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد باید تربیت دانشجو در این منطقه باشد که در ابتدا باید رشته‌های مرتبط شناسایی شده و بعد فضاهای آموزشی لازم و اساتید مربوطه تأمین شوند.

وی با بیان اینکه رشتخوار سرشار از استعدادهای ناب علمی و جوانان مستعد است، اذعان کرد: ارتقای توان کمی و کیفی دانشگاه‌ها در جای جای این شهرستان ضروری است و باید در اولویت اول برنامه‌های توسعه‌ای مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند