Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@17:34:38 GMT

حضرت زهرا(س)؛ نخستين مدافع ولايت و امامت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۲۸۱۴

حضرت زهرا(س)؛ نخستين مدافع ولايت و امامت

خبرگزاری شبستان:نویسنده و پژوهشگر حوزه گفت: اسلام، زن راگوهري ارزشمندمي داندكه بزرگ ترين ونخستين مسئوليتش، تامين آرامش وامنيت خانواده است که دراین مسیرحضرت زهرا(س)به عنوان نخستين مدافع حريم امامت و ولايت بهترين الگوي حجاب وعفاف برای زنان مسلمان است.

مهدی محدثی نویسنده و پژوهشگر حوزه در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم،با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت زهرا (س)، بانويي كه مظهر حيا و عفت بوده و دريايي از وقار « چگونه بودن » و « چگونه زيستن » است می تواند برای همه زنان مسلمان بهترين الگو باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اسلام، زن را گوهري ارزشمند مي داند كه بزرگ ترين و نخستين مسئوليتش، تامين آرامش و امنيت خانواده است.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزه ادامه داد: بيگانگان از همان قديم، براي انحراف زن از اين تكليف شرعي، تلاش ها كرده اند و البته نتيجه هایی هم گرفته اند.

 

محدثی تصریح کرد: برهنگي، سابقه اي به قدمت تاريخ دارد؛ شيطان از همان زمان خلقت آدم و حوا تا به امروز، كوشيده تا به نوعي فرهنگ برهنگي را ترويج دهد و به اهداف خود برسد؛ چرا كه غريزه شهوت، قوي ترين غريزه در آدمي است كه اگر تحت كنترل نباشد، مي تواند او را به منجلاب تباهي بكشاند.

 

وی اظهار داشت: امروزه فرهنگ بي حجابي و بدحجابي تحت عناويني همچون: مدگرايي، ورزش، آزادي، پيشرفت، زندگي مدرن و ... بروز و ظهور پيدا كرده است.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزه خاطر نشان ساخت: عده اي آن را مانعي در انجام امور روزانه مي دانند و مساوي بودن مرد و زن را دستاويزي قرار داده اند تا خود را عريان كنند و از قيد و بند حجاب رهايي يابند (!) . جالب تر آن كه گاهي آن هايي كه به واجب و حرام عقيده اي ندارند، از كراهت داشتن رنگ مشكي سخن مي گويند تا چادر مشكي را زير سوال ببرند.

 

محدثی یاد آور شد: در قرآن كريم هرجا سخن از شرافت و كرامت، يا رذالت و پستي و همچنين انذار و بشارت به ميان آمده، مرد و زن به يك صورت مورد خطاب بوده و در يك رديف قرار گرفته اند.

 

وی گفت: " يا ايها الذين آمنوا" اختصاص به مردان ندارد و"من عمل صالحا من ذكر او انثي" جاي هيچ ترديدي باقي نمي گذارد كه زن و مرد، در كسب كمالات و ارزش هاي انساني برابرند. منتهي هر يك وظيفه اي مشخص دارند؛ در مورد حجاب، مردان موظف به حفظ نگاه و زنان، موظف به حفظ حجاب هستند تا به اين كرامت هاي اخلاقي نايل شوند.

 

نویسنده و پژو.هشگر حوزه عنوان کرد: دين آسماني مسلمانان، بر خلاف آنچه تبليغ مي كنند، حجاب و عفاف زن را در تعارض با حضور سازنده وي در جامعه نمي داند. اين حضور متعهدانه و سازنده موجب تعالي و پيشرفت جامعه نيز مي شود، اما لازمه اين حضور، رعايت حريم ها و حفظ حجاب و پرهيز از بي بند و باري است؛ چرا كه حجاب به تعبير اسلام "مصونيت بخش" است نه "محدوديت آفرين ".

 

 

محدثی بیان دادشت: مستر همفر جاسوس انگليس بود كه چند دهه پيش در ميان مسلمانان مي زيست و گزارش هاي جاسوسي خود را از نحوه زندگي مسلمانان و شيوه هاي انتقال فرهنگ منحط غرب به خاور ميانه و مسلمانان، به استعمار پير مي داد.

 

 

. وي افزود: وی در گزارشي که به وزارت خارجه دولت خود داده، مي نويسد در مسئله بي حجابي زنان، باید كوشش فوق العاده اي كرد تا زنان مسلمان به بي حجابي و رها كردن چادر مشتاق شوند. بايد با استناد به شواهد و دلايل تاريخي، ثابت كنيم كه پوشش زنان از دوران بني عباس متداول شده و مطلقا سنت اسلام نيست و مردم در زمان پيامبر، همسران او را بدون روسري مي ديده اند.

 

 

نویسنده و پژوهشگر حوزه ادامه داد: آن گاه پس از آن كه با اين تبليغات حجاب زن از ميان رفت، وظيفه ماموران ما آن است كه جوانان را در مسير عشقبازی روابط جنسيو .... آزاد و كاملا بدون حجاب با زنان غيرمسلمان بيفكنند تا زنان مسلمان از آنان تقليد كنند.

 

 

محدثی اذعان کرد: در شبيخون فرهنگي، اخلاق و دين اسلام مورد هجمه قرار گرفته است. زن بي حجاب، مانند شاخه اي از يك درخت ميوه است كه به بيرون از حصار و ديوار باغ سرك كشيده و نظر هر بيننده اي را به خود جلب مي كند و به سوي خويش مي خواند.

 

وی یاد آور شد: استعمارگران، با شيوه هاي مختلف و تبليغات گوناگون فرهنگي و اجتماعي، زن را به ويترين و بوتيكي سيار تبديل مي كنند تا نگاه هاي مسموم نامحرمان، تيرهاي گناه پرتاب كنند و بر چشم و قلب زنان بنشيند و آن گاه كه جامعه دچار بي اخلاقي، بي هويتي و خلأ فرهنگي شد، آنچه را كه مي خواهند، بر پيكره آن تزريق كنند.

 

 

نویسنده و پژوهشگر حوزه گفت: باري، كرامت زن در وجود زهرا (س) متجلي بوده و هست و آن حضرت، بهترين الگوي چگونه بودن و چگونه زيستن براي همه زنان مسلمان است. اما به راستي زنان ايران اسلامي، چقدر در حجاب و عفاف از اين بانو پيروي مي كنند و تا چه اندازه حضرت زهرا سلام الله عليها را اسوه و الگوي خود مي دانند؟؟ !!

پایان پیام/348

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟

چند روز پیش بود که مهدی فضائلی عضو دفتر رهبری از تذکر به برخی مسئولان در مساله حجاب و بعد از حواشی پیش آمده بر سر برخوردهای گشت ارشاد، خبر داد. توئیتی که با هجمه ها و حملات زیاد به این عضو دفتر رهبری همراه شد و حامیان گشت ارشاد و لایحه عفاف و حجاب همزمان او را در فضای رسانه ای و مجازی زیر بار سنگین حملات خود بردند.

روز گذشته اما سردار جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله سپاه این تذکر را تایید کرد و گفت؛« یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی طرح نور صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.»

وی بیان کرد: «این تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.»

سرلشکر جعفری عنوان کرد: «آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.»

اما در میان آنها که فضائلی را زیر بار نقد برده بودند، حسین شریعتمداری نیز حضور داشت. او در یادداشتی نوشته بود؛« این پرسش از برادر عزیزمان آقای فضائلی در میان است که جناب ایشان از کدام جایگاه می‌فرمایند: «‌بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند»؟! چرا که با توجه به عضویت ایشان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، این تذکر به حضرت آقا نسبت داده می‌شود و شده است؟!برادر فضائلی عزیز! بیت رهبر معظم انقلاب «‌سخنگو» ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیماً و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی‌) به اطلاع مخاطبان آن، اعم از مسئولان و یا مردم می‌رسد.»

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • نخستین قهرمانی ستاره تیم ملی ایران با باشگاه قطری + عکس
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت