Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر بسیج کردن تمامی نیروهای امدادی هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروهای بومی و محلی، از کوهنوردان حرفه ای و فاتحان قله اورست برای بررسی قله ها دعوت شده است.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پر تکرارترین سوالاتی که درباره سلامتی در گوگل جستجو شده چیست؟

محققان در ایالات متحده داده‌های جستجوی گوگل در این کشور را در حوزه سلامت و پزشکی در چند هفته ابتدایی سال ۲۰۲۴ تجزیه و تحلیل کردند. آنها با برسی دریافتند که کاربران بیشتر به این علاقه‌مند بودند که آیا عفونت‌های معمول زمستانی مانند برونشیت، ذات الریه و گلودرد واگیردار هستند یا خیر. در ادامه به پرتکرارترین سوال‌های جستجو شده درباره سلامت در گوگل می‌پردازیم که ممکن است سوال شما هم باشد.

آیا برونشیت واگیردار است؟

با توجه به داده‌ها پرتکرارترین سوال این بود که آیا برونشیت واگیردار است؟ برونشیت، التهاب مجاری تنفسی است که هوا را به ریه‌ها می‌رساند و از آنجا خارج می‌کند. این التهاب معمولاً توسط یک ویروس به وجود می‌آید و می‌تواند منجر به سرفه‌های مخاطی، خستگی، تنگی نفس، درد قفسه سینه و تب و لرز شود.

سیگار کشیدن، سیستم ایمنی تضعیف شده و قرار گرفتن در معرض محرک‌هایی مانند بخار‌های شیمیایی برای مبتلایان خطرناک است.

برونشیت واگیردار نیست، اما ویروسی که باعث برونشیت می‌شود ممکن است واگیردار باشد. به عنوان مثال، آنفلوانزا که بسیار مسری است، می‌تواند باعث برونشیت شود.

آیا ذات الریه یا سینه پهلو واگیردار است؟

برخلاف برونشیت، ذات الریه کیسه‌های هوایی ریه را ملتهب می‌کند که می‌تواند باعث پر شدن آنها با مایع یا چرک شود. این بیماری علاوه بر سرفه‌های مخاطی، می‌تواند باعث درد قفسه سینه هنگام تنفس یا سرفه، گیجی، خستگی، تب و لرز، کاهش دمای بدن، تهوع و تنگی نفس شود.

باکتری ها، قارچ‌ها و ویروس‌هایی مانند کرونا می‌توانند باعث ذات الریه شوند. انجمن ریه آمریکا (ALA) اعلام کرده است که برخی از انواع ذات الریه، مانند آنهایی که ناشی از برخی باکتری‌ها یا قارچ‌ها هستند، واگیردارند. به عنوان مثال، ذات الریه باکتریایی حدود ۴۸ ساعت پس از شروع آنتی بیوتیک‌ها یا از بین رفتن تب واگیردار خواهد بود.

لوپوس چیست؟

سومین جستجوی پرتکرار در حوزه سلامت در جستجو‌های گوگل، مربوط به بیماری لوپوس بوده است. لوپوس یک بیماری خودایمنی است که هنگامی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بافت‌ها و اندام‌های سالم بدن را مورد حمله قرار می‌دهد. با گذشت زمان، این بیماری باعث التهاب و درد در پوست، مفاصل و اندام‌های داخلی می‌شود.

علائم لوپوس شامل خستگی، تب، درد مفاصل، تورم، بثورات پروانه‌ای شکل در صورت، ضایعات پوستی، تنگی نفس، درد قفسه سینه و خشکی چشم است.

هر کسی می‌تواند دچار لوپوس شود. از جمله مبتلایان به این بیماری، سلنا گومز است که در سال ۲۰۱۵، اعلام کرد که لوپوس دارد.

علائم معمولاً با دارو‌هایی مانند دارو‌های ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs)، کورتیکواستروئید‌ها و دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی کنترل می‌شوند.

در روز چقدر باید آب بنوشیم؟

چهارمین جستجوی پرتکرار در حوزه سلامت در جستجو‌های گوگل درباره میزان مصرف آب در یک روز بوده است. توصیه قدیمی این است که هر روز هشت لیوان (حدود ۲۳۰ میلی لیتر) آب بنوشید. اما، برخی از کارشناسان هشدار می‌دهند که جواب یکسانی برای همه وجود ندارد، زیرا میزان آب مصرفی به قد، وزن و سطح فعالیت شما و همچنین شرایط پزشکی هر فرد بستگی دارد.

پزشکان پیشنهاد می‌کنند که بسته به سطح فعالیت، از ۱۴ تا ۳۰ میلی لیتر به نسبت هر ۴۵۳ گرم وزن بدن، آب بنوشید.

منبع: روزیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • خدمات سئو ارزان
  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • بازگرداندن دست بند طلا به صاحبش
  • کشف جسد کودک ۴ ساله پس از ۳ روز جستجو در رودخانه شاوور
  • پر تکرارترین سوالاتی که درباره سلامتی در گوگل جستجو شده چیست؟
  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • شهروند گرفتار در ارتفاعات کوهسرخ خراسان رضوی نجات یافت
  • حرف‌های تلخ ستاره ملی‌پوش؛ در گوگل در مورد مرگ جستجو می‌کردم!
  • عادت اشتباهی که درد کمر را افزایش می‌دهد
  • میکل آرتتا و تصاحب رکورد جاودانه ژوزه مورینیو در صورت قهرمانی در لیگ برتر