Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@18:09:01 GMT

استقبال الجبیر از پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۳۳۳۴

استقبال الجبیر از پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی

«عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته (یکشنبه) از پیش نویس قطعنامه شورای امنیت که توسط کشورهای انگلیس، آمریکا و فرانسه علیه ایران ارائه شده استقبال کرد و مدعی شد که در این پیش نویس ایران به دلیل عدم توقف رویکرد خود در ارسال موشک های بالستیک به حوثی های یمن محکوم شده است.

الجبیر با تاکید بر اینکه عربستان از این اقدام سازمان ملل علیه ایران استقبال می کند، در گفت‌وگو با رویترز ادعا کرد که ایران باید در صورت تصویب این قطعنامه پاسخگوی صادرات موشک های بالستیک به یمن و همچنین رفتار تهاجمی خود در منطقه و از جمله حمایت از گروه های تروریستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه عربستان در ادامه مصاحبه خود در حاشیه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد که برای اطمینان از تطابق رفتار ایران با قوانین بین الملل باید مواضع سرسختانه تری در قبال موشک های بالستیک ایران و همچنین حمایتش از تروریسم اتخاذ کرد.

الجبیر در ادامه اتهام زنی های خود علیه ایران با اشاره به اینکه حوثی های یمن مرتبا در حال استفاده از موشک های ایرانی برای هدف گیری غیرنظامیان در یمن و همچنین داخل عربستان سعودی هستند، خواستار اعمال تغییراتی در توافق هسته ای 2015 با ایران شد از جمله لغو بند موسوم به «غروب آفتاب» (شامل محدودیت های زمانی ذکر شده در توافق هسته ای) و همچنین بازرسی های گسترده از سایت های نظامی.

رویترز نوشت که احتمالا پیش نویس قطعنامه سازمان ملل علیه ایران که باید تا تاریخ 26 فوریه (7 اسفند) به تصویب برسد،‌ با مقاومت روسیه مواجه خواهد شد و این در حالیست که تصویب یک قطعنامه به 9 رای موافق و عدم حق وتو از سوی روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و انگلیس نیاز دارد.

الجبیر در ادامه مصاحبه خود ابراز امیدواری کرد که روسیه در جهت حمایت از این قطعنامه ضد ایرانی ترغیب شود.

بر این اساس، در متن پیش نویس این قطعنامه ضمن تاکید بر احیای تحریم های سازمان ملل علیه یمن به مدت یک سال دیگر آمده است که 15 عضو شورای امنیت می توانند تحریم های هدفمندی را در ارتباط با هرگونه فعالیت مرتبط با استفاده از موشک های بالستیک در یمن وضع کنند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی

به نقل از خبرگزاری شهاب، در این بیانیه جنبش حماس آمده است: ما تصمیمات اخیر جمهوری ترکیه در حمایت از ملت فلسطین، از جمله توقف معاملات تجاری با رژیم اشغالگر و اعلام پیوستن به شکایت علیه نسل کشی که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده است، را بسیار ارزشمند می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم.

حماس اضافه کرد: ما این تصمیمات شجاعانه را بسط و بازتابی از موضع واقعی ملت ترکیه در حمایت از مبارزات ملت فلسطین و حق آزادی و تعیین سرنوشت آنها می‌دانیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از همه کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که تمامی روابط خود را با رژیم «نازی – صهیونیستی» قطع کنند، آن را در سطح بین‌المللی منزوی کنند و به دنبال بازخواست رهبران تروریست آن به دلیل ارتکاب جنایات سیستماتیک علیه کودکان و غیرنظامیان در نوار غزه باشند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که وزارت تجارت ترکیه پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشور‌های اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی