Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار کردستان گفت: بخشي از آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي که در جامعه وجود دارد به مساله نبود شغل و افزايش آمار بيکاري بر مي گردد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسين خوش اقبال روز دوشنبه در جلسه شوراي راهبردي جمعيت استان اظهار کرد: آمارها نشان مي دهد هر جا که وضعيت اشتغال مطلوب بود آمار طلاق، ناهنجاري اجتماعي و اختلافات خانوادگي نيز کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر اينکه آمارهاي موجود در زمينه طلاق و ازدواج استان با توجه به اعتقادات مردم و بافت جمعيتي نگران کننده است، افزود: براي رفع اين مشکلات بايد تلاش کرد با فضا سازي براي سرمايه گذاران، زمينه ايجاد اشتغال جوانان و کاهش بيکاري را فراهم کرد.
معاون استاندار کردستان تاکيد کرد: توسعه استان و رفع معضلات و مشکلات موجود در بخش هاي مختلف نيازمند کار کارشناسي و اتخاذ تصميم هاي مطلوب و موثر توسط مديران و مسئولان است.
خوش اقبال در ادامه با تاکيد بر اينکه اعضاي هر جلسه بايد با اطلاعات و آگاهي کامل حضور پيدا کنند، يادآور شد: نداشتن اطلاعات و آگاهي کافي از موضوع جلسات و ارائه نظرات شخصي موجب مي شود نتيجه اي از برگزاري جلسه نگيريم و خروجي نداشته باشيم.
وي از ادارات و دستگاه هاي اجرايي استان خواست حداقل 10 روز قبل از برگزاري جلسات، اعضا را در جريان دستور کارها و موضوع جلسه قرار دهند تا با اطلاعات کافي حضور پيدا کنند.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کيلومتر مربع براساس نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسکن سال 95 داراي يک ميليون و 603 هزار نفر جمعيت دارد.
استان کردستان بر اساس آخرين تقسيمات کشوري در سال 1390 داراي 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و يک هزار و 697 آبادي داراي سکنه و 187 آبادي خالي از سکنه است.
7348/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلم‌های سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقه‌بندی ژانر اجتماعی قرار می‌گیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده‌ است، فیلم‌هایی که افزون‌بر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاش‌گر، در دل قاب‌های سخنگوی خود روایتگر آسیب‌های اجتماعی نیز بوده‌اند.

گرچه سینمای کارگری در ایران به‌دنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سال‌های نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهم‌ترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب می‌بیند.

در کنار فیلم‌هایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهم‌ترین نماینده‌های آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده می‌شوند، از «به‌آهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری می‌توان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.

همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشک‌ها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به‌ واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی به‌واسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلم‌های یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشته‌اند.

البته پیداست که در برخی از آن‌ها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیب‌پذیر جامعه داشته باشند.

به هر روی سینمای ایران به ‌واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصه‌گو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسب‌ها کارگران اخبار سینما

دیگر خبرها

  • دولت دنبال رفع دغدغه‌های معلمان است + فیلم
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج