Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخعی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان می‌گوید: 1000 کلاس درس غیراستاندارد در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که نیازمند بهسازی و نوسازی هستند.

اقدام جهادی راه حل مساله

ایجاد امکانات زیربنایی آموزشی در مناطق دور افتاده و صعب‌العبور توجیه اقتصادی چندانی ندارد و نیازمند یک اقدام جهادی است؛ اقدامی که قرارگاه منطقه‌ای سپاه قدس استان در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه استان می‌گوید: این قرارگاه در سال 1396 و تا آغاز سال تحصیلی در اول مهرماه امسال، عملیات ساخت 22 مدرسه و بهسازی 33 مدرسه را به اتمام رساند و تحویل آموزش و پرورش استان داد.

 سردار مارانی می‌افزاید: این قرارگاه همچنین با همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز سراوان عملیات احداث 21 مدرسه در این شهرستان را آغاز کرده و عملیات ساخت 45 مدرسه و بهسازی 40 مدرسه دیگر را نیز به طور مستقل و بدون مشارکت دیگر نهادها شروع کرده است که این مدارس تا پایان سال تحصیلی جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر محرومیت زدایی معاونت اقتصادی این قرار گاه نیز می گوید: این قرارگاه از سال 1388 به موضوع بهسازی مدارس استان ورود کرده و تاکنون 89 مدرسه را در سیستان و بلوچستان بهسازی کرده است و از سال 95 که به ساخت مدرسه در مناطق محروم رو آورده، تاکنون 43 مدرسه را در قالب 129 کلاس در سیستان و بلوچستان ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده است.

کاهش هزینه ها رمز موفقیت

این مدارس اگرچه در مناطق دورافتاده ساخته می شود اما هزینه ساخت آنها به مراتب کمتر از هزینه ساخت توسط پیمانکارانی است که با انگیزه نفع اقتصادی مدرسه‌سازی می‌کنند.

سرهنگ اسکندری معاون اقتصادی و مردمیاری قرارگاه قدس جنوب شرق می‌گوید: سپاه برای ساخت یک متر مربع مدرسه با توجه به در اختیار داشتن ماشین‌آلات، نیروی کار و نداشتن نفع مادی، 500 تا 600 هزار تومان هزینه می کند ؛ در حالی که تحویل یک متر مربع مدرسه توسط بخش خصوصی برای آموزش و پرورش، رقمی بین 1 میلیون تا  1 میلیون و 500 هزار تومان هزینه برمی‌دارد.

میزان استاندارد این مدارس

مدارسی که سپاه در این مناطق با این هزینه کم می سازد، در عین حال سازه‌هایی هستند که امنیت و ماندگاری مطلوبی هم دارند.

اربابی معاون مشارکت مردمی نوسازی مدارس استان می‌گوید: هر چند ساخت این مدارس در مناطق عشایری و در روستاهای صعب‌العبور یک خدمت برای مردم این مناطق است، اما این سازه‌ها بر اساس نقشه‌های سازمان نوسازی است و استانداردهای فنی و ایمنی لازم را دارد.

راشکی مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان نیز می‌گوید: مدارسی که قرارگاه قدس در سراسر استان می‌سازد با هماهنگی این اداره و با پیروی از استانداردهای این اداره انجام می‌شود و از آنجایی که سپاه به یک بازوی توانمند در امر مدرسه سازی تبدیل شده برای ساخت مدارس به شکل گسترده  یک توافق بین این اداره با سپاه صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مرکزصدا وسیمای سیستان وبلوچستان، طی یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده عملیات‌های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند.
بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس در یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر نمودند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟
  • عملیات موفق دستگیری عوامل جیش‌الظلم در راسک + جزئیات
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم
  • بازداشت عوامل جیش الظلم در یک مدرسه دینی در راسک
  • شهدا مسیر سعادت را انتخاب کردند
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان