Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@20:11:03 GMT

چلسی-بارسلونا؛ تاریخچه ای از هیجان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۲۹۵۵

چلسی-بارسلونا؛ تاریخچه ای از هیجان

بارسلونا و چلسی بخش مهمی از هیجان انگیزترین بازی های تاریخ لیگ قهرمانان را به خود اختصاص داده اند.

 

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه اولین بار دو تیم در سال 1956 برابر هم قرار گرفتند، اما نبردهای بارسلونا برابر چلسی در 20 سال اخیر همیشه از جذابیت و حواشی فراوانی برخوردار بوده و ستاره هایی چون مورینیو، رونالدینیو، جان تری، اینیستا، لیونل مسی و حتی تام هنینگ اووربو، نقش مهمی را در رقم خوردن نتایج جدال های حساس دو این تیم ایفا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه، مروری بر نبردهای دراماتیک و به یادماندنی چلسی و بارسلونا در سالهای اخیر خواهیم داشت؛

 

بارسلونا 6 – 4 چلسی؛ 2000-1999 یک چهارم نهایی  

با پیروزی 1-3 در دیدار رفت در لندن، چلسی با امید فراوانی برای صعود به نیمه نهایی و گذر از سد بارسلونا پای به کاتالونیا گذاشت اما جهنم نوکمپ در انتظار آبی هان لندن بود.

 

 

بارسا تحت هدایت فن خال در دقایقی 24 و 45 توسط ریوالدو و فیگو به گل رسیده و در آستانه صعود قرار گرفت اما گل دقیقه 60 توره آندره فلو، باز هم حکم به صعود چلسی می داد.

 

 

در دقیقه 83، دنی گارسیا با گلزنی باعث شد بازی به اوقات اضافه کشیده شود تا آنجا بارسلونا با 2 گل ریوالدو در دقیقه 99 و کلایورت در دقیقه 104، مجموعا 6-4 تیم ویالی را مغلوب کرده و بازگشتی بزرگ را تجربه کند.

 

بارسلونا 4 – 5 چلسی؛ 2005-2004 یک هشتم نهایی  

با گل نیمه دوم ماکسی لوپز، بارسا شکست در خانه را با پیروزی 1-2 عوض کرد تا با روحیه ای مناسب به لندن برود اما طوفان تیم مورینیو با 3 گل لمپارد، گودیانسن و دامین داف در 20 دقیقه ابتدایی بارسلونا را در آستانه حذف قرار داد.

 

 

2 گل از رونالدینیو که دومی یکی از خاطره انگیز صحنه های درخشش ستاره برزیلی بود باعث شد بارسا در آستانه صعود قرار بگیرد اما گل بحث برانگیز جان تری در دقیقه 76 در نهایت حکم به صعود چلسی در این دیدار بحث برانگیز بود.

 

 

شادی بیش از حد مورینیو در پایان بازی و مصاحبه جنجال علیه آندرس فریسک قاضی میدان، آغاز دشمنی های آقای خاص و بلوگرانا بود.

 

 

بارسلونا 3 – چلسی 2؛ 2006-2005 یک هشتم نهایی  

تنها یک سال بعد از آن دیدار جنجالی در لندن، بهترین فرصت برای بارسا و رایکارد برای انتقام گرفتن از چلسی و مورینیو فرا رسید.

 

 

 

آبی اناری ها در دیدار رفت و بعد از 10 نفره شدن چلسی بعد از خطای شدید دل هورنو روی لیونل مسی جوان، با گل به خودی جان تری و گل اتوئو در لندن 1-2 حریف آبی پوش خود را مغلوب کرده و با یک پیروزی درخشان و با آرامش خاطر راهی لندن شدند.

 

 

در دیدار برگشت، تیم مورینیو تلاش زیادی برای جبران داشت اما در نهایت این رونالدینیو بود که با حرکتی فوق العاده در دقیقه 78 بارسا را پیش انداخت و تک گل دقایق اضافی لمپارد نیز مانع حذف چلسی نشد تا بلوگرانا خیلی زود انتقام حذف خود درفصل قبل را بگیرد.

 

چلسی 1 – 0 بارسلونا -  بارسلونا 2 – 2 چلسی؛ 2007-2006 مرحله گروهی  

دو رقیب بزرگ آن دوران لیگ قهرمانان، فصل بعد این بار در مرحله گروهی به هم خوردند اما این بار چلسی عملکرد موفق تری داشت.

 

 

در دیدار رفت آبی های لندن با تک گل دروگبا در استمفوردبریج بارسلونا را مغلوب کردند اما در بازی برگشت باز هم اتفاقاتی جنجالی رخ داد.

 

 

با گل دقیقه 3 دکو، کاتالان ها از حریف پیش افتادند اما در دقیقه 53 لمپارد زننده گل تساوی لقب گرفت. اگرچه تیم رایکارد با درخشش گودیانسن در دقیقه 83 در آستانه پیروزی بود اما گل اوقات تلف شده دروگبا باعث سردادن یک خوشحالی جنجالی از سوی مورینیو در کنار زمین و رقم خوردن یکی از به یادماندنی ترین سکانس های نبرد دو تیم شد.

 

 

بارسلونا 1 – 1 چلسی/ 2009-2008 نیمه نهایی  

با رقم خوردن تساوی 0-0 در نوکمپ، همه چیز به بازی برگشت کشیده شد تا بارسا فاتح یکی از جنجالی ترین نبردهای تاریخ لیگ قهرمانان شود.

 

 

با گل دقایق ابتدایی اسین، چلسی در آستانه صعود به فینال قرار گرفت اما گل تاریخی و خاطره انگیز اینیستا در ثانیه های پایانی، در نهایت حکم به صعود بارسا به فینال و رقم خوردن مقدمات کسب اولین 6 گانه تاریخ توسط تیم گواردیولا شد.

 

 

اشتباهات عجیب و فراموش نشدنی تام هنینگ اووربو در چند صحنه باعث اعتراض های شدید بازیکنانی چون بالاک، دروگبا و دیگر ستاره های چلسی شد و بسیاری معتقد بودند حداقل 3 تا 4 پنالتی در این دیدار برابر آبی های لندن اعلام نشده است.

 

 

 

البته هواداران بارسا نیز معتقد بودند در بازی رفت داوری به سود چلسی بوده اما به هر حال با توجه به اعترافات تام هنینگ اووربو به اشتباهاتش، آن نبرد بارسا و چلسی را می توان جنجالی ترین رقابت این تیم تلقی کرد.

 

 

 

بارسلونا 2 – 3 چلسی؛ نیمه نهایی 2012-2011  

چلسی سرخورده از اتفاقات سال 2009، به دنبال انتقام از بارسا در مرحله نیمه نهایی بود اما به نظر نمی رسید تیم دی متئو یارای مقابله با شاگردان آماده گواردیولا را داشته باشد.

 

 

در دیدار رفت، چلسی با ارائه عملکرد دفاعی و تک گل دروگبا به برتری رسید اما گل های بوسکتس و اینیستا و همچنین اخراج جان تری در همان نیمه اول بازی نوکمپ، بلوگرانا را در آستانه صعود قرار داده بود.

 

 

 

یک گل دیدنی چیپ تسط رامیرز در پایان نیمه اول، باعث شد چلسی در موقعیت صعود قرار بگیرد و بارسلونا هر چه در نیمه دوم زد، از جمله پنالتی لیونل مسی به در بسته خورد تا آخرین بازی اروپایی گواردیولا روی نیمکت بارسا توام با ناکامی باشد.

 

 

 

در نهایت، چلسی با گل دقایق پایانی فرناندو تورس، صعود خود را قطعی کرده و در نهایت پس از غلبه بر بایرن مونیخ در فینال، برای اولین و آخرین بار فاتح لیگ قهرمانان شد.

 

آریا فاطمی مقدم

فرناندو تورس دکو چلسی تیم ملی پرتغال ژوزه مورینیو (سرمربی) لیونل مسی اینیستا دروگبا منچستر یونایتد جان تری اتلتیکو مادرید بارسلونا

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ستاره سابق بارسا: مسی کاپیتان خوبی نبود

به گزارش "ورزش سه"، راکیتیچ در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ پیراهن بارسلونا را به تن داشت و در کنار مسی به میدان رفت و افتخارات و قهرمانی‌های بسیاری را هم در این تیم به دست آورد و نقش مهمی را در موفقیت آنها ایفا کرد.

در دو فصل پایانی که این ستاره کروات در بارسلونا به میدان می‌رفت، بازوبند کاپیتانی این تیم در اختیار مسی بود این روند یک سال پس از جدایی راکیتیچ از بارسا هم ادامه داشت تا زمانی که مسی در سال ۲۰۲۱ بارسا را به مقصد پاری سن ژرمن ترک کرد.

اما حالا این بازیکن صحبت‌های جالبی را درباره تجربه بازی با مسی به عنوان کاپیتان بارسا مطرح کرده است که شاید چندان به مذاق هواداران این تیم و طرفداران این ستاره آرژانتینی خوش نیاید و باعث ناراحتی آنها و حتی اعتراض به او شود.

راکیتیچ در گفتگو با روزنامه اسپانیایی آ.اس اظهار داشت:«مسی بهترین بازیکن تاریخ است و اگر تمرکزش را روی این کار می‌گذاشت، می‌توانست اگر می‌خواست به بهترین مدافع چپ دنیا تبدیل شود! هرچند او گاهی بهترین کاپیتان ممکن نبود و نمی‌توانست به شما بگوید که باید چه کاری انجام دهید، شاید دلیل اتفاق این بود که او متفاوت و خاص بود.»

دیگر خبرها

  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • ناراحتی ستاره بارسلونا: از این تیم می‌روم!
  • ادعای ستاره سابق بارسا: مسی کاپیتان خوبی نبود
  • صعود هوادار و گل گهر به مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی فوتبال
  • رستگاری در ضیافت پنالتی
  • ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!
  • صعود مس رفسنجان به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان
  • حضور ژاوی در بارسا یک فصل دیگر هم ادامه دارد
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 مقابل بارسلونا در نیوکمپ (2012/4/24) / فیلم
  • ژاوی در بارسا ماندنی شد