Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@06:46:44 GMT

دغدغه شفافیت و پاسخگویی در اوج مصیبت + تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۳۶۸۱

دغدغه شفافیت و پاسخگویی در اوج مصیبت + تصاویر

گروه سیاسی جهان نيوز: محمد توکلی فرزند احمد توکلی عضو تشخیص مصلحت نظام و رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت پس از تحمل سال‌ها بیماری، در شیراز درگذشت.وی دارای دو فرزند (۱ دختر ۱ پسر) و از طراحان و گرافیست خوش‌ذوق و بنام بوده است. وی همچنین سابقه عکاسی خبری داشته است.

درخواست احمد توکلی از شرکت کنندگان در مراسم ترحیم فرزندش 
دکتر احمد توکلی طی تماسی اعلام کرد: از همه شرکت کنندگان در مراسم یادبود‌ی که طی روزهای آینده در تهران و بهشهر برگزار میشود درخواست می‌کنم  از چاپ پیام تسلیت در مطبوعات ،  ارسال دسته گل و بنر تسلیت خوداری نمایند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : نیازی به هزینه های زاید و تشریفاتی در این موارد نیست و اطمینان دارم روح فرزندم از این اقدام عزیزان شاد خواهد شد. 
 
  *شفافیت وپاسخگویی در هنگامه بلا
 ‍ محسن مهدیان نیز طی یادداشتی نوشت: دکتر احمد توکلی (رئیس انجمن دیدبان شفافیت و عدالت) در مراسم تدفین فرزندش میکروفون رو گرفتند و ضمن دادن برخی تنبهات درباره مرگ و اعمال و سرنوشت انسان‌ها به این نکته اشاره کردند که وقتی توی خانواده صحبت شد که فرزندشون رو کجا دفن کنند، امام زاده عینعلی پیشنهاد شد ولی من عرض کردم که قبر توی این امام زاده گران است و ما نمی‌تونیم هزینه‌اش رو بپردازیم. بعد یکی از آشنایان که پدر شهید هم هستند تماس گرفتند و گفتند من توی امام زاده مذکور دو تا قبر دارم که نیت دارم یکی‌اش رو برای ایشون اختصاص بدم.

این روحیه شفاف سازی و پاسخگویی درباره خصوصی‌ترین مساله خانوادگی آن هم در چنین موقعیتی، یعنی بالای سر قبر و جنازه فرزند جوان حاکی از سعه روحی و باورمندی ایشان نسبت به تعالیم اسلامی است و مرا یاد فرازی از عهدنامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر انداخت:

{وَإِنْ ظَنَّتِ الرَّعِيَّةُ بِکَ حَيْفاً فَأَصْحِرْ لَهُمْ بِعُذْرِکَ، وَاعْدِلْ عَنْکَ ظُنُونَهُمْ بِإِصْحَارِکَ، فَإِنَّ فِي ذَلِکَ رِيَاضَةً مِنْکَ لِنَفْسِکَ، وَ رِفْقاً بِرَعِيَّتِکَ، وَإِعْذَاراً تَبْلُغُ بِهِ حَاجَتَکَ مِنْ تَقْوِيمِهِمْ عَلَى الْحَقِّ.}
اگر رعيت بر تو به حیف و میل گمان برد، عذر خود را به آشكارا با آنان در ميان نه و با اين كار از بدگمانيشان بكاه، كه چون چنين كنى، خود را به عدالت پروده‌اى و با رعيت مدارا نموده‌اى. عذرى كه مى‌آورى سبب مى‌شود كه تو به مقصود خود رسى و آنان نيز به حق راه يابند.
 











منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است

 

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ امین میرزا زاده ملی پوش کشتی کشورمان در حاشیه مراسم انتخاب برترین های ورزش ایران با نام قهرمان ایران به خبرنگار ما گفت: این مراسم با همت رسانه ملی برگزار شد و رای مردم برای همه ورزشکاران قابل احترام است .

قهرمان سنگین وزن کشتی فرنگی ایران و جهان در مورد شرایط آمادگی خود و وضعیت این وزن در چرخه انتخابی گفت: در سنگین وزن خوشبختانه من انتخاب شده ام و تکلیف روشن است و امیدوارم بتوانم تمرینات خوبی را تا شروع المپیک انجام دهم و با کسب مدال مردم کشورم را خوشحال کنم.

وی در مورد رقبای قدرتمند خود در این وزن گفت: در این وزن 2 کشتی گیر قدرتمند داریم یکی لوپز که در جهان شناخته شده است و اهل کوبا است و دیگری رضا کایالپ از ترکیه که بنده معتقدم هیج کاری غیر ممکن نیست و در المپیک با آمادگی کامل با هدف کسب مدال به میدان می روم.

دیگر خبرها

  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • گل جالب و زیبای احمد حسن زاده به قرقیزستان از روی نقطه پنالتی در جام ملت های فوتسال آسیا / فیلم
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل