Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-24@22:53:12 GMT

هواشناسی بوشهر: باران خوبی در راه است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۸۲۲۲

مردم استان بوشهر منتظر بارش رحمت الهی هستند زيرا باران آخر هفته به صورت پراکنده و اوایل هفته آینده مداوم خواهد بارید.

مردم استان بوشهر منتظر بارش رحمت الهی هستند زيرا باران آخر هفته به صورت پراکنده و اوایل هفته آینده مداوم خواهد بارید.

به گزارش جنوب نیوز، باران که دیروز حال و هوای برخی نقاط استان بوشهر را تغییر داد و به آن لطافت بخشید، قرار است در روزهای نخستین ماه پایانی سال دوباره مهمان این استان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: دیروز وحدتیه با 6 و دیلم با 5 میلیمتر بیشترین بارندگی را داشتند و در بوشهر هم بارش حدود 2 میلیمتر بود.

زهرا راستگو با اشاره به این‌که دیروز در نقاط جنوبی استان باران نبارید، افزود: چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بارش‌هایی پراکنده در استان خواهیم بود، اما یکشنبه و دوشنبه هفته آینده باران خوبی داریم.

وی ادامه داد: باران یکشنبه در همه نقاط استان و دوشنبه بیشتر در نیمه جنوبی خواهد بارید.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: با توجه به وجود گردوغبار در استان خوزستان احتمال دارد امروز این پدیده در شمال استان ما نیز رخ دهد.

راستگو همچنین با اشاره به کاهش دما، گفت: با شمالی شدن جهت باد، دما امروز بین 5 تا 10 درجه در نقاط شمال و مرکز استان کاهش یافته و بیشترین کاهش دما در برازجان رخ داده است.

وی از مواج بودن خلیج فارس در سواحل جنوبی استان هم خبر داد و افزود: چهارشنبه دریا در این مناطق آرام خواهد شد.

هشدار هواشناسی؛ گروه‌های حساس امروز و فردا از خانه بیرون نیایند

همچنین هواشناسی استان بوشهر در اخطاریه‌ای که ظهر امروز صادر شد، اعلام کرد: با توجه به ورود توده گردوغبار به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا به ویژه در نیمه شمالی استان طی امروز و فردا، توصیه می‌شود بیماران، کودکان و سالمندان از قرار گرفتن در هوای آلوده خودداری کنند.


منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد

هوای یزد از دوشنبه بارانی است و بارش باران در این استان کویری به روایت آمار هواشناسی، در شهرستان تفت طی ۲۷ سال گذشته بی‌سابقه بود.

به گزارش ایسنا، مدیر کل مدیریت بحران یزد با بیان اینکه ۴۹۰ تیم شامل ۱۵۰۰ نیروی امدادی و خدماتی در این استان در حال آماده‌باش هستند به همشهری آنلاین گفت: خوشبختانه از دوشنبه که بارش‌ها در استان شروع شد، همکاری خوبی بین گروه‌های جهادی و مردمی برای مدیریت سیلاب شکل گرفت.

محمد علی ملک‌زاده با بیان این که برخی محور‌های فرعی و اصلی به دلیل روان‌آب مسدود شده است، افزود: ۶۲ واحد مسکونی نیز خسارت دیدند که این خسارت عمده نبود.

او با تاکید بر اینکه همه چیز در استان و مناطق سیل‌زده تحت کنترل است، ادامه داد: این سیلاب هیچ مصدوم یا فوتی نداشته است.

به گفت ملک‌زاده، ۳ جلسه مدیریت بحران در استان یزد با بیش از ۱۰۰ مصوبه برگزار شده و به دلیل فعال بودن سامانه بارشی آماده‌باش کامل در همه شهرستان‌ها همچنان برقرار است.

رئیس اداره هواشناسی یزد نیز با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی از سال ۱۳۷۶ در تفت تشکیل شده است، گفت: سه‌شنبه شب ۵۱.۷ میلمتر باران در شهر تفت بارید که از زمان تشکیل ایستگاه هواشناسی تا کنون بی‌سابقه است. احتمال اینکه رکورد بارش در این شهر به بیش از ۲۷ سال برسد نیز وجود دارد.

سیدعباس میرحسینی همچنین بارش در اسلامیه و طزرجان هم به ترتیب ۳۹ و ۳۳.۶ میلیمتر اعلام کرد و افزود: در سخوید ۳۰، سلطانب سانیج ۲۹، ده بالا (توده) ۲۸، خودسفلی ۲۶.۵، ده بالا (آمحسن) ۲۴ و دره شیرسانیج ۲۲ میلی متر باران گزارش شد. بارش سالانه باران در استان یزد ۹۰ میلیمتر است.

tags # بارش باران سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر