Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ وزیر راه قرار است در جلسه چهارشنبه این هفته توضیحاتی در رابطه با این حادثه به ما ارائه کند و قرار است بحث‌های کارشناسی و عوامل حادثه را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳۰بهمن )با اشاره به سقوط هواپیمای ای‌تی‌آر آسمان و پیگیری‌های اخیر کمیسیون عمران در این رابطه در جمع خبرنگاران گفت:قرار است چهارشنبه هفته جاری بر حسب حساسیت رئیس مجلس و مأموریتی که به کمیسیون عمران محول کرده است، جلسه‌ای با حضور وزیر رفاه و مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان، وزیر راه و شهرسازی و مسئول هواپیمایی کشوری و همچنین تیم امداد و نجاتی که در محل حادثه حاضر شدند برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهارداشت: در جلسه‌ مدیریت بحران که روز گذشته تشکیل شد، تأکید ما بر این بود که اول امداد و نجات انجام شود، یعنی همه استان‌ها و امداد و نجات کشور بسیج شوند تا ما بتوانیم آثاری از هواپیما پیدا کنیم، شاید بتوانیم در این حادثه افرادی را زنده پیدا کنیم. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر راه قرار است در جلسه چهارشنبه این هفته توضیحاتی در رابطه با این حادثه به ما ارائه کند و قرار است به بحث‌های کارشناسی و عوامل حادثه را بررسی کنیم.  

رضایی کوچکی بااظاره به بررسی های کمیسیون عمران دراین زمینه و  جمع‌بندی  بررسی‌های بیان کرد:در رابطه با حادثه مذکور  که براساس گزارشات و اطلاعات کسب شده، آنچه به عنوان فرضیه مطرح است این است که معمولاً به صورت روال عادی،‌ هواپیماها براساس طرحی که هواپیمایی کشوری ارائه داده باید از روی قله دنا رد می‌شده، یعنی از ارتفاع 15 هزار پا باید از این قله عبور می‌کرد، چرا که قله دنا دارای ارتفاع 14 هزار پا است، لذا هواپیما باید ارتفاع 15 هزار پا را رعایت می‌کرده است. 

وی اضافه کرد:پس از رعایت این ارتفاع، خلبان باید طرح تقرب را اجرا کرده و فرود می‌آمد، اما در شرایطی که هوا بسیار صاف بوده و دید مستقیم داشتیم، دره یو شکلی کنار فرودگاه وجود داشته که خلبانان همیشه این مسیر را انتخاب می‌کردند و دیگر آن طرح ذکر شده را اجرا نمی‌کردند. 

نماینده مردم جهرم در خانه ملت تاکید کرد: به نظر می‌رسد خلبان هواپیمای ای‌تی‌آر آسمان که روز گذشته دچار سقوط شد، مسیر خودش را انتخاب کرده بود و آنجا با ابرهای متراکم و گرفتار توربالانس شده که وجود داشت دچار این حادثه شد. 

وی عنوان کرد:‌‌ مسئله‌ای که مطرح است این است که با وجود اینکه می‌دانستیم وضعیت جوی خراب است آیا از قبل ما این سختگیری را کرده بودیم که به خلبان‌ها اجازه ندهیم از این مسیر عبور کنند؟ صرف تجربه خلبان کفایت در این موارد کفایت نمی‌کند، گاهی اعتماد به نفس بالا کار دست انسان می‌دهد. 

رئیس کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: زمانی که شرایط وی به قدری نامناسب است و دید کافی وجود ندارد طبیعی است که مسیری انتخاب شود تا دید کافی وجود داشته باشد. به عنوان مثال در فرودگاه یاسوج مقرر کرده بود تا سال 90 اگر هوا نامناسب بود و دید کافی وجود نداشت و دید مستقیم وجود نداشت، همه پروازها لغو شود، اما بعد از سال 90 با مقرراتی گفتند ایرادی ندارد و اگر هوا ابری بود، با همان شرایط فرود کنید،‌ اما به نظر می‌آید این مسائل رعایت نشده است. 

وی گفت: اینکه دستگاه‌های نظارتی ما در حوزه حمل و نقل هوایی و خود شرکت آسمان آیا واقعا سخت‌گیری لازم را داشتند و تأکید بر این داشتند که خلبانان ملزم شوند در شرایط جوی نامناسب پرواز نداشته باشند و یا از این مسیر عبور نکنند؟ اینها جزو موضوعاتی است که باید به صورت فنی بیان شد و ما حتما باید در جلسه چهارشنبه کمیسیون عمران این موارد را به صورت دقیق بررسی و پیگیری می‌کنیم. 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!

تین نیوز نوید حداد :

مهماندار زن سابق اکنون رئیس هواپیمایی ژاپن است. هواپیمایی ژاپن پس از ورشکستگی در سال 2010 در حال پوست اندازی و رشد است.

به گزارش تین نین نیوز به نقل از بی بی سی، انتخاب میتسوکو توتوری (Mitsuko Tottori) به عنوان رئیس خطوط هوایی ژاپن در ژانویه سال جاری موجی از شوک را در میان شرکت های بزرگ ژاپن ایجاد کرد. خانم توتوری نه تنها اولین رئیس زن شرکت هواپیمایی ژاپن (Japan airlines) بود، بلکه کار خود را به عنوان یکی از خدمه کابین (cabin crew) آغاز کرده بود. 

بعد از انتصاب به عنوان رئیس، یک وب سایت حتی او را با عنوان " مولکول جهش یافته " یا " جهش یافته " توصیف کرد، اشاره به آنکه توتوری در سیستم هوایی ژاپن (JAS) - یک شرکت هواپیمایی بسیار کوچکتر که Japan Airlines دو دهه پیش آن را خریداری کرد - کار کرده بود. 

به طور خلاصه، او از جمع تجار نابغه نبود که به طور معمول به جایگاه بالاتر در شغل خود نایل می شوند. لازم به ذکر است که از میان 10 مردی که این پست مدیریتی را تصاحب کرده بودند هفت نفر آنها فارغ التحصیل دانشگاه های برتر ژاپن بودند، در حالیکه خانم توتوری فارغ التحصیل یک کالج با اعتبار پایین است.

با انتصاب خانم توتوری، هواپیمایی ژاپن در میان کمتر از یک درصد شرکت های برتر ژاپن به رهبری زنان پیوسته است. رئیس فعلی این شرکت هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار بی بی سی گفت: من خودم را به عنوان اولین زن یا مهماندار سابق هواپیما نمی بینم، بلکه می خواهم به عنوان یک فرد عمل کنم، بنابراین انتظار نداشتم که این همه توجه را جلب کنم.

لازم به ذکر است که انتصاب توتوری تنها دو هفته پس از آن صورت گرفت که مهمانداران شرکت هواپیمایی ژاپن برای تخلیه موفقیت آمیز مسافران از هواپیمای ایرباس A350 که هنگام فرود با یک هواپیمای گارد ساحلی برخورد کرده بود، مورد ستایش قرار گرفتند. هواپیمای پرواز شماره 516 خطوط هوایی ژاپن پس از برخورد در باند فرودگاه هاندا توکیو به آتش کشیده شد. 

در این سانحه، پنج نفر از 6 خدمه هواپیمای گارد ساحلی کشته و کاپیتان نیز زخمی شدند. با این حال در عرض چند دقیقه پس از برخورد، تمامی 379 نفر از ایرباس A350-900  با خیال راحت فرار کرده بود. آموزش دقیق مهمانداران در فراری دادن مسافران به طور ناگهانی در کانون توجه قرار گرفت.

به عنوان یک مهماندار سابق، خانم توتوری اهمیت ایمنی حمل و نقل هوایی را در وهله اول آموخت. چهار ماه پس از اینکه او در سال 1985 مهماندار هواپیما شد، خطوط هوایی ژاپن مرگبارترین حادثه هواپیمایی تاریخ حمل و نقل هوایی را در کوه اوسوتاکا تجربه کرد که 520 نفر را به کام مرگ فرستاد. 

توتوری ضمن اشاره به این سانحه مرگبار هوایی گفت که به هر یک از کارکنان JAL فرصتی داده می شود تا از کوه اوسوتاکا بالا بروند و با کسانی که حادثه را به یاد دارند صحبت کنند. همچنین بقایای هواپیما را در مرکز ارتقاء ایمنی خود به نمایش گذاشته می شوند تا به جای خواندن در مورد آن در یک کتاب، کارکنان هواپیمایی  ژاپن با چشمان خودشان نگاه کنند و با پوست خودشان احساس کنند تا در مورد حادثه یاد بگیرند.

انتصاب توتوری به عنوان یک مقام ارشد در حالی به عنوان یک شگفتی قلمداد شد که شرکت هواپیمایی ژاپن از زمان ورشکستگی در سال 2010 به سرعت تغییر کرده است و به لطف حمایت مالی عمده دولت موفق به ادامه پرواز شده و کسب و کار با هیئت مدیره جدید بازسازی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی