Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@17:10:33 GMT

ارتش سوریه امروز وارد عفرین می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۶۴۹۳

شبه‌نظامیان کُرد سوریه و دولت این کشور برای ورود ارتش سوریه به منطقه عفرین به منظور مقابله با تهاجم نظامی ترکیه، توافق کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، رسانه‌های خبری کُردی اعلام کردند، دولت سوریه و «نیروهای دموکراتیک سوریه» توافق کردند ارتش سوریه امروز- دوشنبه وارد عفرین شود.

خبرگزاری کُردی «رووداو» به نقل از «شیخو بلو» از فرماندهان حزب دموکراتیک کُردی، نوشت: ارتش سوریه، دوشنبه وارد عفرین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از ورود به این شهر حمایت و دفاع از آن است.

«ریزان» مشاور رسانه‌ای «یگان‌های مدافع خلق کُرد» در عفرین، شنبه به خبرگزاری رووداو اعلام کرده بود: «رایزنی‌ها درباره عفرین ادامه دارد، و ما در صورت دستیابی به توافقی نتایج آن را اعلام می‌کنیم.»

درخصوص گزینه‌های مطرح شده در جریان این مذاکرات و موضع «یگان‌های مدافع خلق» درخصوص آنها، حدو گفت: «ما تمامی گزینه‌های به جز اشغالگری ترکیه را قبول می‌کنیم. ترکیه از نظر نظامی شکست خورده و از بحران رنج می‌برد. همین امر باعث شده است که ارتش آن زیرساخت‌ها و آثار باستانی در عفرین را هدف قرار دهد.

نیروهای ارتش سوریه در سال 2012 از نواحی کردی در شمال عقب‌نشینی کردند.

ترکیه سعی دارد «یگان‌های مدافع خلق» را از عفرین عقب براند؛ چرا که آن را وابسته به حزب ممنوع‌شده کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که خواستار خودمختاری در ترکیه است می‌داند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است. قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۳۰ تومانی به ۱,۹۳۵ رسیده بود، امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۵ تومانی (۰.۲۶ درصد) به ۱,۹۳۰ تومان رسید.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • قیمت لیر ترکیه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • امروز جمعه بارش در این ۱۷ استان شدت می یابد | سامانه بارشی جدید از دوشنبه وارد کشور می‌شود
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته