Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،خبرنگار اعزامی المیادین در منطقه «عفرین» در شمال سوریه گفت که توافق بر سر استقرار نیروهای ارتش سوریه در عفرین وارد مرحله اجرایی شد و طی ساعت های آینده آغاز می شود.

این خبرنگار افزود که یک هیأت غیرنظامی از منطقه «شیخ مقصود» و «منبج» برای ارائه کمک وارد عفرین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار اعزامی المیادین تأکید کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی ترکیه در عفرین ارتش سوریه در مناطق«قسطل جندو» و «عین دقنه»نقاط نظامی داشت.

این خبرنگار تأکید کرد که دولت سوریه از منطقه عفرین حتی پیش از استقرار نیروهای ارتش که قرار است به زودی صورت گیرد، دفاع می کرد.

به گفته این خبرنگار توافق میان یگان های حمایت مردمی و دولت سوریه اشاره ای به تحویل سلا ح این یگان ها ندارد.

همچنین خبرنگار المیادین تأکید کرد که مقابله با هواپیماهای متجاوز ترکیه ارتباطی با توافق کردها و دولت سوریه ندارد این مساله در اساس یک مساله حاکمیتی است.

«عبدالرحمن سلمان» سخنگوی جنبش جامعه دموکراتیک در عفرین نیز به المیادین گفت که از همان ابتدا از دولت سوریه برای حمایت از عفرین دعوت کردیم.

سلمان افزود که عفرین بخشی از سوریه است و ترکیه حمله کورکورانه به منطقه انجام می دهد.

وی ورود ارتش سوریه به عفرین را سیلی محکم به ترکیه دانست.

سلمان تأکید کرد: امیدواریم برای دور کردن خطرات از سوریه تفاهم های بیشتری محقق شود.

 

انفجار در شهر قامشلی

در تحولی دیگر، خبرگزاری سانا گزارش داد که انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر قامشلی واقع در استان الحسکه  به جان باختن  5 تن و  زخمی شدن 7 غیر نظامی منجر شد.

یک منبع آگاه در فرماندهی پلیس استان الحسکه شب گذشته به خبرگزاری سانا گفت که عناصر تروریستی یک خودروی بمب گذاری شده را در محله «الغربی» شهر «القامشلی» منفجر کردند و در نتیجه آن نیز پنج تن کشته شدند و هفت تن دیگر نیز زخمی شدند.

این منبع تاکید کرد که زخمی های انفجار برای درمان به بیمارستان مختلف شهر القامشلی منتقل شدند در حالی که جراحت برخی از آنها خطرناک است و در نتیجه احتمال دارد شمار قربانیان این حادثه افزایش یابد.

 

انتهای پیام