Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@21:26:47 GMT

تعاونی ها صاحب مدرسه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۶۲۱۱

تعاونی ها صاحب مدرسه می‌شوند

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید حمید کلانتری در همایش مدرسه تعاونی، توسعه اشتغال پایدار با اشاره به اینکه تعاونی‌ها کار جمعی و گروهی را توسعه داده و تقویت می‌کنند، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های انسان انجام کار جمعی و اجتماعی بودن آن است که هر چقدر کارگروهی توسعه یابد قطعاً از ظرفیت‌های جامعه بیش از پیش استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او معتقد است که اگر تعاونی‌ها با اندیشه خیر و نیک‌اندیشی برای استفاده از توانمندی‌های اعضا حرکت کنند توفیقات بیشتری در زمینه فعالیت‌های خود به دست خواهند آورد.

معاون وزیر تعاون در ادامه با اشاره به تفاوت مراکز آموزش غیردولتی و تعاونی خاطرنشان کرد: در مدارس تعاونی همه اعضا در این فعالیت‌ها مشترک هستند. به طوری که تمام کارکنان کادر آموزشی معلمان به عنوان مالک مدرسه درصدد افزایش کارایی و بهره‌وری آموزشی خواهند بود.

کلانتری افزود: یکی از ویژگی‌های مدارس تعاونی استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان در برنامه‌ها، همایش‌ها و اقدامات آموزشی مدارس است.

او با اشاره به اینکه تمام اعضای مدارس تعاونی مسئول اقدامات و فعالیت‌های خودشان هستند و اگر در کنار سایر مدارس، مدارس تعاونی گسترش پیدا کنند آموزش‌ها به شکلی هدفمند و دقیق اجرا خواهند شد، افزود: هدف ایجاد مدارس تعاونی کار جمعی فرهنگی و اجتماعی است که در نهایت یک حرکت اجتماعی متناسب با نیازهای روز آموزشی پدید می‌آید در این باره می‌توان امیدوار بود که این تعاونی‌های آموزشی در مناطق محروم نیز ایجاد شوند و اکنون این اتفاق رخ داده است.

معاون وزیر تعاون در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم که تفکر تعاونی و ایجاد شبکه هماهنگ برای فعالیت‌های آموزشی باید از طریق مدارس تعاونی توسعه و گسترش پیدا کنند و قطعاً این موضوع به پیشرفت اندیشه تعاون کمک خواهد کرد.

دومین همایش دبیرخانه توسعه مدرسه تعاونی‌ با همکاری تعاونی فرهنگی، آموزشی راه رشد و تعاونی آموزشی، پژوهشی برگ نو با محوریت اشتغال پایدار برگزار شد که ترویج گفتمان تعاونی با عنوان مدل اقتصاد مشارکتی و بررسی ظرفیت زنان در ایجاد تشکل از اهداف آن اعلام شده است.

همچنین در این همایش، آناهیتا اصلاح‌پذیر به عنوان دبیر برگزاری این رویداد با اشاره به اینکه ما باور داریم در تعاونی کسی جا نمی‌ماند، گفت: باوری که می‌تواند از نابرابری، تبعیض، انزوا و عقب‌ماندگی به شایسته‌ترینشکل بکاهد؛ جهان امروز ما را به سبقت آشوب و اضطراب کشانده است.

او تأکید کرد: تحقق اشتغال پایدار برای محافظت از شأن انسان که در گرو مدارا و مشارکت است از پایه‌های «جا نماندن» از طریق تعاونی است.

اصلاح‌پذیر تأکید کرد: همایش تعاون، توسعه آموزشی و اشتغال پایدار راهی است که برای ترویج و بازسازی فرهنگ بی‌بدیل تعاون با رجوع به ارزش‌های خردمندانه آن مسئولیت‌پذیری و خودباوری را بیابیم.

منبع: فارس

402

تعاونی مدرسه توسعه مراکر آموزشی توانمندی اجتماعی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوساری مدارس کشور با اشاره به اینکه ساخت مدارس بزرگ مقیاس در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث شود.

شهریار خواجه صالحانی ۱۹ اردیبهشت در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شعار ایران قوی با مدارس قوی محقق می‌شود، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز در این امر پیشگام هستند و در توسعه و تجهیز مدارس گام‌های موثری بر می‌دارند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه ساخت مدارس بزرگ مقیاس در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث شود، مدرسه‌ای که در آن مردم حضور نداشته باشند، سودمند نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به مدرسه‌سازی اهتمام ویژه داشته باشیم، بیان کرد: لازم است سند توسعه مدارس چهارمحال و بختیاری آماده شود و وزارتخانه‌ آمادگی دارد در تحقق این سند کمک کند.

صالحانی با بیان اینکه باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در ساخت و نگهداری مدارس سهیم باشند، عنوان کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در راستای برطرف کردن نیازهای کوچک در حوزه توسعه و تجهیز مدارس گام برداشت.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر نقش خیرین مدرسه‌ساز در تقویت حوزه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تکریم خیرین به‌ویژه خیرین مدرسه‌ساز در دستور کار قرار بگیرد، خیرین مدرسه‌ساز پدیده امیدآفرین قرن هستند.

وی تاکید کرد: ایرانی نشان داده که ریشه در تعلیم و تربیت دارد، با مشارکت خیرین بالغ بر ۳۱ هزار مدرسه در کشور احداث شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نهضت «نذر مدرسه سازی» در اردبیل راه اندازی می شود
  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارند
  • تحویل ۳۰۰ کلاس درس در اردبیل تا پایان سال
  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیازمند مقام سازی هستند
  • برخی شهرک‌های زنجان کمبود مدرسه دارند
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند