Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بسیج از نایین، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم استقبال از شهدا گفت: شناسایی هدف و تلاش در جهت ترویج و نهادینه کردن ، ادامه دهنده راه شهدا است و قطعا هدف شهدا چيزي جز حفظ نظام اسلامي نبود.
حجت الاسلام باقری تصریح کرد: حضور شهیدان بدون حکمت نیست بلکه یک تذکر جدی برای ما است که با حضور و استقبال از آنان بصیرت ، شعور و حرکتی انقلابی که از شاخصه های آنان است را ثابت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این استاد حوزه با بیان اینکه تمام تولیدات علمی و دانش بر بستر راه پاک شهدا قرار گرفته است افزود: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت موجب حفظ استقلال کشور می شود و یکی از اثرات حضور شهدا، به وجود آمدن فضا و جایگاهی برای اندیشیدن و آرام گرفتن است.
حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار نمود: شهدا به این دلیل مهمانان خدا در بهشت هستند که معنای عبادت و معرفت را درک کردند ودر سلامت دینشان چه در قید حیات و چه بعد از آسمانی شدنشان بسیار کوشیدند و رستگار شدند.
وی خاطرنشان کرد : سند شهادت شهدا پیش از 400 سال قبل به زبان گویای حضرت محمد (ص) در قالب قرآن کریم عطا گردید و آنها مصداق آیه ی (فرهین به ما عطا الله) همیشه زنده و جاودان هستند.
استاد دانشگاه گفت: سقف خانه شهدا عرش خداست و غیرت این جوانمردان به حدی بود که گاه راه یک شبه را صد ساله می‌پیمودند و گوی سبقت را در ایمان و تقوی و بصیرت از بسیاری از پارسایان و دینداران و اهل ایمان که دین را در سجاده‌ها خلاصه کرده بودند می‌ربودند.
وی با اشاره به اینکه شهدا کسانی بودند که خوف و خشیت را از آنان برداشته اند و فقط ترس از خدا دارند افزود : شهدا با وجود مجاهدت و جانفشانی‌هایی که از خود نشان داده‌اند پیشتازان جهاد اکبر و اصغر همچنین چشم اندازان خوبی برای جامعه اسلامی هستند.
حجت الاسلام باقری بیان داشت : شهید پوربافرانی با بازگشت به ما نشان می دهد آیا پس از گذشت چهار دهه مواظب گرگ صفتان بوده ایم یا نه ، و یا اینکه بعد از آنها چگونه بوده ایم و توانسته ایم راه آنان را ادامه دهیم چرا که این شهیدان که به آسانی بارشان را به منزل رسوندند و حالا منتظر عملکرد ما هستند.
استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه پاسداری از خون شهدا وظیفه جامعه است، افزود: آنچه شهدا را جاودانه و ماندگار کرده علم و آگاهی آنها است.
گفتنی است مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در پارک لاله و شهید حسین پوربافرانی در گلزار شهدای شهر بافران همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مکارم شیرازی از بازگشت گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

 پیام تقدیر آیت الله مکارم شیرازی از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور بدین شرح زیر است:

عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می‌کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید. ان شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، این‌ها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • دفاع مکارم شیرازی از بازگشت گشت ارشاد
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس
  • دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات