Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ایرج حریرچی در نشست خبری امروز درباره وضع هشدار دهنده سلامت مردان در کشور افزود: نیمی از مردان ما دچار چاقی هستند و ۲۰ درصدشان بطور روزانه سیگار می‌کشند. وی با بیان اینکه ۸۹ درصد مردان ایرانی الگوی مصرف غذایی شان مناسب نیست، گفت: ۱۸ درصد مردان ایرانی فشار خون بالا، ۱۳ درصدشان قند خون بالا و ۲۵ درصد آنان کلسترول خون بالا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی همچنین درباره حادثه سقوط هواپیما تهران - یاسوج نیز افزود: در این هواپیما تعدادی از همکاران پزشک و پرستار حضور داشتند که برای ارائه خدمت به یاسوج می‌رفتند. وی گفت: در منطقه با بالگرد‌های اورژانس و سایر نیروها، عملیات تجسس در حال انجام است و در حال حاضر ۱۰۰ نیروی اورژانس و ۴۰ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل حادثه حضور دارند. حریرچی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با آغاز فصل سرما، مراجعه برای اهدای خون کمتر می‌شود در حالیکه بیماران نیازمند به خون نمی‌توانند از قاعده سرمای هوا پیروی کنند، افزود: آمار اهدای خون کمی کاهش پیدا کرده است و نیاز است که اهداکنندگان مستمر و سایر اهداکنندگان برای اهدای خون مراجعه کنند، چرا که معمولا میزان عمل‌های جراحی در ماه‌های آخر سال افزایش پیدا می‌کند وی همچنین از مردم خواست برای اهدای خون مراجعه کنند.   اورژانس نیاز به بالگرد دید در شب دارد سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هم به بالگرد‌های دید در شب و هم به بالگرد‌های انتقال دهنده بیمار نیاز داریم و بسیاری از بالگرد‌هایی که در کشور وجود دارد برای مقاصد دیگر است. حریرچی درباره هفته سلامت مردان نیز افزود: هفته سلامت مردان از اول اسفند آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه ۳۱ درصد مردان فعالیت بدنی نامناسب دارند، گفت: ۲۰ درصد مردان به صورت روزانه سیگار می‌کشند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از ۳۷ سرطان شایع، ۳۲ مورد در مردان اتفاق می‌افتد، ۹۵ درصد حوادث شغلی منجر به فوت و ۷۶ درصد حوادث شغلی منجر به معلولیت نیز مربوط به مردان می‌شود. حریرچی گفت: در سوختگی‌ها نیز مردان ۱.۲ برابر بیش از زنان فوت می‌کنند. مردان در هنگام بیماری کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و وقتی مراجعه می‌کنند هم کمتر علائم خود را اعلام و کمتر دستورات پزشکی را رعایت می‌کنند. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درباره سموم و کود‌های شیمیایی افزود: در شورای امنیت و مواد غذایی که اخیرا با حضور رئیس جمهور و وزرا برگزار شد تصمیمات خوبی درباره کود‌های شیمیایی گرفته شد. وی اضافه کرد: در دو سال اخیر اقداماتی مبنی بر تعطیلی فروشگاه‌های غیرمجاز عرضه کننده سم و کود شیمیایی صورت گرفت، همچنین شناسنامه‌دار کردن انواع سموم و تعداد قابل توجهی از کود‌ها انجام شده است. حریرچی گفت: آنچه در مورد سموم و کود‌های شیمیایی وجود دارد ایده آل نیست، اما پیشرفت‌های خوبی در این جهت انجام شده است. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر واریز حق بیمه تامین اجتماعی به خزانه گفت: این مبلغ گردش خزانه را طی می‌کند و توسط سازمان تامین اجتماعی همه این مبالغ در زمان خود برای بهداشت و درمان هزینه خواهد شد. وی افزود‌: وزارت بهداشت در ۲۵ سال اخیر دو مشکل با سازمان تامین اجتماعی داشته است؛ اولا اینکه، نه بیست و هفتم در بهداشت و درمان هزینه نمی‌شود و ثانیا به موقع هزینه نمی‌شود. حریرچی درباره مالیات پزشکان گفت: افزایش مالیات برای پزشکان نیست و مجلس درخصوص سطوح مختلف درآمدی مالیات وضع کرده است. وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس تا سطح مشخصی از درآمد٬ معاف از مالیات هستند و از یک سطحی به بالا ۱۰ درصد و از یک سطحی دیگر به بالا شامل پرداخت ۳۵ درصد مالیات می‌شود که تنها تعدادی از متخصصین شامل این موضوع می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است