Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ که به تصویب نمایندگان مجلس رسید تمامی مدارس در تمام سطوح از پرداخت قبوض آب، برق و گاز براساس الگوی مصرف معاف بوده و اگر از این سقف بیشتر مصرف نمایند بایستی تمامی مبالغ را کامل پرداخت نمایند.

این اقدام  موجب فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف خواهد شد و گامی در جهت کاهش بخشی از مشکلات مالی مدارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که تمامی آموزش‌ها از خانه و مدرسه آغاز می‌شود می‌توانیم با اجرای الگوی صحیح مصرف در مدارس، دانش‌آموزان را از دوران ابتدایی و شکل گیری شخصیت‌شان با مصرف بهینه انرژی، مدیریت مصرف و الگوی مصرف آشنا ساخته و این فرهنگ را از مدارس به خانه‌ها هم تسری بخشیم .

اما ممکن است این مصوبه مشکلاتی نیز در روند آموزش ایجاد نماید و در مراکزی که الزام استفاده از تجهیزات انرژی بر( آزمایشگاهها، کارگاه آموزشی، سالنهای آموزشی و….) وجود دارد مدیران و تصمیم گیران مدرسه را به سمت حذف این تجهیزات سوق دهد . که در این حالت نه تنها این مصوبه مشکلی را حل نکرده است بلکه مشکلی دیگر را به مشکلات اضافه نموده است و بخشی از آموزش در مدارس که وابسته به تجهیزات انرژی بر بوده حذف شده است .

مدارس دولتی یا همه مدارس

البته در برخی از خبر گزاری ها  خبر به این شکل مخابره شده است که “با الحاق بندی به لایحه بودجه مقرر شد در سال ۹۷، کلیه مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در سقف الگوی مصرف از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز معاف باشند. سقف الگوی مصرف نیز طی دستورالعملی توسط وزارتخانه های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ می شود.” که در این حالت  استفاده از عنوان عبارت فرنگ سازی  منتفی بوده چراکه اگر بحث فرهنگ سازی باشد باید در کلیه مدارس  این طرح آغاز گردد تا  در بحث استفاده از انرژی دوگانگی ایجاد نشود .

*کارشناس حوزه آب

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها

همتی فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: تعیین شهریه کودکستان‌ها، یکی از تکالیف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است که در قوانین و ضوابط به آن اشاره شده است.

او با بیان این که شهریه بر اساس آئین نامه و ضوابط بررسی شده؛ ادامه داد: برای شهریه کودکستان‌ها الگوی جدیدی طراحی شده و بر همان اساس هزینه‌ها از والدین گرفته می‌شود.

وی افزود: بخشی از تخلفات و انحراف فعالیت مراکز پیشین بر اساس قوانین مصوب پایین بودن شهریه بوده است.

او با بیان این که الگوی جدید برای شهریه در نظر گرفته شده؛ تصریح کرد: بر اساس الگوی جدید به شکل سامانه‌ای فرایند محاسبه و تعیین شهریه طراحی شده است.

همتی فر گفت: در حال حاضر در فرایند تعیین و تصویب شهریه کودکستان‌ها هستیم.  موسسان کودکستان‌ها موظف هستند مدارک مستند را در سامانه بارگذاری کنند تا میزان شهریه مشخص شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: در صورتی که کارشناسان اطلاعات ثبت شده را تایید کنند نرخ‌نامه ابلاغ شده و به طور همزمان در سامانه کودکستان‌یاب قابل دسترس خانواده ‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد