Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:11:18 GMT

 آمریکا نگران سلاح‌های ضد ماهواره‌ای روسیه و چین

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۵۷۸۴

 آمریکا نگران سلاح‌های ضد ماهواره‌ای روسیه و چین

مدیر اطلاعات ملی آمریکا  اعلام کرد که روسیه و چین در حال ساخت سلاحی هستند که می‌تواند ماهواره‌های نظامی و تجاری آمریکایی را از کار بیندازد.

به گزارش ایسنا به  نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان اطلاعات آمریکا با انتشار گزارش سالانه خود درباره تهدیدهای واقعی علیه امنیت آمریکا اعلام کرد که روسیه و چین در حال ساخت سلاح‌هایی هستند که می‌توانند ماهواره‌های آمریکایی را از کار بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش با اشاره به تروریسم بین‌المللی و تهدیدهای سایبری، از سلاح‌های پیشرفته‌ای نام برده شده است که توسط روسیه و چین در حال ساخت هستند که می‌توانند ماهواره‌های آمریکایی را تحت تاثیر قرار دهند.

در این گزارش تاکید شده که این سلاح‌ها در برنامه‌ای به عنوان یگان‌های تخصصی ضد ماهواره‌ای ساخته می‌شوند که وضعیت بین‌المللی در فضا را پر تنش‌تر می‌کند.

 بر اساس این گزارش روسیه و چین قصد دارند تا با ساخت این سلاح‌های ضد ماهواره‌ای، توانایی نظامی آمریکا و متحدانش را کم کنند. در این گزارش همچین آماده است که روسیه و چین می‌توانند در آینده از این سلاح علیه آمریکا در درگیرهای نظامی استفاده کنند. به همین خاطر آمریکا قصد دارد تا سطح امنیت ماهواره‌های تجاری،‌ اجتماعی و نظامی خود را افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می کند تا محوریت را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دست بگیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه مانند آکواس در تلاش هستند تا نظام امنیتی در منطقه را به نظامی با محوریت آمریکا تبدیل کنند.

وزیر دفاع روسیه، در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، هشدار داد: در مورد این منطقه نیز شاهد تلاش های نظامند برای اصلاح نظام امنیتی منطقه از «آسه آن» محور به آمریکا محور هستیم. این کار با تقویت ساختارهای نظامی-سیاسی واشنگتن محور مانند آکواس انجام می شود.

کد خبر 6089114

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف