Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:27:14 GMT

کلاهبردار سایبری توسط پلیس در خوزستان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۸۵۲۹

کلاهبردار سایبری توسط پلیس در خوزستان دستگیر شد

اهواز - ایرنا - رییس پلیس فتا خوزستان با اعلام دستگیری یک کلاهبردار سایبری در استان گفت: کلاهبرداران سایبری از هر فرصتی برای سواستفاده و فریب کاربران استفاده کرده و با اغفال هموطنان اهداف مجرمانه و سودجویانه خود را عملی می‌کنند.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ شاهین حسنوند با بیان اینکه موارد بسیاری در خصوص سوء استفاده از اعتماد افراد و کلاهبرداری از آنها در فضای مجازی موجود است، اظهار کرد: در یک مورد شخصی با درج آگهی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی و ادعای اعطای وام کم بهره از سرمایه شخصی خود، اقدام به کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آگهی دهنده اظهار کرده بود که می‌تواند از طریق یکی از بستگانش که فروشگاه کالای خانگی دارد در حد 200 میلیون ریال وام تهیه کند و برای اخذ وام و تسریع در امور،هفت‌میلیون و 500هزار ریال به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کند.
وی ادامه داد: متهم تعداد دو فقره سفته بدون مهر و امضا برای جلب اعتماد به متقاضیان تحویل داده و پس از اخذ وجه دیگر جوابگو نبوده است.
رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: در ادامه پس از اخذ اظهارات شکات و طی تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 16 نفر از قربانیان این کلاهبرداری شناسایی شده‌اند اظهارکرد:افرادی که به این نحوه از آنها کلاهبرداری شده می‌توانند با مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای خوزستان و یا پلیس فتا خوزستان شکایت خود را ثبت کنند.
سرهنگ حسنوند با بیان اینکه چنین پیشنهاداتی در فضای مجازی معمولا کلاهبرداری بوده، به شهروندان توصیه کرد: برای اخذ وام به بانک‌ها، موسسات مالی مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این نوع تبلیغات در فضای مجازی توجه نکنند و از واریز وجه به حساب این افراد که در فضای مجازی ادعا دارند وام پرداخت می‌کنند و یا در بانک آشنا دارند که بتواند برای آنها وام فراهم کند، خودداری کنند.
7152/ 6037

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۲۷ فقره پرونده کلاهبرداری به ارزش ۳۸ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال خبر داد و گفت: فرد کلاهبردار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ترفندهای مختلف از جمله خرید و فروش ملک و خودرو اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با بررسی اظهارات شاکیان پرونده، یک نفر کلاهبردار در این رابطه شناسایی و دستگیر شد، افزود: این فرد در بازجویی‌های بعمل آمده به ۲۷ فقره کلاهبرداری به ارزش ۳۸ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه در همین رابطه یک پرونده جعل هم کشف شد، خاطرنشان کرد: فرد کلاه‌بردار بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.‌

کد خبر 746826

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد