Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به مطرح شدن لایحه تحریمی علیه مقاومت اسلامی نُجَباء در کنگره آمریکا، آن را اقدامی با انگیزه حذف جریانات اصیل از صحنه تحولات منطقه ارزیابی کرد.

 

«بهرام قاسمی» در این رابطه اظهار داشت: از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۳، جریانات قدرتمندی پا به عرصه سیاسی و نظامی این کشور گذاشتند که هدف اصلی‌شان مبارزه با اشغالگران و پاکسازی عراق از لوث عناصر بازمانده بعثی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جریانات اصیل، هم در میان اهل‌تسنن و عشایر و هم به‌خصوص در میان شیعیان شکل گرفتند و وارد فاز عملیاتی شدند و طی ۱۵ سال گذشته خدمات بسیاری در دفاع از تمامیت ارضی، صیانت از وحدت ملی و مبارزه با اشغالگران انجام دادند.

 

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی نُجَباء که به حزب‌الله عراق نیز شهرت یافته، از جمله همین گروه‌های فعال و اثرگذار در تحولات و معادلات میدانی عراق محسوب می‌شود که نه‌تنها در پاکسازی این کشور از عناصر بیگانه مشارکت داشته، بلکه به‌عنوان زیرمجموعه بسیج مردمی، در مبارزه با گروه‌های تروریستی ــ تکفیری از جمله داعش و بیرون راندن آن‌ها از موصل و الانبار و تلعفر و دیگر مناطق نقشی برجسته ایفا کرده است.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران حضور فعال و تعیین‌کننده رزمندگان نُجَباء در جبهه مبارزه با دولت خودخوانده داعش در عراق و سوریه را برهم‌زننده سیاست پیدا و پنهان آمریکا مبنی بر "تقویت داعش و ایجاد بحران منطقه‌ای" توصيف کرد و گفت: بدیهی است که واشنگتن وجود جریانات اسلامی همچون مقاومت اسلامی نُجَباء را برنمی‌تابد و برای حذف آن‌ها به همه ابزارهای ممکن از جمله تحریم یا اهرم‌های نظامی ـ مالی متوسل می‌شود.

 

قاسمی در پایان ضمن تأکید بر نفوذ و محبوبیت مردمی مقاومت اسلامی نُجَباء، تصریح کرد: آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای متمول عرب حوزه خلیج فارس، در صدد تغییر موازنه به‌ضرر جبهه مقاومت و به‌نفع جریانات تروریست‌پرور است؛ بنابراین اقداماتی از قبیل تحریم نُجَباء در کنگره ایالات‌متحده، ناشی از شکست‌های عدیده "محور نکبت" (ترامپیسم ــ صهیونیسم ــ سعودیسم) در این عرصه می‌باشد.

 

دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران

506

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو

مقاومت اسلامی عراق بامداد جمعه اعلام کرد که یک هدف حیاتی را در منطقه «بئر السبع» در سرزمین‌های اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق، این حمله ظهر پنجشنبه با موشک‌های «کروز پیشرفته ارقب» صورت گرفته است.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که که براساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، یاری اهالی ما در غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، این موضع توسط مجاهدان مقاومت اسلامی عراق مورد هدف قرار گرفت.

شبکه المیادین نیز گفت که برای نخستین بار تل آویو از خاک عراق هدف حمله قرار گرفته است.
مقاومت اسلامی عراق بامداد پنجشنبه نیز از حمله پهپادی به یک هدف مهم در بندر ایلات واقع در فلسطین اشغالی خبر داد.

براساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیروهای مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در ۲۰۰ روزه گذشته که از طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تظاهرات خانواده های اسرای اسرائیلی در تل آویو تظاهرات علیه نتانیاهو برای آزادی اسرا

دیگر خبرها

  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!