Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید روش‌های نوین و خلاقانه‌اي برای کاهش اعتیاد در کمیته فرهنگي و پيشگيري پیشنهاد شود چرا كه توفیق کشور در مبارزه با مواد مخدر تا اندازه زیادی مربوط به فعالیت این کمیته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل اززروابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علي مويدي در شصت و سومين جلسه كميته فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر كه در وزارت علوم برگزار شد، گفت: مهمترین موضوع برای مبارزه با اعتیاد، پیشگیری است که در این زمینه مهمترین وظیفه بر عهده کمیته فرهنگی و پيشگيري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بيان اينكه کمیته فرهنگی و پيشگيري در میان کمیته‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر عملکرد بسیار مطلوبی داشته است، افزود: باید روش‌های نوین و خلاقانه برای کاهش اعتیاد در این کمیته پیشنهاد شود چرا كه توفیق کشور در مبارزه با مواد مخدر تا اندازه زیادی مربوط به فعالیت این کمیته است.


قائم مقام دبيركل ستاد بيان داشت: تاكيد مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) در اختصاص ۵۰ درصد منابع به صرف امور پیشگیری نشان از اهميت و جايگاه حوزه پيشگيري در عرصه مبارزه با مواد مخدر است.


مويدي گفت: اعضاي كميته، در سال آتي برنامه‌هاي كارآمد و قابل توجهي را در قالب برنامه‌هاي پيشگيري از اعتياد ارائه دهند تا اين كميته بتواند اقدامات اساسي و موثري را انجام دهد.


وي افزود: در حوزه پيشگيري از اعتياد سه وزاتخانه آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت ديگر اعضاي ستاد بيشترين اثرگذاري را دارند كه بايد بيش از گذشته به اين حوزه توجه كنند.


اعتياد، تهديدي استراتژيك است
دكتر انوشيروان محسني بندپي معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: اقدام وزارت علوم در برگزاری نمایشگاه سیّار عکس و پوستر با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام مثبتی است که می‌تواند در محیط‌های اجتماعی خارج از دانشگاه نیز تکرار شود.


وی اعتياد را تهديدي استراتژيك خواند و گفت: اعتياد مسئله‌اي ناخوشايند است و هويت فرد، خانواده و امنيت ملي را تهيد مي‌كند. نبايد همه فعاليت‌ها و اعتبارات عرصه مبارزه با مواد مخدر به درمان و مقابله صرف شود بلكه بايد در حوزه پيشگيري از اعتياد نيز هزينه شود.


رييس سازمان بهزيستي گفت: اولویت ما برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، کاهش اعتیاد است که باید برای توفیق در این زمینه برای گروه‌های در معرض خطر مانند دانش آموزان، دانشجویان، سربازان و کارگران برنامه ریزی کنیم.


لزوم استفاده از ظرفيت تشكل‌هاي دانشجويي در مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي
همچنين دكتر غفاري معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تبلور و ظهور مشارکت اجتماعی دانشجویان در دانشگاه‌ها در قالب تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی است که باید از این ظرفیت برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی استفاده كرد.


وي افزود: علاوه بر چندین هزار تشکل دانشجویی و کانون فرهنگی و اجتماعی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، تاسیس 30 کانون کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌های کشور نهایی شده است كه در آینده تعداد این کانون‌ها افزایش خواهد یافت.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بيان داشت: در برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید آگاهی‌های لازم به گروه‌های در معرض آسیب اجتماعی داده شود و در مرحله تعیین و اجرای روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشارکت گروه‌های اجتماعی جلب شود.


غفاری بيان كرد: برای سیاست‌گذاری در زمینه حل مسائل دشوار مانند اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی باید تعامل میان دستگاه‌های متولی تقویت شود زیر این تعامل می‌تواند در بین دستگاه‌های اجرایی یک هم‌افزایی ایجاد کند و هزینه‌های مادی و غیر مادی لازم کاهش آسیب‌های را کاهش دهد.


همچنين فضل‌اله ایرجی کجوری، مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم گفت: آمارها و اطلاعات موجود نشان می‌دهد ظهور آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان عضو تشکل‌های دانشجویی و کانون های فرهنگی بسیار نادر و در حد صفر است.


وی افزود: وزارت علوم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری دانشگاه‌های کشور برنامه‌های متعددی را پیش بینی کرده است که برگزاری نمایشگاه سیّار عکس و پوستر و جشنواره «فیلم کوتاه و عکس دانشجویی» با موضوع ویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تولید استندآپ کمدی توسط هنرمندان حرفه ای و دانشجویی و ساخت انیمیشین با موضوع «اعتیاد» از جمله این برنامه‌ها است.


مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره «فیلم کوتاه و عکس دانشجویی» در دهه اول اسفندماه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان و علوم دریایی چابهار گفت: بیش از ۳۰۰ فیلم و ۲۰۰۰ عکس به این جشنواره ارسال شده است.


گفتني است؛ در حاشيه برگزاري اين كميته نمايشگاه "... قبل از پايان" با 100 اثر تصويري منتخب دانشگاهي در حوزه پيشگيري از اعتياد افتتاح شد.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در این کارگاه آموزشی که با حضور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهگر ها و مدیران خانه های بهداشت کارگری استان برگزار شد، با بیان اینکه سلامت روحی، جسمی و روانی کارگران در بهره وری و راندمان کارگاه ها و کارخانجات تاثیر گزار است، بهگران و مدیران خانه های بهداشت کارگری را سفیران سلامت وزارت کار در کارگاه ها و واحد های تولیدی و صنعتی خواند و اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی کم هزینه تر از درمان است و باید بیشتر در این حوزه فعالیت نمود.

پیشکاری به رسالت خانه های بهداشت کارگری در سلامت کارگران اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی مقوله ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت محیط در بین جامعه به ویژه جامعه کار و تولید کشور شد.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه کشور نیازمند تلاش کارگران است و چرخه های اقتصادی هر جامعه به دست کارگران به حرکت در خواهد آمد، اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی کارگران و آگاهی آنان نسبت به حق و حقوق خود از اولویت ها و وظایف وزارت کار است که در این زمینه مدیریت امور اجتماعی با تلاش شبانه روزی و کار جهادی بستر آموزش و توانمند سازی کارگران و کارفرمایان را فراهم خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از بهگر های برتر واحد های تولیدی و صنعتی استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901404

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند