Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه رودهن درجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جلال و عظمت فاطمه زهرا(س) در قالب مفاهیم و الفاظ نمی‌گنجد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمدرضا مدیح امام جمعه رودهن در مراسم بزرگداشت مقام معنوی حضرت فاطمه(س) در مسجد پیامبر اعظم(ص) واحد رودهن با بیان آیه شریفه: «یا أَیُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثی‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوبًا وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ» گفت: گرامی‏ترین مردم نزد خداوند با تقواترین آنهاست؛ خداوند دانا و آگاه است و هرچه درجه تقوی بالاتر باشد فرد متقی، نزد خداوند گرامی­تر است و این درجات در میان انبیاء و معصومین(ع) نیز وجود دارد؛ در مورد مقام حضرت زهرا(س) روایات زیادی آمده است که دلالت بر بزرگی مقام ایشان در نزد خداوند دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیح افزود: از جمله بعضی از احادیث پیامبر اکرم(ص) که هم در منابع شیعه و هم در منابع برادران اهل سنت آمده است که رسول اکرم (ص) می‌فرماید: «همانا خداوند با غضب فاطمه(س) غضب می­‌کند و با رضایت او راضی می­‌شود.» یا در جایی دیگر می‌فرمایند: «نخستین کسی که وارد بهشت می­‌شود فاطمه(س) دخترم است.»

امام جمعه رودهن خاطرنشان کرد: «فاطمه(س) محبوب خداست، از آن جهت که هرگز زنی چون فاطمه(س) در طریق ادای وظیفه برای انجام رسالت نبوده و نیست و فردی که این چنین در راه خدا گام بردارد و پاکبازی می‌کند اندک است، فاطمه آن چنان در جلوه جلال و جمال خدا محو است که همه چیز را در راه خدا فدا می‎کند.»

وی اظهار کرد: فاطمه(س) زنی است که جلال و عظمتش در قالب مفاهیم و الفاظ نمی‌گنجد. زیرا تصورات از مفاهیم بی نهایت قابل بحث و بررسی نیست وقتی وی را صدیقه می‌خوانیم با مفهوم صدیقه‌ای که برای دیگران ذکر می‌شود متفاوت است؛ ایشان با تمام وجودش صدیقه است و تابع خداست و بالاترین اهداف و آرزوهای او جلب رضای اوست؛ این دیدگاه فاطمه است که خدا را بر همه کس و همه چیز برتری می‌دهد. وی تابع خداست از هر قیدی آزاد است و چون بندگی او را پذیرفته است می‌کوشد تا از هر اسارتی رها باشد و همه اعمالش در مسیر هدف و خواسته الهی بوده باشد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تند چهره پرسپولیسی‌ به هوادار جنجالی سپاهان در حمایت از دختران

سید جلال حسینی در طی یک استوری، به بی احترامی هواداران سپاهان به هواداران زن پرسپولیس واکنش نشان داد.

در جریان مسابقه پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس، به ویژه در بین دو نیمه، رفتارها و توهین‌های بسیار زشتی از سوی تماشاگران منتسب به رقیب سر زد که باور کردنی نبود.

این مساله به حدی بود که ماموران ناچار از تغییر جایگاه استقرار تماشاگران بانوان پرسپولیس شدند. حال سید جلال حسینی، بازیکن پیشکسوت پرسپولیسی ها، به این اتفاق واکنش نشان داده و نوشته است:

دیگر خبرها

  • عظمت آب ورودی به تنگه زرانگوش در ایلام
  • (تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران
  • پیام تند چهره پرسپولیسی‌ به هوادار جنجالی سپاهان در حمایت از دختران
  • جلال و مورایس، یک روح در دو بدن
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • شمس: سرگروهی ایران در جام جهانی به فوتسال ایران عظمت می‌دهد
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)