Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:52:44 GMT

پیکر شهیدان گمنام در قوچان تشییع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۶۸۰۲

پیکر شهیدان گمنام در قوچان تشییع شد

مشهد- ایرنا- پیکر پاک 2 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس روز دوشنبه در آستانه سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قوچان تشییع و در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر شهیدان گمنام صبح امروز با حضور پرشور شهروندان قوچانی از مقابل بیمارستان شهدا تا میدان مرکزی این شهر تشییع و پس از اقامه نماز به دانشگاه آزد اسلامی منتقل و در مقابل مسجد این واحد دانشگاهی تدفین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: افتخار دفن پیکر دو شهید گمنام پس از مکاتبات و پیگیریهای فراوان به این واحد دانشگاهی اعطا شد تا عطر حضور آنها حال و هوای فرهنگی دانشگاه را تغییر دهد.
مهدی وطن پرست افزود: این دو شهید گمنام خط شکن در سن 20 و 25 سالگی در عملیات کربلای 4 و رمضان در جزیره ام الرصاص و شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.
وی گفت: مراسم شب شام غریبان این شهدا نیز امشب در مشجد امام رضا(ع) و در جوار قبور آنها برگزار می شود. برنامه ریزی به منظور برگزاری مراسم سوم، هفتم و چهلم این شهدا نیز صورت گرفته است. همچنین طبق زمان بندی صورت گرفته بنای یادبود دو شهید گمنام در کمترین زمان ممکن ساخته و تا قبل از سالگرد تدفین شهدا نصب می شود.
قوچان در فاصله حدود 150 کیلومتری شمال مشهد واقع است.
7501/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره حفظ آثار استان یزد، منصور زارع اظهار کرد: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شب پنجشنبه هم مراسم گرامیداشت شهدای امنیت استان با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و قرائت دعای ندبه در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد واقع دربلوار جمهوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه هم مراسم وداع با این شهید گرانقدر ساعت ۲۰ در گلزارشهدای فیروز آباد اشکذربرگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در پارک بزرگ اشکذر پس از تشییع به خاک سپرده می‌شود.

زارع از عموم مردم ولایتمدار دارالعباده برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این لاله‌ی بی نام نامدار وطن دعوت کرد.

کد خبر 749182

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس