Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علیمراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در گردهمایی مشترک مدیران عامل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و مدیران آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان ها با اشاره به این که طرح سامانه های نوین آبیاری امسال در سطح ۲۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا شده و یا در حال اجراست، اظهار داشت: در طرح سامانه های نوین آبیاری، رویکرد آبیاری به روش میکرو است و فضای عملکرد این سیستم در کشور مهیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هوشمندکردن سیستم‌های آبیاری تحت فشار با هماهنگی و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حال انجام است.

در این گردهمایی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان تنها زیرساخت غیردولتی مالی- اعتباری و سرمایه گذاری بخش کشاورزی رویکرد جدیدی در تخصیص بهینه اعتبارات دولتی فراهم کرده اند.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی، افزود: این موضوع در اعتبارات طرح های سامانه های نوین آبیاری عملیاتی شده است و امیدوارم در اعتبارات دیگر بخش کشاورزی نیز به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار قرار گیرد.

در پایان این گردهمایی مشترک،مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون طرح سامانه نوین آبیاری در بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی اجرایی شده و حدود ۱۴۵ هزار هکتار نیز در حال اجرا است،اظهار داشت: از سال ۶۹ تاکنون،یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

عباس زارع اضافه کرد:با اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری ۷.۵ میلیارد متر مکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شده است.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنددار شدن هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزخراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: در سال جاری ۸ مورد نقشه تجمعی پلاک‌های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۷ هزارو ۴۵۷ هکتار تهیه شده و ۶۶۳ نفر بهره بردار با سطحی برابر یک هزار و ۲۵۷ هکتار به اداره ثبت اسناد واملاک fvhd سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

علی مبارکی افزود: در سال جاری با هدف آموزش بهره برداران ۳۳۸ نفر روز دوره آموزشی برگزار و بیش از ۲۱ هزارو ۵۵۲ کیلومتر از اراضی بطور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۶۰۰ مورد اخطاریه و ۱۵۶ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۲۳ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی وباغی شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۶۰ مورد ثبت پرونده حقوقی وتعداد ۵۰ مورد از پرونده‌های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.



دیگر خبرها

  • سند دار شدن یک هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور 
  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • صدور سند حدنگاری برای ۱۶میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی
  • سنددار شدن هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور
  • اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان
  • تجهیز یک چهارم اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری
  • اجرای ۱۹۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در خراسان جنوبی
  • افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی با اجرای آبیاری کم فشار
  • آبیاری کم فشار، گامی به سوی افزایش راندمان بخش کشاورزی 
  • اجرای آبیاری کم فشار گامی بسوی افزایش راندمان آبیاری بخش کشاورزی