Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای مدیریت هزینه در دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح ساختار و چابک سازی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مسئله محور باید به نحوی برنامه ریزی کرد که برای گسترش ارتباط با صنعت و جامعه ارتباط بهتر برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید دست به طراحی خوشه های صنعتی زده شود و از توان مردم برای حل مشکلات جدی استان همدان یعنی بیکاری بهره جست.

دکتر فرهاد رهبر ادامه داد: با توجه به پتانسیل موجود و حمایت های استاندار همدان، برای فروش محصول دانش بنیان در این استان، پتانسیل و امکانات خوبی وجود دارد و از این توان می شود برای درآمدزایی و حل مشکل مردم استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی هدف فقط درآمدزایی نیست؛ هدف حل مشکل مردم است و باید برنامه سال آینده در استانها خیلی دقیق و عملیاتی نوشته شود و در فصل اول سال برنامه مفصلی را برای گسترش ارتباط با صنعت از استان همدان انتظار داریم.

دکتر فرهاد رهبر گفت: زمانی که ما به مردم خدمت کنیم، قطعا خدا به حرکت و نیت ما برکت می دهد و درآمدزایی هم تحقق پیدا می کند.

وی ضمن اشاره به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همدان امکانات خوبی دارد که بسیاری از دانشگاه های دولتی در تهران ندارند و باید از این امکانات استفاده و بهره گیری شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید به سمت درآمدهای دانش بنیان حرکت کرد و در این راستا نباید از خدمت رسانی به مدارس سما با در اختیار قرار دادن امکانات آزمایشگاهی غافل شد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید با آموزش ضمن خدمت به ایجاد شغل و کسب و کارهای جدید اقدام کند.

دکتر فرهاد رهبر در ادامه تاکید کرد: مدیریت هزینه یکی از راهکارهای جدی دانشگاه آزاد اسلامی است و مسائل اصلی دانشگاه مسائل فرهنگی است، در همین راستا وظایف هیات امناء تبیین سیاست های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی کشور، جزیره ای فکر کردن است و یکی از راه حل های جزیره ای فکر نکردن، همین برگزاری جلسه های هیات امناست.

وی افزود: خوشبختانه از شورای اسلامی شدن دانشگاه ها مجوز داشتن هیات جذب مستقل اخذ شده تا اعضای هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شوند.

وی تصریح کرد: ما امروز 20 هزار نفر دانشجوی دکترای بیکار و 47 هزار نفر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری در سطح کشور داریم و اگر برای آنها فکری نشود برای کشور ایجاد بحران خواهد کرد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مشکل حل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هزینه های فرهنگی باید دقت نظر صورت پذیرد و هزینه فرهنگی در بودجه امسال قابل ذخیره سازی است.

دکتر فرهاد رهبر اظهار داشت: امروز نیاز کشور لشکر دانشجویی نیست، دانشگاه آزاد اسلامی زمانی وارد عرصه آموزش تحصیلات تکمیلی در کشور شد که نیاز اساسی بود و به خوبی انجام وظیفه کرد، اما امروز باید دانشگاه آزاد اسلامی تغییر ماموریت از آموزش به پژوهش دهد.

وی تاکید کرد: ماموریت ما امروز در دانشگاه آزاد اسلامی حل مسئله مردم یعنی اشتغال و درآمدزایی است و اگر در این مسیر موفق نباشیم درست عمل نکرده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه ای برای اخذ استاد راهنمای دانشجویان تحصیلات تکمیلی طراحی شده، به طوری که دانشجویان به راحتی استاد راهنمای خود را انتخاب می کنند و هر عضو هیات علمی بیش از 8 دانشجو را نمی تواند راهنمایی کند.

دکتر فرهاد رهبر تاکید کرد: سرانه دانشجویان دانشگاه های دولتی مبلغی افزون بر 12 میلیون تومان برای هر دانشجوست و این سرانه برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به 3 میلیون تومان نمی رسد، از این رو مدیریت هزینه در دانشگاه دولتی دشوار است.

دکتر فرهاد رهبر همچنین خاطرنشان کرد: برای مدیریت هزینه در دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح ساختار و چابک سازی صورت گرفته و چند سامانه متمرکز نیز که امکان نظارت سیستمی را به دانشگاه آزاد اسلامی می دهد مانند سامانه خرید دارایی، حقوق و دستمزد طراحی شده که اثرات آن به زودی مشخص می شود.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم

مریم خوش‌سخن‌مظفر، رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه «بوت کمپ» آموزشی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد شناخت استعداد‌ها در حوزه بازی‌سازی، انتقال تجربیات بین مربیان این حوزه و صاحبان ایده و آشنایی فناوران با مباحث کسب‌وکار بوده و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این رویداد با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه همکاری داشت.

وی افزود: در برگزاری این دوره آموزشی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و مؤسسات متعدد و تعدادی از معلمان و افرادی به‌صورت آزاد پذیرش شدند. در این رویداد حدود ۱۱۵ ایده داوری شدند و در داوری اولیه تعدادی از این ایده‌ها که دارای نمونه اولیه بودند یا یک ایده جالبی برای بازی‌سازی داشتند، انتخاب و به دوره‌های آموزشی بوت کمپ راه یافتند.

رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم «بوت کمپ» برگزار شده در این دوره را با محور آموزش در حوزه بازی‌سازی به همراه پرسش و پاسخ معرفی کرد و ادامه داد: در برگزاری این رویداد کارگاه‌های شناخت بازی برگزار و از حضور استادان مختلف در حوزه‌های مختلف بازی‌سازی استفاده شد. در بخش دیگر بوت کمپ، فناوران و ایده پردازان به معرفی بازی‌های خودشان پرداختند و توسط داوردان ارزیابی شدند.

خوش‌سخن‌مظفر با بیان اینکه دومین روز از برگزاری «بوت کمپ» به مباحث کسب‌وکار، تیم سازی، نحوه کار تیمی و چگونگی ارائه دادن ایده و راه‌های موفقیت کسب‌وکار اختصاص داشت، گفت: برگزیدگان دو حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی در مراسم اختتامیه رویداد گیم تایم معرفی و از آنها قدردانی خواهد شد.

وی مطرح کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که رویکرد خود را به سمت کارآفرینی تغییر داده و تلاش می‌کند از طریق مرکز رشد واحد‌های فناور رویداد‌های حوزه‌های تخصصی را برگزار کند در همین راستا از آبان ماه ۱۴۰۲ رویداد «گیم تایم» در حوزه بازی‌سازی آغاز به کارکرد. بوت کمپ‌ها یک دوره آموزشی فشرده و مهارتی هستند که فرد با شرکت در آن دوره آموزشی با حضور در فرایند‌های منظم هر روزه می‌تواند دانش کاربردی خود را به‌صورت مشخص و تخصصی افزایش دهد و بعد به‌صورت کاملاً حرفه‌ای وارد حوزه مورد نظر بشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • جامعه‌شناختی تفکرات اجتماعی
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم