Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردبیر فصل نامه علمی فرهنگی اجتماعی «با پیام دانش اوز»، با بیان انتشار چهارمین فصل نامه گفت: فصل نامه «با پیام دانش اوز» که در دل خود رویدادها، دل نوشته‌ها، دستاوردهای علمی و پژوهشی و مطالب متنوع دیگری را جای داده است؛ تلاش دارد در دل استادان، دانشجویان و دیگر خوانندگان نیز نفوذ و جایی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، پروانه پدرام اظهار کرد: «نقش خوانندگان در تداوم انتشار هر رسانه ای دارای اهمیت است چرا که تبادل افکار، بازتاب مطالب، نقد و مشارکت در تولید محتوا جز با تعامل دست اندرکاران رسانه و خوانندگان امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیوند بیشتر دانشجویان با کتاب و کتابخوانی در قالب معرفی کتاب در آغاز هر کلاس، باشگاه دانشجویی و برگزاری مسابقه کتابخوانی «اندیشه های تربیتی ابن سینا» از رویدادهای پاییز امسال بود و از سویی تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با کانون های فرهنگی، کتاب خانه های شهر و به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبب دست آوردهای قابل توجهی در امر کتاب خوانی شده است.»

وی این موفقیت را می‌توان از دستاوردهای مقام‌های اوز در پایتختی کتاب ایران دانست و به تلاش هایی پرداخت که چندبرابر شده است تا به ارتقا رتبه اوز در سال پیش رو بیانجامد و اتفاقی خوشایند و شایسته را برای کتابخوانان اوزی رقم زند. ترویج کتابخوانی در بین شیرین سخنان کودک و نوجوان سال هاست که در قالب طرح‌های مختلف در اوز اجرا می‌شود و حضور شخصیت های برجسته در زمینه نویسندگی روح و شوق کتابخوانی را بیش از پیش افزوده است. »

پدرام از استادان و دانشجویان خواست بسیار بیشتر از وجود این دو رسانه مجازی و نوشتاری پایگاه خبری «پیام دانش» و فصل نامه «با پیام دانش اوز» بهره ببرند و با نوشتن در راستای توسعه رسالت فرهنگ نوشتاری و همگامی با رسانه های همگانی، گام بردارند.

وی یادآورشد: «دانشگاه آزاد اسلامی اوز در فصلی که گذشت برنامه‌ها و بازدیدهای زیادی را پشت سر گذاشت که همه نشان از اهمیت ارتباط و حضور خیران در دانشگاه و مشارکت در اعمال نیکوکارانه برای دانشگاه سازی است.»

معاون دانشگاه آزاد اوز با بیان اقدامات: تداوم فعالیت عمرانی، برگزاری زادروز حافظ، دومین دوره مسابقه «تایپ با موبایل» به همت انجمن علمی مهندسی کامپیوتر، فعالیت هفتگی دفتر مشاوره دانشگاه و برگزاری همایش و کارگاه‌های مختلف با موضوع «ضرورت های پیش از ازدواج»، سمینار «استحکام بنیاد خانواده و تربیت فرزندان» با حضور دکتر سیما فردوسی، بهره برداری از تالار کف تئاتر، پیگیری مراحل راه اندازی سینما و تجهیز تالار، برگزاری سمینار «حقوق شهروندی» به همت انجمن علوم قضایی و مناسبت روز قانون اساسی با حضور دادستان لارستان، دومین دوره مسابقه «هوش»، مسابقه کتاب خوانی، تجهیز و راه اندازی تالار کف تئاتر حکیم خیام (خیریه محمدصدیق پیرزاد)، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف از جمله دوره های مقدماتی و پیشرفته تری دی مکس و اسکچاپ، سومین دوره مسابقه «دومینو»، برگزاری مناسبت های مختلف از جمله دانشجو، پژوهش و غیره نام برد.

وی بازدیدهایی که همواره منشا خیر، پیشرفت و انگیزه برای تداوم فعالیت بوده است، از حضور شهروندان مقیم داخل و خارج کشور گرفته تا افراد علاقه‌مند و شخصیت های مختلف اجتماعی، علمی، فرهنگی، هنری و غیره، از جمله دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم، دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان، و هیات همراه از جمله دکتر حمید محمودیان، روسای دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و خنج و هیات همراه، آنیتا یارمحمدی (نویسنده و مترجم کتاب های کودک و نوجوان)، عزت اله الوندی (شاعر، نویسنده و روزنامه نگار)، علی اصغر سیدآبادی (مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور بازدید از طرح‌های کتابخوانی دانشگاه)، افسانه شعبان نژاد (نویسنده و شاعر)، واهیک هارطونیان، هنرمند برجسته و استاد نقاشی (به منظور شرکت در جلسه معرفی کلاس های حرفه ای کارگاه خلاق)، گردشگران تایوانی، فرهاد حسن زاده (عضو هیات موسس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان)، هنرجویان و دبیران هنرستان رافعی اوز و غیره را نام برد.

پدرام با بیان اینکه تا پیش از پایان سال جاری کارهای دیگری نیز در دست اقدام خواهد بود وعلاوه بر راه اندازی سینمای عمومی، پنجمین شماره فصل نامه «با پیام دانش اوز» ارگان دانشگاه آزاد اسلامی اوز در آخرین روزهای اسفند 96منتشر می شود، خاطرنشان کرد: «در سال آینده برنامه های مختلف فرهنگی و پژوهشی در دستور کار قرار دارد که در این دانشگاه بسته به ماه‌ها و مناسبت ها اجرایی خواهند شد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد خرم‌آباد با بیش از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی آنا،‌ نخستین نمایشگاه رویداد صدرا با حضور داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مدیران، مسئولان، صاحبان صنایع و با شرکت بیش از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی خرم‌آباد در مراسمی افتتاح شد.

داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه که بر اساس سه محور کاربردی، ۱۰ بسته کاری و بیش از ۶۰۰ راهکنش تنظیم شده، اظهار کرد: همه اقداماتی که در این دانشگاه اتفاق می‌افتد مبتنی بر سند تحول و تعالی دانشگاه است؛ چراکه اگر این سند تحول و نگاه مدبرانه رئیس دانشگاه، هیئت رئیسه و همه اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نبود و سیر نزولی تعداد دانشجویان در این دانشگاه ادامه می‌یافت، دانشگاه نمی‌توانست نقش تأثیرگذار خود را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کند.

وی افزود: یکی از بسته‌های کاری که در ذیل سند تحول و تعالی تعریف شده بحث اشتغال دانشجویان بوده؛ بنابراین تلاش شده که محیط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که دانشجو بتواند در حین تحصیل دروس خود را به‌صورت عملی با حضور در محیط واقعی کار فراگیرد در همین راستا طرح صدرا در حال اجراست.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: طرح صدرا سه ضلع دارد. دانشگاه، دانشجو و صنعت؛ که با اجرای آن صنعت از یک نیروی جوان پا به کار و دانش علمی و فنی دانشگاه بهره می‌برد از طرف دیگر دانشجو در کنار دروس تئوری و نظری خود مهارت لازم را برای ورود به بازار کار فرامی‌گیرد و دانشگاه نیز به مسئولیت اجتماعی خود درباره رفع مشکل اشتغال جوانان عمل می‌کند.

مأموریت‌های دانشگاه متناسب با شرایط و زمان تنظیم می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز گفت: دانشگاه مأموریت‌های خود را متناسب با شرایط و زمان تنظیم می‌کند و امروز نیز دانشگاه مأموریت خود را حل مسئله در سطح جامعه تعریف کرده است.

محمدرضا جابرانصاری ادامه داد: دانشگاه امروز نگاه مسئولانه‌ای نسبت به جامعه دارد و برخلاف گذشته که مأموریت خود را کارآموزشی می‌دانست و در نهایت افرادی را فارغ‌التحصیل کند خود را در قبال آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد مسئول می‌داند. در برنامه تحولی که در سال‌های اخیر در سند تحول و تعالی دانشگاه تعریف شده اعتقاد بر آن بوده که اگر دانشگاه نتواند به حل مسائل جامعه کمک کند رسالت خود را به‌درستی انجام نداده؛‌ بنابراین با اجرای طرح‌هایی مانند پویش و صدرا به دنبال پر کردن شکاف‌های بین جامعه، دانشگاه و صنعت است.

وی بیان کرد: از سویی سازمان‌ها، شرکت‌ها و صنایع به شدت به دنبال نیروی متخصص می‌گردند و بعضاً در خیل فارغ‌التحصیلان نمی‌توانند گزینه‌های مناسب خود را پیدا کنند از دیگر سو شاهد آمار بالای بیکاری در قشر تحصیل‌کرده هستیم که این نشان می‌دهد جایی از کار اشکال دارد. به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای طرح پویش به دنبال آن است که شرایطی مهیا کند و دانشجویان علاوه بر بحث‌های علمی و نظری که در کلاس‌ها می‌آموزند با حضور در محیط واقعی و عملی کار نیز مهارت لازم را برای ورود به عرصه کار پیدا کنند که نتیجه آن تربیت نیروی باکیفیت و ماهر برای ورود به صنعت و عرصه جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا اتفاق تحسین‌برانگیز دانشگاه آزاد است
  • برگزاری جشنواره شعر و داستان دانشگاه آزاد اسلامی در سمنان
  • برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد خرم‌آباد با بیش از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی
  • جشنواره فرهیختگان جوان آغاز شد
  • صد و شصت و چهارمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر
  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • چهارمین قهرمانی متوالی مردان رویینگ دانشگاه آزاد در لیگ برتر