Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اجازه دادند نسبت به زیباسازی و بهسازی حریم خطوط راه‌آهن با استفاده از اموال منقول و غیرمنقول خود از جمله اراضی ملی و دولتی‌اش اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ در بخش هزینه‌ای، نمایندگان مجلس با الحاق یک بند به تبصره ۱۰ این لایحه با ۱۱۵ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این مصوبه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مجاز است با استفاده از کلیه اموال منقول و غیرمنقول خود از جمله مالکیت اراضی ملی و دولتی تحت اختیار خود واقع در محدوده ایستگاه‌های راه‌آهن از طریق مشارکت با بخش خصوصی نسبت به زیباسازی و بهسازی حریم خطوط واقع در محدوده شهرها و ایستگاه‌های راه‌آهن اقدام نمایند.

بر این اساس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است نسبت به صدور اسناد مالکیت اراضی یاد شده به نام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بر اساس تصمیم کمیته‌ای مرکب از هر یک از نمایندگان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت راه و شهرسازی، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصاد و دارایی اقدام کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ امید کاویار افزود: همچنین یک مورد دیوارکشی در اراضی روستای بیاج این شهرستان به طور کامل تخریب شد.

او تأکید کرد: مالکان این دو بنا بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که بلافاصله، تخریب و به حالت اولیه بازگردانده شدند.

دادستان اسدآباد تصریح کرد: این اقدام به منظور تأمین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تخریب شدند.

کاویار گفت: شهروندان باید پیش از خرید هر گونه باغ به ویژه باغ‌هایی با ساخت جدید، مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور