Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: در اردیبهشت ماه ۹۷ بخش مهمی از فاز ۲ مجموعه پتروشیمی ایلام به بهره‌برداری می‌رسد. ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر امروزدر حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام، روند پیشرفت فاز 2 پتروشیمی از سال 94 تاکنون را بسیار خوب عنوان کرد اظهار داشت: پیشرفت این پروژه اکنون به بالای 90 درصد رسیده و طبق گفته های مدیران این شرکت، فاز 2 مجتمع پتروشیمی تا مردادماه سال آینده باید به بهره برداری آزمایشی برسد و اگر این وعده محقق شود، در شهریورماه سال آینده با حضور ریاست محترم جمهوری شاهد بهره برداری رسمی از این پروژه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پتروشیمی ایلام علیرغم مشکلاتی که بر سر راه دارد، از پیشرفت های بسیار مطلوبی در روند کار و بهره گیری از نیورهای متخصص بومی داشته است.

سلیمانی دشتکی، چگونگی بهره برداری از فاز 2 پتروشیمی را یکی از مسائل مطرح شده در بازدید امروز عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات فاز یک پتروشیمی ایلام تامین خوراک این شرکت است که پیشتر در دیدار با وزیر نفت این موضوع را مطرح کرده ام و ایشان نیز قول مساعد را داده اند.

استاندار ایلام یکی دیگر از مشکلات پتروشیمی ایلام را تامین آب مصرفی این شرکت عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از فاز 2 پتروشیمی ایلام، میزان آب مصرفی این شرکت از 90 لیتر در ثانیه به 200 لیتر خواهد رسید که برای تامین این میزان مصرف باید سد گلال هرچه زودتر به بهره برداری رسیده و خط انتقال 10 کیلومتری این سد تا شرکت، اجرایی شود.

وی، محصولات پتروشیمی ایلام را از باکیفیت‌ترین محصولات پتروشیمی در کشور دانست که بیش از 80 درصد آن به بازارهای جهانی صادر می‌شوند و افزود: پس از بهره برداری از فاز دوم (الفین) خوراک مورد نیاز را از پالایشگاه گاز دریافت و میتوانیم سالانه 450 هزار تن اتیلن تولید کنیم.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه پروژه در دست احداث الفین پتروشیمی ایلام بزرگترین واحد الفین در غرب کشور است، تصریح کرد: در طول سه سال گذشته درصد پیشرفت این پروژه به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه واحد الفین پتروشیمی ایلام از ظرفیت تولید 450 هزار تن اتیلن در سال برخوردار است، اظهار داشت: واحد الفین هم اکنون در مجموع بیش از 90 درصد پیشرفت دارد که تا مردادماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ ت

R7718/P1336/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ یادگار محمدی اظهار کرد: طی سال گذشته تعداد پنج هزار و ۸۱۸ فقره بازرسی و ۷۱۱ فقره نمونه برداری از واحد‌های تولیدی، خدماتی و مراکز عرضه استان انجام شده است.
وی افزود: همچنین ۹۷ فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین‌های بازی از سوی کارشناسان این اداره کل، صورت گرفته است.
سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام، هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و تصریح کرد: در صورت منطبق نبودن محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی، متخلفان مجازات خواهند شد.

محمدی تشریح کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود و در صورت نداشتن پروانه استاندارد، صدور و تمدید، فعالیت واحد‌ها و مجوز آن‌ها تعلیق و ابطال خواهد شد.

در استان ایلام ۲۲۳ واحد تولیدی زیر پوشش اداره کل استاندارد وجود دارد که ۱۵۲ واحد آن فعال است.

دیگر خبرها

  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • بهره‌برداری از «کوه نور صفه» در اصفهان/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشتیم
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام
  • افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است