Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و ایام وفات حضرت ام البنین(س) استان مرکزی میزبان ۲۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود. ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، 300 شهید تفحص شده دوران دفاع مقدس همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و ایام فاطمیه در سطح کشور تشییع و تدفین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرزمین آفتاب زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز از جمله استان‌هایی است که در این ایام میزبان سربازان گمنام حضرت روح‌الله(ره) می‌شود.

استان مرکزی میزبان شهدای گمنام تازه تفحص شده

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در دهه دوم فاطمیه امسال، استان مرکزی میزبان 22 شهید تازه تفحص شده می‌شود.

سردار سیدمحمد باقرزاده با اشاره به تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان مرکزی اظهار داشت: هم‌زمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در آغاز اسفند امسال، پیکر 300 شهید دفاع مقدس، شهدای گمنام و شناسایی شده در 29 استان کشور تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

وی بیان کرد: از میان شهدای تفحص شده، 34 شهید گمنام با آزمایشات DNA شناسایی شده‌اند که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این ایام، 10 نقطه از استان مرکزی میزبان پیکر 20 شهید دفاع مقدس است.

باقرزاده خاطرنشان کرد: تاکنون محل خاکسپاری و جانمایی تدفین شهدا در شهرهای زاویه، خشکرود، رازقان از توابع شهرستان زرندیه، غرق آباد ساوه، حوزه جامعه‌المصطفی آشتیان، تلخاب و خنجین فراهان مورد بازدید قرار گرفته است.

استان مرکزی آماده استقبال از شهدای بی‌نشان 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به تشییع و تدفین 22 شهید گمنام در استان مرکزی به خبرنگار تسنیم گفت: این شهدای گمنام از یک اسفندماه، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تا یازدهم اسفندماه، سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) در نقاط مختلف استان مرکزی تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

مصطفی مشایخی افزود: یک اسفندماه تشییع و خاکسپاری 14 شهید از این شهدای گمنام را در شهرهای غرق‌آباد، میلاجرد، آشتیان، هندودر، جاورسیان، آستانه و زاویه داریم که در هر یک از این شهرها دو شهید گمنام تشییع می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: شب قبل از خاکسپاری این شهدای گمنام یعنی 30 بهمن ماه مراسم شبی با شهدا هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء هم در هر یک از این شهرها برگزار می‌شود.

مشایخی بیان کرد: مراسم شبی با شهدای شهر غرق‌آباد در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود و تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در این شهر یک اسفندماه راس ساعت 10 صبح یک اسفندماه از مسجد جامع آغاز و با پیمودن میدان امام خمینی(ره) این شهر به پارک شاهد ختم می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم شبی با شهدای شهر میلاجرد هم 30 بهمن ماه در مهدیه این شهر هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود و تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در این شهر یک اسفندماه راس ساعت 10 صبح در گلزار شهدا، خیابان شهدا و پارک لاله انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد: در شهر آشتیان هم مراسم شبی با شهدا 30 بهمن ماه در مصلی این شهر برگزار و مراسم تشییع شهدای گمنام در این شهر هم یک اسفندماه راس ساعت 9:30 در میدان آزادی و حوزه علمیه جامعه‌المصطفی این شهر انجام می‌شود.

مشایخی اضافه کرد: مراسم شبی با شهدای شهر هندودر هم 30 بهمن ماه در مصلی این شهر برگزار می‌شود و مراسم تشییع شهدای گمنام در این شهر راس 14:30 از بخشداری سربند تا بوستان شهر هندودر انجام می‌شود.

وی افزود: در جاورسیان هم 30 بهمن ماه مراسم شبی با شهدا هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود و تشییع پیکر مطهر شهدا هم یک اسفندماه راس ساعت 10:30 صبح از میدان امام حسین(ع) تا میدان امام حسن(ع) این شهر انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: مراسم شبی با شهدای شهر آستانه هم در 30 بهمن ماه هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء در مصلی(مسجد جامع) این شهر برگزار می‌شود، پیکر مطهر شهدای گمنام در این شهر هم یک اسفندماه راس ساعت 9:30 از مصلی تا پارک حرم(بوستان شهدای گمنام) تشییع می‌شود.

مشایخی با اشاره به تشییع پیکر دو شهید گمنام در شهر زاویه هم گفت: پیکر این دو شهید گمنام یک اسفندماه راس ساعت 9:30 صبح در حوزه مقاومت بسیج شهر زاویه تشییع که شب قبل از آن هم مراسم شبی با شهدا در مهدیه این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: در شهر رازقان هم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام را داریم که مراسم شبی با شهدای این شهر در تاریخ 2 اسفندماه هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع علیشار برگزار و تشییع پیکر مطهر این شهدا همراس ساعت 9:30 صبح 3 اسفندماه از مسجد جامع رازقان به سمت پارک حضرت ولیعصر(عج) این شهر انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در شهر توره هم تشییع دو شهید گمنام را داریم که مراسم شبی با شهدای این شهر در 3 اسفندماه هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء در مصلی این شهر برگزار می‌شود و پیکر مطهر این شهدای گمنام هم 4 اسفندماه راس ساعت 9:30 صبح از پایگاه بسیج ثارالله روستای حصار به سمت بوستان شهدای گمنام توره تشییع می‌شوند.

مشایخی با اشاره به تشییع دو شهید گمنام در شهر خنجین هم گفت: مراسم شبی با شهدای این شهر 9 اسفندماه هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهر برگزار و تشییع پیکر این شهدا هم در 10 اسفندماه راس ساعت 9 صبح از حوزه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) به سمت بوستان شهدای گمنام این شهر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام را هم در شهر تلخاب داریم که مراسم شبی با شهدای این شهر 10 اسفندماه هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء در حسینیه سیدالشهدا تلخاب برگزار و پیکر مطهر این شهدا هم در 11 اسفندماه راس ساعت 9 صبح از دهیاری تلخاب به سمت بوستان ملت(شهدای گمنام) تشییع می‌شوند.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند

آفتاب‌‌نیوز :

پس از سال‌ها انتظار پیکر‌های مطهر شهدای گمنام و تازه شناسایی‌شده دفاع مقدس صبح امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران و برخی شهر‌ها تشییع شدند.

این مراسم در اجتماع بزرگ صادقیون با حضور قشر‌های مردم، هیات‌ها و موکب‌های عزاداری تهران برگزار شد.

استان‌های قم، کرمان و قزوین میزبان ۱۴ شهید «گمنام» هستند و ۱۲ شهید تازه شناسایی‌شده هم در استان‌های البرز، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، همدان و خوزستان تشییع می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • پیکر شهید «جهانگیر بیات» در ماهدشت تشییع و تدفین شد
  • تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در کرمان
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • فیلم/ لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد جمکران
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد