Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علیمراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در گردهمایی مشترک مدیران عامل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و مدیران آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان ها با اشاره به این که طرح سامانه های نوین آبیاری امسال در سطح ۲۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا شده و یا در حال اجراست، اظهار داشت: در طرح سامانه های نوین آبیاری، رویکرد آبیاری به روش میکرو است و فضای عملکرد این سیستم در کشور مهیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هوشمندکردن سیستم‌های آبیاری تحت فشار با هماهنگی و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حال انجام است.

در این گردهمایی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان تنها زیرساخت غیردولتی مالی- اعتباری و سرمایه گذاری بخش کشاورزی رویکرد جدیدی در تخصیص بهینه اعتبارات دولتی فراهم کرده اند.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی، افزود: این موضوع در اعتبارات طرح های سامانه های نوین آبیاری عملیاتی شده است و امیدوارم در اعتبارات دیگر بخش کشاورزی نیز به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار قرار گیرد.

در پایان این گردهمایی مشترک،مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون طرح سامانه نوین آبیاری در بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی اجرایی شده و حدود ۱۴۵ هزار هکتار نیز در حال اجرا است،اظهار داشت: از سال ۶۹ تاکنون،یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

عباس زارع اضافه کرد:با اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری ۷.۵ میلیارد متر مکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شده است.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز چهارشنبه در نشست بررسی طرح زراعت چوب در استان خوزستان بیان کرد: زراعت چوب به عنوان یک کار جدید است که می‌تواند بخشی از کانون‌های ریزگرد را تحت پوشش قرار داده و در کنار آن موجب شکل‌گیری تولید صنایع چوب و ایجاد زنجیره اشتغال در استان شود.

وی افزود: طرح زراعت چوب در قالب سفر هیأت دولت مطرح شد و مورد تأیید دولت قرار گرفت. خوزستان حدود ۶ میلیون هکتار زمین دارد و اجرای این طرح در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان در طول چهار سال پیش‌بینی شده است.

حسینی محراب ادامه داد: در هر هکتار از طرح زراعت چوب بیش از یک هزار درخت اکالیپتوس و گونه‌های مشابه کشت می‌شود که پس از چهار سال به تولید می‌رسد و در این مدت از برگ آن برای گرفتن اسانس استفاده می‌شود که برای این امر نیز چند کارخانه راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری کشت نهال در حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده و رقم مصوب ۴۶ هزار هکتار بوده که رقم قابل توجهی است؛ درخواست‌هایی که شرکت‌ها و کشاورزان مختلف داشتند، بیش از ۱۰۰ هزار هکتار است.

حسینی محراب گفت: تاکنون و در مجموع ۲ هزار هکتار در زمینه زراعت چوب در استان زیر کشت رفته است و کشتی که در سال زراعی جاری شده بیش از ۸.۵ برابر نسبت به گذشته است.

وی افزود: آماری که در سامانه منابع طبیعی کشور برای کشت نهال ثبت شد، ۹۰ هزار هکتار است که ۷۳ هزار هکتار از آن فقط به خوزستان اختصاص دارد و ۱۷ هزار هکتار برای سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شهرک‌های صنایع چوب و مبلمان می‌تواند در کنار اجرای طرح زراعت چوب در استان ایجاد شود، عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد این پروژه داشته باشد.

کد خبر 6088140

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است